2011-09-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hur ska man spruta ner vattnet då? Försiktigt på glaset? Hur kan det spela nån roll?

man får hålla i verktyget i kolven eller vad man ska kalla det då det är vakum i alla peptid vialer,annars sugs snabbt allt vatten in med ett sprut.
så håll i kolven försiktigt och låt den sakta glida mellan fingrarna(vakumet) som drar...
håll vialen lite vinklad så kommer vattnet rinna längs vial sidan och den frystorkade peptiden löses upp försiktigt.

skaka ej vialen rulla den lätt mellan fingrarna om du vill.
Citera
2011-09-16, 10:29
Medlem
Leckavvs avatar
eller kan man göra så här tog en tom pump o spruta stack ner i vialen med pep, "sög ut" vakumet o tog bort pumpen lät nålen sitta kvar så riskera ja inget, funkade bra tänkte ej på
detta första gången
mvh
Citera
2011-09-16, 10:32
Medlem
Stor-Franks avatar
Ok, tack för tipsen. Men varför ska ska man göra så försiktigt?
Citera
2011-09-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ok, tack för tipsen. Men varför ska ska man göra så försiktigt?

det sägs att peptiderna kan bli förstörda annars....så bäst å va på säkra sidan..
vet första gången jag själv blanda igf så spruta jag det direkt på och sen var lösningen lite grumlig.
vet ej om det var förstört eller nått annat som var fel,men ta det säkra före det osäkra.
Citera
2011-09-16, 10:56
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaningenting
det sägs att peptiderna kan bli förstörda annars....så bäst å va på säkra sidan..
vet första gången jag själv blanda igf så spruta jag det direkt på och sen var lösningen lite grumlig.
vet ej om det var förstört eller nått annat som var fel,men ta det säkra före det osäkra.
Ok, bra att veta!
Citera
2011-09-16, 12:07
Medlem
.zemuns avatar
Av vad jag förstått finns det mycket folk som skulle vilja testa peptider, dock verkar många ha problem med att de bor hemma och har det svårt med och lägga in peptider i kylskåp osv. samt att minikylskåp man kan köpa antigen är för stora, eller låter en hel del, därför har jag suttit och kollat möljigheter och bygga något eget som inte låter mycket, men ändå kyler och är diskret.

Jag hittade något som heter peltier element, det är någon form av platta som på ena sidan kyler, och andra värmer.

Då tänkte jag följande grej;
Man skaffar en sådan elemnt, borde gå och köpa någonstans tycker jag, posta gärna länk om någon vet. Sedan tar man sig till närmaste skroten och plockar en CPU fläns från en dator(sök google) och sätter på den varma sidan, samtidigt som man sätter en lite större kopparplatta/aliminumplatta på andra sidan för och få en större yta för peppisarna som kyler ner dom. på flänssidan sätter man en fläkt som för bort värmen från dem varma sidan. Man skaffar såklart en liten fläkt som inte låter för mycket, som inte gör det hela misstänksamt.

Detta skulle man kunna implantera i valfri lite större grej, säg typ en gammal förstärkare eller annat elektriskt som man skulle kunna få någon och tro att den faktiskt används, man kan göra en liten låda i för sina peptider, och om föräldrarna skulle misstäka något säger man bara att man byggt så den kyler bättre, och det är både enkelt och lägga sina vialer där, och man skulle kunna bygga det hela ganska snyggt och enkelt, och jag tror att detta är det bästa alternativet.

Sen behöver man inte ha detta igång hela tiden, utan bara tiden då man är hemma och under natten. Då får man bygga en låda som håller kylan något bättre än bara släpper så fort man stänger av det.

Om den inte passar här, så flytta den eller vad som, och klaga inte på att man inte borde bo hemma om man är över 18 och använder AAS&peptider, sånt hör inte hemma här ändå.

Någon som har något annat förslag?
Citera
2011-09-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Text

Rätta mig om jag har fel, men bygger inte alla mindre kylskåp på peltierelement?
Citera
2011-09-16, 13:51
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ar
Rätta mig om jag har fel, men bygger inte alla mindre kylskåp på peltierelement?

Så kan helt klart fallet vara, jag har inte en blekaste då jag inte haft ett och kolla på, jag har mina peppisar i det stora vanliga kylskåpet

Vet dock att USB kylskåp som finns på teknikmagasinet låter förjävla mycket, men kyler också ganska bra på den plattan som finns där.

mvh
Citera
2011-09-16, 14:38
Medlem
Leckavvs avatar
Citat:
Hur ska man spruta ner vattnet då? Försiktigt på glaset? Hur kan det spela nån roll?

den infon jag fått är att man ska spruta ner det på kanten, så det inte rinner rakt på. men gjorde fel på min första vial, men känner hunger osv på den ändå (spruta rakt på) så den blev inte kass iaf, men inte värt o chansa igen enligt mig.

edit: såg frågan redan var svarad på
Senast redigerad av Leckavv 2011-09-16 kl. 14:40.
Citera
2011-09-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smallanbrallan
IGF 1 LR3 FUNKAR FINT I RUMS TEMPERATUR UTBLANDAT...med aa vatten dock.

Helt säker på detta? Går givetvis bra att även andra svarar på frågan, bra att höra det från flera källor.
Citera
2011-09-18, 20:46
Medlem
[quote=NVNS]Helt säker på detta? Går givetvis bra att även andra svarar på frågan, bra att höra det från flera källor.[/QUOT

jag har läst en "studie" på flera av de utlänks brädorna där de tagit igf utblandat i aa vatten,och förvarat i olika temperature.
alla varianterna höll 2 år utan påverkan av kvalliteten....

det är samma studie på alla brädorna jag sätt så lär ju vara många här inne som sett det.
Citera
2011-09-18, 20:50
Medlem
[quote=kaningenting]
Citat:
Ursprungligen postat av NVNS
Helt säker på detta? Går givetvis bra att även andra svarar på frågan, bra att höra det från flera källor.[/QUOT

jag har läst en "studie" på flera av de utlänks brädorna där de tagit igf utblandat i aa vatten,och förvarat i olika temperature.
alla varianterna höll 2 år utan påverkan av kvalliteten....

det är samma studie på alla brädorna jag sätt så lär ju vara många här inne som sett det.

Också läst det på amerikanska brädor, men nu när jag sitter med det framför mig vill jag vara säker Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in