2004-10-31, 02:24
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i am mine
tja... kom nog inte på nått bättre ord än skinnskalle för folk med vad jag anser suspekta åsikter.
är lite konstigt i huvudet för tillfället (vad kan det bero på..?)
men egentligen så tror jag att min grundtanke är såhär:
dessa främlingsfientliga ynglingar är egentligen bara för det mesta pöjkar som inte har det så bra här i livet, och saknar eller saknade något viktigt under tex deras uppväxt. kan vara turbulent i hemmet eller saknad av förälder och liknande. dessa människor är fyllda med ilska och eftersom skinnskallar skapar gemenskap genom ilska så blir det väldigt lockande för böjsen.
för vad grundar man sina åsikter på?

...får fylla på med mera senare, måste få i mig något först..

Detta sett att se på skinnskallar kan gemföras med deras sett att se på invandrare, alla är brottslingar som heter muhammed och slår kvinnor, alltså en syn som är full med fördommar och ovetskap om verkligheten.

För det första så är inte alla skinnskallar nazister eller rasister, finns NS-skins och SHARP-skins bla. skinheadstilen kom ju från första början från jamaica om jag inte minns fel.

Men förmodar att du syftar på NS-skins när du pratar om dina fördomar mot dom.
Citera
2004-10-31, 02:31
Medlem
öh... inte för att jag är så insatt i skinnskalle-grenar, men jag trodde iallafall att grundläggande var "öhh, nigger... öööhhh... var är min folköl, vill du smaka kuk niggerhora" (ta inte detta bokstavligt. det är bara lite mycket ikväll...)

och sedan så var ju mina åsikter menat att det är synd om människorna, för någonstansifrån kommer ju hatet. eller brukar skinnskallar sitta hemma och binda blomsterkransar?
Citera
2004-10-31, 03:11
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Mjaa iofs.. Tänkte mer på politiskt aktiva nazi-skinheads.. Dom ser man fanimig inte längre, bara på filmer som Sökarna eller vad den nu heter.. Antar att "nassarna" inte längre vågar vara klädda som skinheads p.g.a alla invandrare som flyger omkring överallt.

Träd fram ur mörkret! Sluta låtsas om att du inte är skin.
Citera
2004-10-31, 10:35
Medlem
Typens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Mjaa iofs.. Tänkte mer på politiskt aktiva nazi-skinheads.. Dom ser man fanimig inte längre, bara på filmer som Sökarna eller vad den nu heter.. Antar att "nassarna" inte längre vågar vara klädda som skinheads p.g.a alla invandrare som flyger omkring överallt.

Flyger omkring? Vad har ni för invandrare?
Citera
2004-10-31, 10:44
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typen
Flyger omkring? Vad har ni för invandrare?

Muhammed på taket (karlsson...på taket)
Citera
2004-10-31, 10:47
Medlem
johnjohns avatar
En sak verkar Olof missat under sin uppväxt, stavningsövningarna på svensklektionerna.
Citera
2004-10-31, 12:45
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
En sak verkar Olof missat under sin uppväxt, stavningsövningarna på svensklektionerna.

japp verkar som det, men har inte missat dom utan har bara svårt för att stava endå, informationen verkar inte fastna med andra ord.

sen vet jag inte vart du vill komma med detta, ska alla skratta åt mig nu eller?
Citera
2004-10-31, 13:01
Medlem
Psykomans avatar
Jag vet inte men är det bara jag som känner att detta blivit OT? Jag bara undrade om man kunde hitta nån sida på nätet med "politiskt aktiva" nazi-skins eller "boneheads" om ni så vill. Jag ville nog aldrig att det skulle bli en politisk debatt om innebörden av "skinheads", tack.
Citera
2004-10-31, 14:36
Medlem
z0ltans avatar
Kom till huddinge, här flockas fjollorna
Citera
2004-10-31, 14:55
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0ltan
Kom till huddinge, här flockas fjollorna

lite seriöst nu, vad får dom att bli fjollor ? skulle du våga stå för så starka åsikter som ns-skinsen (boneheadsen) står för? krävs faktiskt lite mod för att våga klä och tycka så annorlunda än dom vanliga svensson.
Citera
2004-10-31, 14:58
Medlem
z0ltans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
lite seriöst nu, vad får dom att bli fjollor ? skulle du våga stå för så starka åsikter som ns-skinsen (boneheadsen) står för? krävs faktiskt lite mod för att våga klä och tycka så annorlunda än dom vanliga svensson.

jag är kommunist som bla slåss med AFA så jag står väll för vad jag tycker och är väll ingen svensson? . Sen är dom ett gäng jävla ns töntar som inte ens kan snacka för sina åsikter varför judar och sånt ska bort utan bara slår ner judar utan att kunna nämna 3 anledningar varför! Nee fyfan jävla svin är dom
Citera
2004-10-31, 15:04
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0ltan
jag är kommunist som bla slåss med AFA så jag står väll för vad jag tycker och är väll ingen svensson? . Sen är dom ett gäng jävla ns töntar som inte ens kan snacka för sina åsikter varför judar och sånt ska bort utan bara slår ner judar utan att kunna nämna 3 anledningar varför! Nee fyfan jävla svin är dom

och gissar att du har pratat med alla ns skins ? alltså att du ens nyter klanka ner på ns-skins med dina fördommar och sedan säga att du är emot rasism och förtryck och står på AFAs sida, dubbelmoral är ett uttryck som passar för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in