Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 11:41
  #2401
Medlem
Gunvald66s avatar
Steve Harris spelar med British Lion på Gröna Lund ikväll klockan 20.00, man löser inträde på området så får man se showen:
https://steveharrisbritishlion.com/

Det är för övrigt ett ett bra liveband, jag tycker inte riktigt skivan som släpptes 2012 gör dem rättvisa, de låter bättre live, framförallt sångaren! Jag hoppas de lyckas bättre med produktionen på nästa album och kan fånga sitt sound bättre.

Steve brukar för övrigt komma ut och skriva autografer och även kanske vara tillgänglig för foton efter spelningarna här, så det är ju en chans för alla som är ute efter det.
__________________
Senast redigerad av Gunvald66 2017-08-15 kl. 11:44.
Citera
2017-08-15, 13:49
  #2402
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvald66
Steve Harris spelar med British Lion på Gröna Lund ikväll klockan 20.00, man löser inträde på området så får man se showen:
https://steveharrisbritishlion.com/

Det är för övrigt ett ett bra liveband, jag tycker inte riktigt skivan som släpptes 2012 gör dem rättvisa, de låter bättre live, framförallt sångaren! Jag hoppas de lyckas bättre med produktionen på nästa album och kan fånga sitt sound bättre.

Steve brukar för övrigt komma ut och skriva autografer och även kanske vara tillgänglig för foton efter spelningarna här, så det är ju en chans för alla som är ute efter det.
Aha, då är det därför Steve Harris passade på att damma av Maiden FC och spela fotboll mot bl.a. Richard Herrey på Hjorthagens IP igår.

https://www.instagram.com/p/BXzlIemF...=richardherrey

En arbetskamrat visade mig bilden nyss och frågade varför Harris var i Sverige, jag fick svaret nu när jag besökte Maidentråden. Herrey är väl manager eller liknande på Hard Rock Café i Stockholm (och även med i TV-laget), om det är därför just han spelade.
Citera
2017-08-22, 11:06
  #2403
Medlem
Rebali179s avatar
Snubblade över denna cover av Cross-Eyed Mary gjord av Iron Maiden
https://www.youtube.com/watch?v=hebZV0l0Lng


Vad tycker ni om den
Citera
2017-09-12, 14:32
  #2404
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Snubblade över denna cover av Cross-Eyed Mary gjord av Iron Maiden
https://www.youtube.com/watch?v=hebZV0l0Lng


Vad tycker ni om den

Jag gillar den, maiden har många bra covers som de strödde ut på diverse B-sidor på singlar. Bland mina personliga favoriter finns Maidens covers på That Girl, Rainbows Gold och King Of Twilight!

Edit: På tal om Jethro Tull.. Kolla in när Bruce Spelar Jerusalem och Revelations live med Ian Anderson. Magiskt bra!
__________________
Senast redigerad av Dissociative 2017-09-12 kl. 14:35.
Citera
2017-09-20, 15:36
  #2405
Medlem
Dissociatives avatar
Iron Maiden släpper nytt live album! CD, deluxe CD och vinyl! Tyvärr ingen DVD men det verkar som om en live film kommer streamas gratis och finnas till digital download!


http://ironmaiden.com/news/article/t...ulslivechapter
Citera
2017-09-20, 17:00
  #2406
Medlem
Dissociatives avatar
Albumet kommer att vara likadant som Somewhere Back In Time (Flight 666) på det viset att varje låt är inspelad i en egen stad. Dvs The Trooper är Inspelad i El Salvador, Wrathchild i Dublin osv och sedan sammanlagt i ett album.

Hur live videon kommer att vara vet jag inte, förmodligen även där som Flight 666, en video i en stad och sedan klipper de till nästa video som är filmad i en annan stad. Hoppas jag iallafall. Blir knasigt om allt ljud är inspelad i olika städer men videon är inspelad i en och samma..

