Här tänkte jag att vi kunde driva med Beatrice Ask, vår "kära" justitieminister, och skriva saker som hon inte sagt, men kanske tänkt!
Kanske lite tragikomiskt eftersom hon verkligen verkar tycka mycket av detta, men Humor tror jag passar bättre än Politik - Inrikes.
Inom citationstecken i fetstil (") sådant som ska uttalas (dock inte nödvändigtvis sagt i verkligheten), inom vanliga citationstecken (") tanke.
Till exempel:
"Man är skyldig tills motsatsen bevisats"
"Det ingen får skriva om, har inte hänt och kommer inte att hända igen"
"Vad ska jag säga för att motivera den här lagen? hmmm. JA! "Tänk på baaaaaarnen!""
"Vad ska jag säga för att motivera den här lagen? hmmm. JA! "Tänk på terroriiiiisterna!""
"Oskyldig? Det finns inte! Nu stiftar vi en morallag som gör honom skyldig!"
"Jag måste komma på ett sätt att få Flashback Forum censurerat!"
"Vi har" "inte" "tagit den personliga integriteten i beaktande vid utformandet av denna lag"
"1984 var ju för 27 år sedan! Nu måste vi skynda oss"
"Det vore bra med en lag som gör att jag kan stämma skiten ur de politiker som inte håller med mig. Eller nää, sådana finns ju knappt så det vore onödigt"
"Den här åsiktsregistreringen, vad ska jag kalla den för, så att folket inte misstänker något?"
"Folk hatar pedofiler och är rädda för terrorister. Det ska jag utnyttja genom att säga att den här lagen är till för att motverka dem!"
"Tryckfrihet? När jag är färdig i det här landet ska här inte ens finnas tyckfrihet!!!"
"Tack Anders Behring Breivik! Tack vare dig får jag mera medhåll när jag vill förbjuda anonymitet, tryckfrihet, konstgödsel, Sverigedemokrater, och allt annat jag inte tycker om!"