2013-05-24, 15:04
Medlem
sanctissimuss avatar
dagbok

aktbilaga 158 - skrivelse från Elshan*s advokat 22/5
(tillstånd att besöka förlovning + träffa flickvännens föräldrar i Lidköping)

aktbilaga 160 - åklagaren medger yrkandet

aktbilaga 161 - PROTOKOLL 2013-05-22
Tingsrätten ger Arijan** Elsha** tillstånd att under tiden den 25-26 maj 2013 besöka Lidköping. I övrigt gäller vad tingsrätten tidigare har beslutat om reseförbud m.m

källor

förlängd åtalstid till den 12 juni
Citera
2013-06-12, 10:45
Medlem
sanctissimuss avatar
ansökan om stämning rörande de båda - 2013-06-12

källa
Citera
2013-06-12, 10:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Åtalas för skotten mot Bandidos

Citat:
Utredningen har varit klar en tid, men åklagaren har inte kunnat väcka åtal eftersom det inte varit klarlagt om den 28-årige mannen som är försvunnen känner till att utredningen är klar och därför haft möjlighet att läsa den.

– Jag menar att han nu kan anses vara delgiven. Han är medveten om vad som händer här. Vi har pratat med anhöriga till honom som säger att han befinner sig utomlands och vet att han är efterlyst, säger Lars Danielsson.
Citera
2013-06-17, 11:09
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
ansökan om stämning rörande de båda - 2013-06-12

källa

Förundersökningsprotokoll

Elshan*, Arijani*
Försök till mord, Grovt brott mot vapenlagen, Skadegörelse

Qupev*, Arto*

Försök till mord, Grovt brott mot vapenlagen

källa

Tilläggsprotokoll

Elshan*, Arijani*
Qupev*, Arto*

källa
Citera
2013-07-08, 11:36
Medlem
sanctissimuss avatar
AKTBIL: 175 - 19/6
Åklagarkammaren i Helsingborg ./. Arijani* Elshan* m.fl. ang. försök till mord m.m; nu fråga om prövning av anmälningsplikt
Jag bestrider en ändring av tingsrättens beslut.

AKTBIL: 177 - 20/6 (Elshan*s försvarare)

AKTBIL: 178 - 24/6 (Elshan*s försvarare)

Aktbilaga 179 - 24/6 - PROTOKOLL

AKTBIL: 180 - 24/6

Aktbilaga 181 - 26/6 - PROTOKOLL
Anmälningsskyldigheten ska ändras till att avse anmälningsskyldighet en gång i veckan, med början den 26 juni 2013.

Reseförbudet justeras till att avse förbud att utan rättens tillstånd resa utanför det område som utgörs av Skåne län, Hallands län, Kronobergs län, Jönköpings län och Västra Götalands län.

Bilaga 1 - 8/5 - PROTOKOLL

AKTBIL: 182 - Skadeståndsanspråk gentemot AE & AQ.

källa
Citera
2013-07-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
AKTBIL: 175 - 19/6
Åklagarkammaren i Helsingborg ./. Arijani* Elshan* m.fl. ang. försök till mord m.m; nu fråga om prövning av anmälningsplikt
Jag bestrider en ändring av tingsrättens beslut.

AKTBIL: 177 - 20/6 (Elshan*s försvarare)

AKTBIL: 178 - 24/6 (Elshan*s försvarare)

Aktbilaga 179 - 24/6 - PROTOKOLL

AKTBIL: 180 - 24/6

Aktbilaga 181 - 26/6 - PROTOKOLL
Anmälningsskyldigheten ska ändras till att avse anmälningsskyldighet en gång i veckan, med början den 26 juni 2013.

Reseförbudet justeras till att avse förbud att utan rättens tillstånd resa utanför det område som utgörs av Skåne län, Hallands län, Kronobergs län, Jönköpings län och Västra Götalands län.

Bilaga 1 - 8/5 - PROTOKOLL

AKTBIL: 182 - Skadeståndsanspråk gentemot AE & AQ.

källa

Interpol efterlyser en av gärningsmännen men vad gör Bmc egentligen?vågar dom ta en fight emot albanerna?
Citera
2013-07-16, 02:09
Medlem
Albozs avatar
Så jävla sjuka dessa albaner är HAHAHA! Har inte känt till detta krig innan men kan säga att Arian/Arijani är ett typiskt albanskt för- och efternamn. Läste AB innan och blev inte förvånad, riktiga muthafuckas dom är.

Liknande drive-by's borde albaner ordna mot svenska nazisterna. Lyckos dom att de lever i Sverige, hade de vart i Sicilien eller övriga Italien och Albanien hade dessa Bandidos blivit slaktade.
Sicilianska maffian är allierad med albanska maffian, antagligen för att Arbresjierna har bott i Sicilien sedan länge och är albaner.

Vet någon om det endast är dessa två albaner som är i krig med Bandidos eller är Naserligan i problem med dem?

Hade velat se ett stort krig med albanska yrkesmördare som protagonister. Kidnappa lite Bandidosgubbar som i Takenfilmerna
Senast redigerad av Alboz 2013-07-16 kl. 02:15.
Citera
2013-08-22, 06:12
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
I en artikel i Expressen här från i dag 22/8 kan man läsa följande.

Citat:
Han är åtalad för att ha skjutit 15 pistolskott mot Bandidos.
Citat:
jagas över hela världen av Interpol.
Citat:
Jag kan inte ha en rättegång utan att ha båda i rättssalen
Citat:
Så småningom lär det nog bli rättegång, men när kan jag så klart inte säga något om.
Citera
2013-08-22, 06:33
Medlem
Eftersom vi vet var fanskapet "bor", är det u bara att kont. hålla koll på huset, och direkt ringa Polisen när han är där. Jag är helt säker på att han tittar dit med jämna mellanrum. Inga problem att rulla över bron.
Citera
2013-08-22, 07:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffir
Eftersom vi vet var fanskapet "bor", är det u bara att kont. hålla koll på huset, och direkt ringa Polisen när han är där. Jag är helt säker på att han tittar dit med jämna mellanrum. Inga problem att rulla över bron.
Jag brukar köra förbi familjens skamfläck till hus, verkligen ett sänke på huspriserna på hela Midhemsvägen.
Men honom har jag inte sett. Tror du inte han befinner sig i Kosovo?
Citera
2014-06-09, 17:42
Medlem
Äntligen lite action i frågan. Med lite tur så kanske missfostren får krypa in i kurran och prova på att bita kudden lite Även om den gamla apan inte vågar sig tillbaka till Sverige.

http://hd.se/helsingborg/2014/06/09/ratten-besokte-bandidos/
Citera
2014-07-05, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
HD: Frias för skotten mot Bandidos
Citat:
22-åringen som nekar till alla anklagelser vill dock inte säga hur han skadats.

Åklagaren hävdar att det var 22-åringen och 29-åringen som satt på motorcykeln, men det som skapar osäkerhet är vittnesmål som säger att det bara fanns en person på motorcykeln i samband med skottlossningen.

Det finns heller inga tekniska bevis som binder 22-åringen till pistolen eller till motorcykeln och därför frias han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in