2011-07-01, 12:15
Medlem
Hallå alla.

När jag fixade ny stationär så köpte jag nytt operativsystem med Windows 7, så fick med både en 32- och 64-bit version av Windows. Så nu ligger ju egentligen bara 32-versionen bara och skräpar, så tänkte använda den till min laptop istället som just nu har Windows Vista 32-bit.

Det jag då undrar är om jag tjänar på det? Kommer datorn fungera snabbare, för jag har hört att Vista drar ner prestandan mycket mer än Windows 7.
Citera
2011-07-01, 12:19
Medlem
alienDNAs avatar
windows 7 hanterar hårdvaran bättre än Vista, och har AVSEVÄRT mindre mjukvaru buggar.
Windows 7 skulle jag vilja påstå är minst 10 ggr bättre än Vista, även på lite äldre datorer.

dock krävs det ju helst dualcore cpu och 2gb ram för både vista och 7 för att det skall fungera bra.
Citera
2011-07-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
windows 7 hanterar hårdvaran bättre än Vista, och har AVSEVÄRT mindre mjukvaru buggar.
Windows 7 skulle jag vilja påstå är minst 10 ggr bättre än Vista, även på lite äldre datorer.

dock krävs det ju helst dualcore cpu och 2gb ram för både vista och 7 för att det skall fungera bra.

Ja okej, jo men har Duelcore och 2 gb ram exakt, så då borde det inte vara några större problem, right? Är en HP Pavillion Dv6 som jag köpte ny för 2 sommrar sen om jag minns rätt.
Citera
2011-07-01, 12:29
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuggen
Ja okej, jo men har Duelcore och 2 gb ram exakt, så då borde det inte vara några större problem, right? Är en HP Pavillion Dv6 som jag köpte ny för 2 sommrar sen om jag minns rätt.

det kommer fungera bra. kör 64 bit även på laptopen.
Citera
2011-07-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
det kommer fungera bra. kör 64 bit även på laptopen.

Har bara 32-bit kvar dessvärre :)
Citera
2011-07-01, 15:01
Medlem
Dock undrar jag en grej, eftersom det är en HP så har jag en massa program osv som kom med datorn, om jag nu installerar ett nytt operativsystem på den, hur kommer det fungera? Jag vill verkligen inte ha en jäkla massa krångel.
Citera
2011-07-01, 18:02
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuggen
Dock undrar jag en grej, eftersom det är en HP så har jag en massa program osv som kom med datorn, om jag nu installerar ett nytt operativsystem på den, hur kommer det fungera? Jag vill verkligen inte ha en jäkla massa krångel.

inga av de programmen som följde med datorn behövs. det enda du behöver göra efter en ominstallation är att ladda ned senaste drivrutiner till grafikkortet. resten finns i windows 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in