Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-10, 21:25
Medlem
hippiehatarns avatar
Som topic lyder fungerar inte internet sen jag formaterade.
Tror det kan vara att nätverkskortet saknar drivrutiner. RAS async adapter tror jag är mitt nätverkskort och har laddat ner drivrutiner från en annan dator och lagt in från extern hårddisk men inga funkar.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga? Är väldigt beroende av internet för tillfället och skulle uppskatta hjälp!
Citera
2011-07-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Som topic lyder fungerar inte internet sen jag formaterade.
Tror det kan vara att nätverkskortet saknar drivrutiner. RAS async adapter tror jag är mitt nätverkskort och har laddat ner drivrutiner från en annan dator och lagt in från extern hårddisk men inga funkar.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga? Är väldigt beroende av internet för tillfället och skulle uppskatta hjälp!

ev testa detta är till för att kolla okänd hårdvara http://www.zhangduo.com/udi.html
du bör nog leta upp drivrutiner till chipset på moderkortet oxså

kanske inte fel att berätta vilken dator du har och os

mvh
t
Citera
2011-07-10, 21:58
Medlem
DarknessNightmares avatar
höger klicka på "Datorn" välja "hantera" I menyn till vänster ser du "Enhetshanteraren". Där borde du hitta ditt Nätverkskort, Högerklicka på den välj "Uppdatera drivrutiner" . Sen när guide kommer upp väljer du "Nej, inte den här gången" Nästa "Installera från en lista eller angiven plats(Avancerat)" Nästa, här väljer du mappen som du har zippat upp allt i och sen är det bara Nästa så ska den hitta drivrutinerna.om du har hämtat drivrutinerna till nätverkskortet innan och har sparat dessa.
Citera
2011-07-10, 22:29
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
höger klicka på "Datorn" välja "hantera" I menyn till vänster ser du "Enhetshanteraren". Där borde du hitta ditt Nätverkskort, Högerklicka på den välj "Uppdatera drivrutiner" . Sen när guide kommer upp väljer du "Nej, inte den här gången" Nästa "Installera från en lista eller angiven plats(Avancerat)" Nästa, här väljer du mappen som du har zippat upp allt i och sen är det bara Nästa så ska den hitta drivrutinerna.om du har hämtat drivrutinerna till nätverkskortet innan och har sparat dessa.
Nätverkskortet finns inte med i enheteshanteraren, hittar inte det iallafall...Är frågetecken framför ganska många komponenter.
Har laddat ner ett program som heter "Updatemydriver" som hittar nätverkskortet och övriga komponenter, dock kan den inte hämta drivers då jag inte har internet.
Datorbranschen är som ni förstår inte min sak.
EDIT: Har xp och moderkortet heter Asustek p5b
Senast redigerad av hippiehatarn 2011-07-10 kl. 22:41.
Citera
2011-07-10, 22:55
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Nätverkskortet finns inte med i enheteshanteraren, hittar inte det iallafall...Är frågetecken framför ganska många komponenter.
Har laddat ner ett program som heter "Updatemydriver" som hittar nätverkskortet och övriga komponenter, dock kan den inte hämta drivers då jag inte har internet.
Datorbranschen är som ni förstår inte min sak.
EDIT: Har xp och moderkortet heter Asustek p5b
här har du i alla fall drivrutinerna till moderkortet,du kanske har integrerat inbyggt nätverkskort. ladda ned och för över till din dator och testa detta.
Citera
2011-07-12, 16:10
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
här har du i alla fall drivrutinerna till moderkortet,du kanske har integrerat inbyggt nätverkskort. ladda ned och för över till din dator och testa detta.
Den sidan var knas. Kan vara så att nätverkskortet är integrerat och ska ladda ner drivisar. Dock har jag ingen aning om vilken typ av P5b kort jag har och undrar om alla funkar?
Citera
2011-07-12, 17:35
Medlem
b3ij3rs avatar
Varför skaffar inte folk windows 7 ?

Xp e knas.

Hade detta problem med XP hela tiden, aldrig fått dessa problem med seven.
Citera
2011-07-12, 17:47
Medlem
Citat:
Den sidan var knas. Kan vara så att nätverkskortet är integrerat och ska ladda ner drivisar. Dock har jag ingen aning om vilken typ av P5b kort jag har och undrar om alla funkar?

är det detta du har?
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5B/#download

mvh
t
Citera
2011-07-12, 18:23
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
är det detta du har?
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5B/#download

mvh
t
Måste vara det! Ser exakt ut som det jag har iallafall Vad ska man välja sen när man gått in på download och valt xp? Finns sjukt mycket olika att välja?
mvh
Citera
2011-07-12, 18:38
Medlem
Citat:
Måste vara det! Ser exakt ut som det jag har iallafall Vad ska man välja sen när man gått in på download och valt xp? Finns sjukt mycket olika att välja?
mvh

jag gissar på att du skall ha dessa
chipset : Version 9.1.1.1019
lan :Version v5.652.627.2006

får du igång internet och du har intel hårdvara i datorn (vilket jag tror)kan du ev köra detta
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

mvh
t
Citera
2011-07-12, 19:21
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag gissar på att du skall ha dessa
chipset : Version 9.1.1.1019
lan :Version v5.652.627.2006

får du igång internet och du har intel hårdvara i datorn (vilket jag tror)kan du ev köra detta
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

mvh
t
DET FUNKAR Tack som fan min broder.
Citera
2011-07-12, 20:23
Medlem
Citat:
DET FUNKAR Tack som fan min broder.

kul att det funkar

mvh