Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-14, 13:56
  #1045
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Okej, förklara svaret "den kan varken cykla".jag fattar inte
Nej, det är ju just det. Meningslöst, alltså. Saknar förklaring. Man kan lika väl dra till med "Hans morfar har en korvkiosk".
Citera
2012-09-16, 20:08
  #1046
Medlem
summersofts avatar
En man hittas död liggandes på ödemark, det ända som finns bredvid han är en sten, hur dog han? någon som kan eller hört den förut?
Citera
2012-09-16, 20:33
  #1047
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summersoft
En man hittas död liggandes på ödemark, det ända som finns bredvid han är en sten, hur dog han? någon som kan eller hört den förut?


Han hade hoppat fallskärm medn skärmen, vecklade ej ut sig. Stenen missade han med marginal.
Citera
2012-09-16, 21:03
  #1048
Medlem
yedis avatar
Vad är det för samband mellan min avatar och mitt användarnamn?

Citera
2012-09-16, 21:19
  #1049
Medlem
Pontrs avatar
"Jag är ensam och det gillar jag, men alla vet ändå vem jag är. Folk pratar om mig, och de märker när jag är borta. Ingen brukar vilja se på mig, och inget har rört mig någonsin. Är det för att jag är så stor som ingen vågar stirra på mig? Nej Skenet bedrar, jag är inte en svart man.

Jag gillar den här tråden. Den är strålande, och era svar på gåtorna har varit lysande. Men vem är jag? "
Citera
2012-09-16, 22:52
  #1050
Medlem
En hotelldetektiv gick ensam längs en korridor i ett stort hotell. Plötsligt hörde han en kvinna skrika "För Guds skull John, skjut mig inte!". Sedan hördes ett skott. Han sprang till rummet från vilket skottet hade kommit och rusade in genom dörren. I ett hörn låg en kvinna som hade blivit skjuten rakt genom hjärtat. Mitt på golvet låg mordvapnet och på andra sidan stod tre personer: en brandman, en brevbärare och en ambulansman. Detektiven tittade på dem en liten stund innan han grep tag i brevbäraren och sa "Jag arresterar dig för mordet på denna kvinna".
Det var faktiskt brevbäraren som hade mördat henne, men hur kunde detektiven veta det? Han hade ju aldrig tidigare sett någon av de tre som var i rummet.


Någon som har svaret??
Citera
2012-09-16, 23:25
  #1051
Medlem
Citat:
En hotelldetektiv gick ensam längs en korridor i ett stort hotell. Plötsligt hörde han en kvinna skrika "För Guds skull John, skjut mig inte!". Sedan hördes ett skott. Han sprang till rummet från vilket skottet hade kommit och rusade in genom dörren. I ett hörn låg en kvinna som hade blivit skjuten rakt genom hjärtat. Mitt på golvet låg mordvapnet och på andra sidan stod tre personer: en brandman, en brevbärare och en ambulansman. Detektiven tittade på dem en liten stund innan han grep tag i brevbäraren och sa "Jag arresterar dig för mordet på denna kvinna".
Det var faktiskt brevbäraren som hade mördat henne, men hur kunde detektiven veta det? Han hade ju aldrig tidigare sett någon av de tre som var i rummet.


Någon som har svaret??

För att brevbäraren inte hade något att göra i rummet som brandmannen och ambulansmannen?
Citera
2012-09-17, 00:13
  #1052
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkmf
En hotelldetektiv gick ensam längs en korridor i ett stort hotell. Plötsligt hörde han en kvinna skrika "För Guds skull John, skjut mig inte!". Sedan hördes ett skott. Han sprang till rummet från vilket skottet hade kommit och rusade in genom dörren. I ett hörn låg en kvinna som hade blivit skjuten rakt genom hjärtat. Mitt på golvet låg mordvapnet och på andra sidan stod tre personer: en brandman, en brevbärare och en ambulansman. Detektiven tittade på dem en liten stund innan han grep tag i brevbäraren och sa "Jag arresterar dig för mordet på denna kvinna".
Det var faktiskt brevbäraren som hade mördat henne, men hur kunde detektiven veta det? Han hade ju aldrig tidigare sett någon av de tre som var i rummet.


Någon som har svaret??

För att brevbäraren hade detta ansiktsuttryck medan dem andra var mer .
Citera
2012-09-17, 00:27
  #1053
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera
För att brevbäraren hade detta ansiktsuttryck medan dem andra var mer .
För att brandmannen och ambulansföraren var kvinnor kanske?
Citera
2012-09-17, 00:53
  #1054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkmf
En hotelldetektiv gick ensam längs en korridor i ett stort hotell. Plötsligt hörde han en kvinna skrika "För Guds skull John, skjut mig inte!". Sedan hördes ett skott. Han sprang till rummet från vilket skottet hade kommit och rusade in genom dörren. I ett hörn låg en kvinna som hade blivit skjuten rakt genom hjärtat. Mitt på golvet låg mordvapnet och på andra sidan stod tre personer: en brandman, en brevbärare och en ambulansman. Detektiven tittade på dem en liten stund innan han grep tag i brevbäraren och sa "Jag arresterar dig för mordet på denna kvinna".
Det var faktiskt brevbäraren som hade mördat henne, men hur kunde detektiven veta det? Han hade ju aldrig tidigare sett någon av de tre som var i rummet.


Någon som har svaret??

Antingen har du skrivit den fel eller så är jag för trött.
Det ska vara en brandman, en brevbärare och en taxichaufför.
Eller så ska hon säga "för guds skull Johanna, skjut mig inte".
För att avslöja gåtan om ni inte gjort det, kolla spoilern

Nej fy fan, nu går jag och lägger mig, om ni nu - mot förmodan - vill höra min livshistoria
Citera
2012-09-17, 01:48
  #1055
Medlem
Som fortsättning på gåtan jag skrev nyss. Här kommer en ledtråd:

De tre misstänktas yrken var inte av omedelbar betydelse.
Citera
2012-09-17, 10:50
  #1056
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkmf
Som fortsättning på gåtan jag skrev nyss. Här kommer en ledtråd:

De tre misstänktas yrken var inte av omedelbar betydelse.
De hade kanske namnskyltar? Inte ovanligt i dessa yrken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback