Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 20:27
  #2473
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så sant så men konstigt nog så är det just Seventh Son Of A Seventh Son som kommer att dela vissa fans . antigen så är man för prog eller emot som sagt

Så är det definitivt. Jag tror dom allra flesta fans är eniga om att Seventh Son är en fantastisk skiva men det finns även en skara som enbart gillar de tre första (eller till och med de två första, de Paul Di'anno sjöng på) frågan är om man kan kalla dem fans av Iron Maiden om de endast gillar två av 16 album? Det är däremot en hel annan diskussion..
Citera
2018-09-18, 07:40
  #2474
Medlem
lol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så sant så men konstigt nog så är det just Seventh Son Of A Seventh Son som kommer att dela vissa fans . antigen så är man för prog eller emot som sagt

Jag gillar Seventh son of a Seventh son, men tycker att det är ett steg ner ifrån Somewhere in time
Deras sämsta album ifrån 80 talet, med det sagt så släppte inte Maiden några dåliga album under
den tiden
Citera
2018-09-18, 17:22
  #2475
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Så är det definitivt. Jag tror dom allra flesta fans är eniga om att Seventh Son är en fantastisk skiva men det finns även en skara som enbart gillar de tre första (eller till och med de två första, de Paul Di'anno sjöng på) frågan är om man kan kalla dem fans av Iron Maiden om de endast gillar två av 16 album? Det är däremot en hel annan diskussion..

Tolkningsfråga på sitt eget sätt.
Iron Maiden är ändå Iron Maiden oavsett vilket album man gillar.
Men jag förstår hur du menar.

Citat:
Jag gillar Seventh son of a Seventh son, men tycker att det är ett steg ner ifrån Somewhere in time. Deras sämsta album ifrån 80 talet, med det sagt så släppte inte Maiden några dåliga album under
den tiden

Hela maidens katalog under 80-talet är riktigt bra
Citera
2018-11-05, 15:30
  #2476
Medlem
Rebali179s avatar
Vad tycker ni om att Iron Maiden s skivor skall släppas som Digipack s
Själv så hade jag velat se The Soundhouse tapes och en hel del som inte finns utgivet istället
https://ironmaiden.com/news/article/...ion-remastered
Citera
2018-11-09, 14:08
  #2477
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad tycker ni om att Iron Maiden s skivor skall släppas som Digipack s
Själv så hade jag velat se The Soundhouse tapes och en hel del som inte finns utgivet istället
https://ironmaiden.com/news/article/...ion-remastered

The Soundhouse Tapes finns väl utgiven officiellt på cd redan, en så kallad replika. Förvisso var väl skivan strikt limiterad och gick typ enbart att köpa via dem själva. Sedan finns det bootlegs på just den cdn. Låtarna ingick väl i Eddies Archive på skivan med b-sidor och dylikt? Dessa utgåvor finns att tillgå på ebay, discogs, music market, etc.
Citera
2018-11-09, 22:59
  #2478
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
The Soundhouse Tapes finns väl utgiven officiellt på cd redan, en så kallad replika. Förvisso var väl skivan strikt limiterad och gick typ enbart att köpa via dem själva. Sedan finns det bootlegs på just den cdn. Låtarna ingick väl i Eddies Archive på skivan med b-sidor och dylikt? Dessa utgåvor finns att tillgå på ebay, discogs, music market, etc.

Visserligen men det skulle ändå vara gott med ett nysläpp ändå.
Det blir så bökigt att bara leta och hitta på samlingar m.m.
Citera
2018-11-09, 23:06
  #2479
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Visserligen men det skulle ändå vara gott med ett nysläpp ändå.
Det blir så bökigt att bara leta och hitta på samlingar m.m.

Jag kan ju spontant tycka att de borde lägga på extraspår på de remastrade albumen, till första albumet borde The Soundhouse Tapes ingå, plus a-sidan Sanctuary. Women In Uniform och Maiden Japan-live-maxin borde fått ingå på Killers.
Citera
2018-11-09, 23:12
  #2480
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Jag kan ju spontant tycka att de borde lägga på extraspår på de remastrade albumen, till första albumet borde The Soundhouse Tapes ingå, plus a-sidan Sanctuary. Women In Uniform och Maiden Japan-live-maxin borde fått ingå på Killers.

Instämmer helt med dig på den punkten men vi kan inte få allt man vill dock
Vi får hoppas på att det kommer ut med tiden
Citera
2018-11-09, 23:44
  #2481
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Instämmer helt med dig på den punkten men vi kan inte få allt man vill dock
Vi får hoppas på att det kommer ut med tiden

Ha ha - nöjd blir en aldrig eftersom man inte får styra och bestämma själv.

Ja, tids nog lär väl Steve Harris få tid att göra något vettigt och värdigt av den gamla katalogen. Dock kan jag verkligen rekommendera de nya utgåvorna, äntligen låter Piece Of Mind som den ska (bas och trummor lät ju tämligen syrefattigt och klent på utgåvorna från 1998). Den japanska cd-utgåvan från 1986 (black triangle) har ju varit den ultimata fram tills nu.
Citera
2018-11-10, 08:25
  #2482
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Ha ha - nöjd blir en aldrig eftersom man inte får styra och bestämma själv.

Ja, tids nog lär väl Steve Harris få tid att göra något vettigt och värdigt av den gamla katalogen. Dock kan jag verkligen rekommendera de nya utgåvorna, äntligen låter Piece Of Mind som den ska (bas och trummor lät ju tämligen syrefattigt och klent på utgåvorna från 1998). Den japanska cd-utgåvan från 1986 (black triangle) har ju varit den ultimata fram tills nu.

Blir att kolla upp med tiden.
Citera
2018-11-10, 18:36
  #2483
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lol21
Jag gillar Seventh son of a Seventh son, men tycker att det är ett steg ner ifrån Somewhere in time
Deras sämsta album ifrån 80 talet, med det sagt så släppte inte Maiden några dåliga album under
den tiden
Problemet med 7/7 är att det blir mycket återanvändning av gammalt material.

Seså. lyssna igenom plattan och försök hitta den tidigare låten de omformar.
Du får 100SEK per rätt svar
Citera
2018-11-16, 08:31
  #2484
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Maidens 7 första album finns nu på Spotify i nya remastrade utgåvor...

Efter att ha lyssnat genom några enstaka låtar så gör jag den bedömningen att ljudet har blivit både bättre och sämre än på 1998 års utgåvor... Ljudet är nu lite köttigare och mer kraftfullt, men samtidigt grötigare och burkigare på nåt sätt... Man kan säga att basen har förbättrats något men diskanten har försämrats kraftigt... Vilken skit, fy fan, en riktig besvikelse, fattar inte varför de ger ut denna patetiska dynga...
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-11-16 kl. 09:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback