2004-11-05, 10:52
Medlem
Det är ju ganska billigt... hur länge räcker en flaska eller burk lim?... lixom man luktar ju bara på det så man slösar ju inget lim... tar ångerna slut?
Citera
2004-11-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryjane420
Det är syrebristen, man ska ju tydligen bli beng som fan när man drunknar...
Du menar att limmet på nåt sätt hindar hjärnan att få syre fast man andas?
Annars skulle du ju kunna sniffa hallonsoda med samma resultat.
Citera
2004-11-05, 14:00
Bannlyst
Håller helt med MaryJane, att dränka sig är fräckt, trippat och grooovy.
Jag brukar dränka mig minst 3-4ggr i veckan.

Nä men allvarligt, finns det verkligen någon här som funderar på att sniffa lim?

Kom gärna med en tripprapport...jävla korkskalle

MVH/ M.
Citera
2004-11-05, 14:46
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
nej det är inte bara syrebristen. att boffa lösningsmedel (lim, färg, bensin osv) ger upphov till hjärnskador. altså ångorna löser mer eller mindre upp hjärnan, vilket naturligtvis inte är nyttigt. hur detta kan leda till att man bli hög vet jag faktiskt inte...

Exakt. Lösningsmedel (lim, färg, bensin osv) är ju fettlösare och som bekant består vår hjärna av fett. Med lite sunt förnuft kan man räkna ut att det inte är en bra kombination. Undrar också vad det är som leder till att man blir bäng.
Citera
2004-11-05, 15:05
Medlem
Sixx!s avatar
När jag växte upp på 80-talet så hörde man aldrig talas om några narkomaner men sniffare fanns det hur många som helst. Undra hur dom mår idag.
Citera
2004-11-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixx!
När jag växte upp på 80-talet så hörde man aldrig talas om några narkomaner men sniffare fanns det hur många som helst. Undra hur dom mår idag.
Jo, det var utbrett då, jag minns att det pratades mycket om sniffning.
Vad man förstod så var det i stället för alkohol helt enkelt.
Nu för tiden är det väl främst tändargas man hör att folk sniffar.

Men man kan undra hur de som sniffade lim o annat lösningsmedel dagligen mådde sen.
Citera
2004-11-06, 16:29
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jo, det var utbrett då, jag minns att det pratades mycket om sniffning.
Vad man förstod så var det i stället för alkohol helt enkelt.
Nu för tiden är det väl främst tändargas man hör att folk sniffar.

Men man kan undra hur de som sniffade lim o annat lösningsmedel dagligen mådde sen.

Jag känner många som sniffade dagligen å jag e förvånad över att det inte märks nån större skillnad mot dom som inte gjorde det.
På den tiden(70-talet) så kanske de fanns limmer/lösningsmedel som var bättre än nu? Jag själv körde endaest på Wilko grön cellulosathinner min kampisar drog Bostc gult kontaktlim men jag avstod då jag inte gillar hallisar.
Dom som va ute efter nåt LSDliknande körde på Trikloretylen eller Perkloretylen.
Citera
2004-11-06, 19:11
Medlem
Saters avatar
Körde själv en del kontaktlim på 70-talet, jävligt skön känsla med rätt musik på stereon, men jag tror dom tillsatte nånting till limmet senare för det "smakade" inte samma och gav inte samma rus när jag provade igen på 80-talet.
Citera
2019-04-01, 15:24
Medlem
Halloween2s avatar
BUMP som fan

Vad finns det för lim idag att använda sig utav?
Citera
2019-04-01, 15:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
BUMP som fan

Vad finns det för lim idag att använda sig utav?
Karlssons klister
Citera
2019-04-01, 15:42
Medlem
darkaims avatar
Varför skulle någon sniffa lim eller dylikt lösningsmedel, då handsprit är både billigt och skitenkelt att sno, det samma gäller t-röd. Ifall man nu är desperat och plånboken är tom.
Citera
2019-04-01, 17:32
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Varför skulle någon sniffa lim eller dylikt lösningsmedel, då handsprit är både billigt och skitenkelt att sno, det samma gäller t-röd. Ifall man nu är desperat och plånboken är tom.

Nu har jag aldrig användt mig utav detta, men jag kan alltså flumma på att sniffa t röd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in