Hej! Det är så att tre dagar tillbaka har ljudkortet krånglat ( tror jag.. ) och gjort så att min mikrofon inte fungerar men ljudet fungera.
Jag köpte precis ett nytt headset för cirka två veckor sen ( SteelSeries 4H ) och det fungera då jag testa det men i söndags så börja mikrofonen att krångla och jag vet inte om det är datorn det är fel på eller inte, så jag högerklicka på volymkontrollen och klicka på "Inspelningscenter" och där kommer kontrollen över "Headset Microphone", "Extern mik", "integrerad mikrofonarray" och "stereo mix" alla visa att dom fungerar utan "stereo mix", den stod på tillfälligt otillgänglig.
Jag bytte och vred fram och tillbaka, starta om datorn och testa att uppdatera drivrutiner men inget ändra sig, sen sa en kompis att bara låt datorn vara
och trettio minuter senare startar jag datan och det fungerar
.
Micken fungerar hela kvällen och hela dagen tills idag runt fem då jag kommer hem efter att ha jobbat brister då ut i ilska, men lugnar ner mig och bestämmer mig för att "göra något stort" genom att klicka på "installera föredetta rutiner" och det fungerar ändå inte då väljer jag att uppdatera tills nyaste drivrutinerna, då ber den mig att start om datorn och bland det första jag ser när jag startar upp datan är detta : och micken fungerar inte och nu kan jag inte ens höra ljud..
Nu såg jag att "Stereo mix" som hela tiden har stått på tillfället otillgänglig har bytt till tillgänglig men "Extern Mik" har bytt till Tillfället otillgängligt.
har vista, har inte avinstallerat något utan bara ominstallerat det, genom att antingen förnya drivrutinen eller genom att en gång ta gamla drivrutinen och sen ominstallera den nya.
Visste inte vad jag skulle lägga in denna tråd, men misstänker att det är något programvara jag kommit åt genom att "ominstallera" drivrutinen och jag skulle vara jätteglad om någon kunde hjälpa mig snabbt då jag varken kan höra eller prata via datorn.
Jag köpte precis ett nytt headset för cirka två veckor sen ( SteelSeries 4H ) och det fungera då jag testa det men i söndags så börja mikrofonen att krångla och jag vet inte om det är datorn det är fel på eller inte, så jag högerklicka på volymkontrollen och klicka på "Inspelningscenter" och där kommer kontrollen över "Headset Microphone", "Extern mik", "integrerad mikrofonarray" och "stereo mix" alla visa att dom fungerar utan "stereo mix", den stod på tillfälligt otillgänglig.
Jag bytte och vred fram och tillbaka, starta om datorn och testa att uppdatera drivrutiner men inget ändra sig, sen sa en kompis att bara låt datorn vara
Då jag koka av ilska då min dator har nya problemhela tiden i två år.
.Micken fungerar hela kvällen och hela dagen tills idag runt fem då jag kommer hem efter att ha jobbat brister då ut i ilska, men lugnar ner mig och bestämmer mig för att "göra något stort" genom att klicka på "installera föredetta rutiner" och det fungerar ändå inte då väljer jag att uppdatera tills nyaste drivrutinerna, då ber den mig att start om datorn och bland det första jag ser när jag startar upp datan är detta : och micken fungerar inte och nu kan jag inte ens höra ljud..
Nu såg jag att "Stereo mix" som hela tiden har stått på tillfället otillgänglig har bytt till tillgänglig men "Extern Mik" har bytt till Tillfället otillgängligt.
har vista, har inte avinstallerat något utan bara ominstallerat det, genom att antingen förnya drivrutinen eller genom att en gång ta gamla drivrutinen och sen ominstallera den nya.
Visste inte vad jag skulle lägga in denna tråd, men misstänker att det är något programvara jag kommit åt genom att "ominstallera" drivrutinen och jag skulle vara jätteglad om någon kunde hjälpa mig snabbt då jag varken kan höra eller prata via datorn.
Senast redigerad av TheGamer 2011-06-28 kl. 22:37.
Senast redigerad av TheGamer 2011-06-28 kl. 22:37.