Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-25, 20:16
Medlem
Dr_Dollars avatar
För att minska "missförstånd" och felplacerade trådar för många, vore det inte en idè att just ha ett "förskrivet moderator meddelande" likt det som finns under Övrigt - Sista utvägen?

Under Över dator- och IT- diskussioner verkar vara en trend att lägga
"Usch, nu har jag bekymmer med en facebook fråga HJÄÄÄLP?!"

Och just för att slippa dessa...så kanske en S T O R röd fetmarkerad text som då hjälper använder i fråga att placera den i rätt forum.

Bra eller anus?
Citera
2011-06-25, 20:45
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Flertalet medlemmar läser tyvärr ändå inte dessa allmänna meddelande och nu kan jag tala för SU att där minskar inte antalet felplacerade trådar.

Det verkar ibland vara ett missförstånd med hur vissa tolkar hur ett förmodererat forum fungerar.
Alla kan posta trådar som vanligt där med de blir inte synliga förrän en moderator har godkänt den så alla trådar ligger där det är bara att vi måste gå igenom dom manuellt först.
Citera
2011-06-25, 20:51
Medlem
epost72s avatar
Jag tror att förmoderering ska användas mycket sparsamt och då i forum som i egentlig mening redan är hopplöst förlorade just för att det ska finnas en möjlighet att undvika en arkivering av forumet.

RYS har förmoderering, kanske mycket beroende på att det postats mycket skit där och egentligen är den delen inte avsedd för diskussion.

Vad SU beträffar så vet de flesta att det sedan länge använts av förtappade själar som helt enkelt inte orkar använda hjärnan innan de startar en tråd.
Citera
2011-06-25, 22:35
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag gillar idén. En nackdel hade ju dock varit att ts ibland vill ha ett snabbt svar och i vissa forum kan det gå dagar utan att det modereras (detta baserar jag på felplacerade/tramsiga trådar som får ligga kvar länge).
Citera
2011-06-25, 22:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jag gillar idén. En nackdel hade ju dock varit att ts ibland vill ha ett snabbt svar och i vissa forum kan det gå dagar utan att det modereras (detta baserar jag på felplacerade/tramsiga trådar som får ligga kvar länge).

Grejen är att problemet i det i detta fall upptagna ÖDIT inte är i närheten av de problem som förkommit i exempelvis SU.

Visst är det illa att man inte orkar söka sig till den stora tråden om Firefox, Youtube, Facebook eller vad det nu månde vara. Faktum är att man allt som oftast snabbt får svar i de stora trådarna.
Citera
2011-06-25, 23:14
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Grejen är att problemet i det i detta fall upptagna ÖDIT inte är i närheten av de problem som förkommit i exempelvis SU.

Visst är det illa att man inte orkar söka sig till den stora tråden om Firefox, Youtube, Facebook eller vad det nu månde vara. Faktum är att man allt som oftast snabbt får svar i de stora trådarna.
Jojo men ibland kan det ju uppstå en situation där någon behöver snabbt svar på något som det inte finns en tråd om.
Citera
2011-06-25, 23:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Jojo men ibland kan det ju uppstå en situation där någon behöver snabbt svar på något som det inte finns en tråd om.

Jo absolut, och då kan man som det nu är starta en tråd i exempelvis ÖDIT.

Jag menar bara att man ska minimera antalet forum som förmodereras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in