2011-06-30, 10:03
Medlem
Finns det plötsligt någon som stått i skottlinjen? Eller räcker det med det allmänfarliga beteendet i att skjuta vilt på platsen för att "mordförsök" ska funka dom brottsrubricering?
Citera
2011-06-30, 10:13
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod

Undrar då om man besvarade elden? Ett magasin har 9 kulor. Eller laddade han om?
vad yrar du om ? vet du vilket vapen personen eller personerna hade som sköt ??
hur kan du annars säga att ett magasin har 9 kulor

exempel: beretta 92f är ett 10skotts magasin standard, men finns även 15, 17 och 20 skotts magasin(vanligaste är 10 och 15).

ang bandidos så var det nog BC som skickade några av de många invandrar ungdomar som lullar runt i hbg på sina mopeder :P
Citera
2011-06-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
ang bandidos så var det nog BC som skickade några av de många invandrar ungdomar som lullar runt i hbg på sina mopeder :P
Fränt att runda av en driveby med att klota med moppen.
Kanske inte var deras skarpaste ninja?
Citera
2011-06-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vad yrar du om ? vet du vilket vapen personen eller personerna hade som sköt ??
hur kan du annars säga att ett magasin har 9 kulor

exempel: beretta 92f är ett 10skotts magasin standard, men finns även 15, 17 och 20 skotts magasin(vanligaste är 10 och 15).

Beretta 92f har som standard 15 skotts men det grymmaste är det 32 skotts magasinet , det sticker ut en bra bit under.
Citera
2011-06-30, 10:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Fränt att runda av en driveby med att klota med moppen.
Kanske inte var deras skarpaste ninja?
Jag funderar på om detta kan ha varit en hämnd för skotten i Norrköping i tisdags kväll, på enskilt initiativ.
Citera
2011-06-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag funderar på om detta kan ha varit en hämnd för skotten i Norrköping i tisdags kväll, på enskilt initiativ.
Jag tänkte också i de banorna men är inte enskilda initiativ väldigt sällsynta i dessa kretsar? I vanliga bikergäng tror jag mig veta att det är det iaf.

Du som har lite pejl på området, kan man bli anhållen för mordförsök genom att peppra en byggnad? Tyder inte det på att någon var beskjuten?
Citera
2011-06-30, 11:07
Medlem
Sigstens avatar
Jag råkade köra igenom Helsingborg igår kväll och blev förvånad när jag såg ca 10st HA snubbar komma körande på sina MC. Har inte sett HA vara ute med sina västar i Helsingborg på många år så jag blev förvånad. Detta var innan skottlossningen. Inte säkert att det var dom men visst verkar det vara lite konstigt?
Citera
2011-06-30, 11:09
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wibom
Av artikeln framgår att polisen under sin insats på Planteringsvägen även genomförde husrannsakan i Bandidos lokal.

Undrar vad som var grunden för att få igenom ett beslut om husrannsakan hos BO.
Enkelt. De ville se om det fanns bevismaterial i form av kulor som trängt in i lokalen och Banditerna ville inte släppa in dem självmant.

Och sen är detta inte USA där det krävs ett papper från domstol/åklagare. Polisbefäl på plats kan själv besluta om husrannsakan för att snabbt säkra bevis. I sådana här fall betyder inte husrannsakan att BO är misstänkt för något.
Citera
2011-06-30, 11:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Du som har lite pejl på området, kan man bli anhållen för mordförsök genom att peppra en byggnad? Tyder inte det på att någon var beskjuten?
Jag vet inte mer om det än HD:
Citat:
19-åringen är misstänkt för mordförsök. Polisen misstänker alltså att tanken med skotten var att någon skulle dö.
Ditt antagande är rimligt. Men det kan också betraktas som mordförsök att beskjuta en byggnad där man vet att det finns människor, om avsikten är att beröva någon livet.
Citera
2011-06-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Jag råkade köra igenom Helsingborg igår kväll och blev förvånad när jag såg ca 10st HA snubbar komma körande på sina MC. Har inte sett HA vara ute med sina västar i Helsingborg på många år så jag blev förvånad. Detta var innan skottlossningen. Inte säkert att det var dom men visst verkar det vara lite konstigt?

Det är ingen ovanlig syn. Ser ofta "knuttarna" med väst på stan, tom på Väla där de beter sig som vanliga familjefädrar och går med familjen och shoppar iklädd väst. Inte heller ovanligt att de kör genom stan i ett följe, främst på sommaren av förklarliga orsaker...
Citera
2011-06-30, 11:59
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jusde
Beretta 92f har som standard 15 skotts men det grymmaste är det 32 skotts magasinet , det sticker ut en bra bit under.
jo i alla hollywood filmer är det så :P

flesta sites jag har kollat på säljs dom med 10 skotts magasin och man kan köpa 15 skotts magasin som extra
Citera
2011-06-30, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wibom
Av artikeln framgår att polisen under sin insats på Planteringsvägen även genomförde husrannsakan i Bandidos lokal.

Undrar vad som var grunden för att få igenom ett beslut om husrannsakan hos BO.

Polisen: -Tjena Herr Åklagare, vi skulle vilja göra husrannsakan hos Bandidos.
Åklagaren: -Var god!

Klart!

OnT: Undrar vilket ljushuvud detta var, och om dom träffade med något skott överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in