Är på tal om det besviken över att vi inte får en fysisk dvd. Men man får väl helt enkelt nöja sig med den nedladdningsbara! Albumen är ju då mycket bättre än inget!
Citera
2017-10-08, 01:54
  #2407
Avstängd
Halloween2s avatar
Efter ikväll vill jag nästan säga att Somewhere In Time är den bästa plattan.

De fyra sista låtarna.. Det är som att ta knark, The Loneliness of the Long Distance Runner, Stranger in a Strange Land , Deja-Vu och Alexander the Great. Krossar så många andra låtar av maiden som fans håller högt.

En annan låt som jag aldrig hört någon nämna är Still Life från Piece Of Mind.

Känns dock omöjligt att säga en top5 lista på de absolut bästa låtarna, någon som vill?
Citera
2017-10-08, 09:01
  #2408
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Efter ikväll vill jag nästan säga att Somewhere In Time är den bästa plattan.

De fyra sista låtarna.. Det är som att ta knark, The Loneliness of the Long Distance Runner, Stranger in a Strange Land , Deja-Vu och Alexander the Great. Krossar så många andra låtar av maiden som fans håller högt.

En annan låt som jag aldrig hört någon nämna är Still Life från Piece Of Mind.

Känns dock omöjligt att säga en top5 lista på de absolut bästa låtarna, någon som vill?

Bra sagt, ja de fyra sista låtarna på SiT gör det till ett av deras bästa album. Adrians solo i Stranger in a Strange land är ett av mina favorit-gitarrsolon. Dom spelade den låten vid Ed Hunter-turnen runt 99, men fattar inte varför dom inte spelat den sen dess.

Still Life är en låt som står ut lite för mig, en riktigt bra låt. Upptäckte låten från liveplattan Maiden England som jag även tycker är den bästa versionen, studioversionen är jag inte så mycket för. Låten känns som den hade kunnat komma från SsoaSs istället.
Citera
2017-10-08, 19:46
  #2409
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Bra sagt, ja de fyra sista låtarna på SiT gör det till ett av deras bästa album. Adrians solo i Stranger in a Strange land är ett av mina favorit-gitarrsolon. Dom spelade den låten vid Ed Hunter-turnen runt 99, men fattar inte varför dom inte spelat den sen dess.

Still Life är en låt som står ut lite för mig, en riktigt bra låt. Upptäckte låten från liveplattan Maiden England som jag även tycker är den bästa versionen, studioversionen är jag inte så mycket för. Låten känns som den hade kunnat komma från SsoaSs istället.


En inbiten maiden polare sa något om att Adrians far hade något att göra med Stranger in a strange land och de inte spelar den live något mer efter han dog. Om det stämmer låter jag vara osagt.
Citera
2017-10-08, 20:02
  #2410
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
En inbiten maiden polare sa något om att Adrians far hade något att göra med Stranger in a strange land och de inte spelar den live något mer efter han dog. Om det stämmer låter jag vara osagt.

Ja efter lite googling visade det sig att Adrians far dog under turnén '99 och att det kanske har med det att göra... dock obekräftat som sagt. Synd då den verkar ha varit riktigt fet live, lyssna här https://youtu.be/gbk_N0ZKH8A?t=3m5s

Samma sak med Paschendale som är ett av Adrians bästa nummer. Dom spelade den några få gånger under USA-turnen 2010 men byttes ut ganska snabbt... oklart varför och jävligt synd
Citera
2017-10-10, 15:43
  #2411
Medlem
Frimurares avatar
Jag förstår inte riktigt varför band skriver låtar som sedan vägras att spela live. Det är samma med Nightwish-låten Ocean Soul, som bandet sagt aldrig kommer spelas live. Tydligen så tycker Tuomas att den är "för personlig".

Stranger In A Strange Land vore skitrolig att få höra live då och då. Även låtar från Blaze-eran, som Lightning Strikes Twice, vore kul
Citera
2017-10-30, 20:55
  #2412
Medlem
Dissociatives avatar
Någon som läst Bruce Dickinsons självbiografi What does this button do än då? Fick hem min kopia idag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback