2011-06-30, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod
Berätta mer. Har ingen koll för jag bor uppåtlandet och är bara hemma semester och helger i Landskrona.
Vad syftar du på. Är det speciella falanger eller?
Eller är det enskilda personer/familjer som bråkar?

Nej mest mellan enskilda kriminella, små gangstrar 18-25. Tycker jag hör var och varannan dag om personer från de båda städerna som varit i konflikt. BC verkar ha "flytt" till Landskrona och är i bråk med personer från HBG. Sedan verkar det som om några albaner (gamla polare från HBG) börjat bråka och bl.a skjutit mot varandra i Landskrona för ett par månader sedan. Sedan ska en grupp med albaner/araber också vara i bråk med en annan okänd grupp i HBG.

Någon gangster från Helsingborg jagar någon i Landskrona och vice versa.....

Mest småtjafs, men det kan snabbt ändras så fort en pistol blir inblandad. Sen sprider det sig fort......
Senast redigerad av dezi 2011-06-30 kl. 18:05.
Citera
2011-06-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här skulle möjligtvis kunna vara en anledning:

Exakt!
Det stärker mina misstankar på rätt person rejält.
Då kan det absolut vara en rejäl gangster som heter Ar**an H***n*j.

Bekräfta någon som vet.
Citera
2011-06-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
Nej mest mellan enskilda kriminella, små gangstrar 18-25. Tycker jag hör var och varannan dag om personer från de båda städerna som varit i konflikt. BC verkar ha "flytt" till Landskrona och är i bråk med personer från HBG. Sedan verkar det som om några albaner (gamla polare från HBG) börjat bråka och bl.a skjutit mot varandra i Landskrona för ett par månader sedan. Sedan ska en grupp med albaner/araber också vara i bråk med en annan okänd grupp i HBG.

Mest småtjafs, men det kan snabbt ändras så fort en pistol blir inblandad. Sen sprider det sig fort......

Hmmm Tror inte man ska bråka med pistol med BMC. Det brukar inte sluta gott.
Men det blir väl självsanering här då, om man inte håller måttet sas.
Citera
2011-06-30, 18:13
Bannlyst
Citat:
Hmmm Tror inte man ska bråka med pistol med BMC. Det brukar inte sluta gott.
Men det blir väl självsanering här då, om man inte håller måttet sas.

Kan ju också bli som i Köpenhamn där de små gick samman mot en gemensam fiende. Allt hänger ju på vem som går fram och leder.

Man ska inte underskatta ungdomarna, de har oftast inget att förlora och tar större risker.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Förhoppningsvis är det en enskild händelse och förhoppningsvis står Helsingborg utanför om det blir en större konflikt mellan gängen den här gången.
Citera
2011-06-30, 18:17
Bannlyst
vet vem den gripne e... har ingen lust att skriva ut det för jag riskerar saker då kanske när det lagt sig lite.....
Citera
2011-06-30, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Exakt!

Bekräfta någon som vet.
Är det den här svärmorsdrömmen du menar? Kan han vara 19-åringen som gripits? AH är 18 år, men åldrar brukar ofta vara något eller några år fel i tidningar.
Citera
2011-06-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
Kan ju också bli som i Köpenhamn där de små gick samman mot en gemensam fiende. Allt hänger ju på vem som går fram och leder.

Man ska inte underskatta ungdomarna, de har oftast inget att förlora och tar större risker.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Förhoppningsvis är det en enskild händelse och förhoppningsvis står Helsingborg utanför om det blir en större konflikt mellan gängen den här gången.

Så sant!
Ungdomlig dumhet kan man också tolka det som. Trasiga familjer som inte sätter gränser, och barn som hävdar sig med pistol eller andra vapen.
Men det har varit ganska tyst ett tag i NV Skåne, och kanske ett uppdämt behov av att visa pitten.
Små snorungar tittar för mycket på film och tror att det är hur lätt som helst att ta makten med en puffra. Jag gissar på ett hårt tungt motdrag nu. Polisen bör mobilisera sina styrkor, eller hålla sig inne.
Citera
2011-06-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -OOOO-
vet vem den gripne e... har ingen lust att skriva ut det för jag riskerar saker då kanske när det lagt sig lite.....

Ok!
Är jag helt fel med mina uppgifter då?
Citera
2011-06-30, 18:28
Medlem
Citat:
Är det den här svärmorsdrömmen du menar? Kan han vara 19-åringen som gripits? AH är 18 år, men åldrar brukar ofta vara något eller några år fel i tidningar.

Vi får väl se.
Citera
2011-06-30, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -OOOO-

På vilket sätt? Här är du anonym till 100%
Citera
2011-06-30, 18:41
Medlem
Citat:

Helt rätt!
Då är det M***or H***n*j det gäller. Han är 20 år.
Lika kriminell, men kanske inte lika våldsam.
Kändis i vart fall i flera TV program för sin inblandning i ett uppmärksammat
rån i Landskrona för några år sedan. Allt filmades med butikskameran.

Kanske namnet då är bekräftat? Kan någon göra det i så fall?
Citera
2011-06-30, 19:00
Medlem
Citat:
No no man.
Det kommer in mer info som ska undersökas. Men börja fundera på en kille som är ute,och suttit för väpnat rån för något år sedan så länge.
Just nu ingen hundra koll på namnet men det andra är 100%

Varför skulle det vara långsökt?

Citat:
Det här skulle möjligtvis kunna vara en anledning:

Citat:
Exakt!

Bekräfta någon som vet.

Ser ut som att ni har rätt angående stadstillhörigheten, men anledningen till att jag var skeptisk är att det bakåt i tiden sett inte har funnits någon direkt agg mot varken Ha eller hattarna från landskronas förmågor. Men det är ju klart att om det är AH som ni pratar om så har ju inte han alla hästar hemma och då är det inte så förvånande heller att han gör något sådant...

http://hd.se/helsingborg/2011/06/30/19-aring-gripen-for/
"Han vet inte att en person gripits för dådet. Och blir förvånad när han får höra om en 19-åring från Landskrona är misstänkt.

– Från Landskrona? Vi har inte något otalt med någon där."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in