Nu äntligen har jag fått beslut ifrån försäkringskassan att jag får pengar i augusti för aktivitetsersättningen så nu börjar det hända lite saker äntligen
Bostadstillägget får jag retroaktivt på måndag, 12700 Så nu slipper jag soc oxå
Jag har sålt saker på loppis i två helger nu och vann på det 1400kr så nu ska jag även sälja minst en helg till och få ihop lite mer pengar Så nu kan man börja leva igen Nu e det bara att hitta nåt för mig att göra om dagarna oxå :/
Härligt, kul att höra! Lycka till i fortsättningen!
Hur ska man klara sig på 1320kr i 4 veckor ? 330kr/v ?
Du är körd.
Citat:
Ursprungligen postat av Anette91
Nu äntligen har jag fått beslut ifrån försäkringskassan att jag får pengar i augusti för aktivitetsersättningen så nu börjar det hända lite saker äntligen
Jag har sålt saker på loppis i två helger nu och vann på det 1400kr så nu ska jag även sälja minst en helg till och få ihop lite mer pengar Så nu kan man börja leva igen Nu e det bara att hitta nåt för mig att göra om dagarna oxå :/
Det där med att sälja kanske är din grej, har du dessutom stått på loppisen nu några veckor så kanske du har lite koll på vad som säljer. Du kanske kan tillverka något som du säljer på loppisen?
Skriver ett exempel bara för att visa vad jag menar:
Det visar sig att folk är köpglada i sterinljus, då kan du stå där hemma och göra egna lyxsterinljus som du sedan säljer.
Jag har ett tips, leta reda på någon som producerar något som är lite "exotiskt", tex. honung. Den personen kanske inte har tid att själv sälja på loppisen/marknaden, köp då ett litet parti av denna som du sedan säljer av. Går det bra - repetera, går det dåligt - testa något annat.
Finns säkert jättemycket saker man kan sälja så... potatis, sylt, tvålar osv osv.
Det händer att jag passerar ett ställe mitt ute i ingenstanns, dom som bor där har en skylt "Honung säljes", människorna som passerar där och dessutom ser skylten kan man nog räkna på en hand. Hittar du ett sådant ställe så har du ett guldläge att pruta ned ett bra pris du kan göra vinst på. Styrkan här är att ta produkten från ett område utan köpare till ett område med köpare. Inga garantier att det lyckas men din chanser ökar oerhört vågar jag påstå.
Lycka till oavsett vad du väljer att göra.
Senast redigerad av T|N|X 2011-07-14 kl. 23:32.
Det där med att sälja kanske är din grej, har du dessutom stått på loppisen nu några veckor så kanske du har lite koll på vad som säljer. Du kanske kan tillverka något som du säljer på loppisen?
Skriver ett exempel bara för att visa vad jag menar:
Det visar sig att folk är köpglada i sterinljus, då kan du stå där hemma och göra egna lyxsterinljus som du sedan säljer.
Jag har ett tips, leta reda på någon som producerar något som är lite "exotiskt", tex. honung. Den personen kanske inte har tid att själv sälja på loppisen/marknaden, köp då ett litet parti av denna som du sedan säljer av. Går det bra - repetera, går det dåligt - testa något annat.
Finns säkert jättemycket saker man kan sälja så... potatis, sylt, tvålar osv osv.
Jo jag tycker det är riktigt kul att sälja tycker jag men tror inte jag hajar ditt exempel tyvärr, jag har ju ingen bil så kan inte åka o hämta t.ex. honung eller sådär och stearinljus kan jag inte stöpa själv i en liten lägenhet men tack för tipsen iaf :/ ska försöka få ihop att sälja ett par veckor till, men tror att det blir två helger nu o att man återkommer till julen då dem kommer kontakta en på loppisen och säga att nu ska det stå för julmarknad, skitnajs att dem kontaktar en Har inte så mycket mer än böcker kvar att sälja nu, trodde de skulle gå smidigt att sälja under sommaren då folk brukar vara bokmalar just då och när höstrusket kommer men mina böcker är svårsålda :/ hoppas på tur i helgen men som sagt nu när jag äntligen får pengar ifrån fk nu så behöver jag inte stå där för att få ihop pengar att leva på iaf o bara det är superskönt att slippa och sen att jag slipper soc är det absolut bästa
Du kanske har en cykel? Gott om tid verkar du ha så det är väl bara att trampa iväg, små saker kan funka att transportera med cykel, eller en liten kärra/skrinda att dra efter sig, kanske kan låna av någon.
Böcker på loppis, det betalar jag aldrig mer än 5kr för, är det verkligen några pengar i böcker nu för tiden?
Du verkar mycket gladare nu, det är possitivt! Om det skulle kännas motigt och tungt någon mer gång kan du ju tänka tillbaka på det här så vet du att det alltid går att göra sin situation bättre.
Du kanske har en cykel? Gott om tid verkar du ha så det är väl bara att trampa iväg, små saker kan funka att transportera med cykel, eller en liten kärra/skrinda att dra efter sig, kanske kan låna av någon.
Böcker på loppis, det betalar jag aldrig mer än 5kr för, är det verkligen några pengar i böcker nu för tiden?
Du verkar mycket gladare nu, det är possitivt! Om det skulle kännas motigt och tungt någon mer gång kan du ju tänka tillbaka på det här så vet du att det alltid går att göra sin situation bättre.
Äger ingen cykel och har ingen att låna en skrinda eller liknande av heller och det är en bra bit mellan gårdar och loppisen eller att dra hem det, andra sidan stan ligger loppisen jämfört med lägenheten så nej jag tror inte det är nåt att ta till mig faktiskt :/ Böcker jo jag kände att de kunde vara poppis men visst om jag tar 5kr/st och 1kr/st på vissa så kanske jag får in några kronor iaf
Jo det här är verkligen positivt och jag är mer positiv sen igår när jag fick mitt riktiga svar om att jag får över 12.000 på måndag det gjorde verkligen mitt liv till en vändning känns suveränt, har börjat trilla mot inkasso/kronofogden så nu ska jag passa på att betala av det =/ Tyvärr en massa extrakostnader men det är bara att ta det nu när jag har pengarna. Ska se om jag har pengar till en cykel för det hade verkligen underlättat, har lånat en ett tag nu men kan inte göra det längre så behöver en egen nu men kommer nog inte finnas pengar till det, behöver till frisören o gekås o lite sådär oxå så det får gå på det tyvärr tror jag :/ Jo att tänka på detta kommer jag absolut göra och att tipsa andra kommer verkligen vara ett tips om det har pengaproblem om inte annat kan jag stå där istället för dem Tack iaf för dina tips, kanske funkar för nån som bor i ett mindre samhälle med gårdar runt sig i närmare områden.. =/
verkligen vara ett tips om det har pengaproblem om inte annat kan jag stå där istället för dem
-saxat bort en massa text-
Se där! Du löste det ju själv, den där idéen är jättebra, när din skit där hemma är slut så finns det säkert jättemånga du känner som har precis lika mycket skit som de aldrig använder, sälj deras och ta en del av pengarna som avgift.