2011-07-01, 01:07
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irritated
Struntprat, det du menar och säger är att säga som att Hamas som har blivit demokratiskt vald inte stöds av folket de kör egentligen en helt annat race, Hamas ja det är de själva som får stå för extremism och terrorism, de är inte så många aktiva medlemmar.'

Det jag menar och säger är det JAG menar och säger! Inte vad DU hävdar att jag menar och säger!

Hamas blev valda i ett demokratiskt val 2006. Detta gillades inte av era "demokratier" som beslöt att straff folket för att de valde fel. Huruvida Hamas var trevliga eller inte spelar här ingen som helt roll!

Det fanns en möjlighet då - vi tog den inte!
Citera
2011-07-02, 05:14
Medlem
hitchmemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Har du hittat något land där de fått möjlighet att själva bestämma?

Vad heter den blötfilt och religion du vill påstå har kväst de stackare som måste leva under imamers bannor?
Senast redigerad av hitchmemo 2011-07-02 kl. 05:17.
Citera
2011-07-02, 05:51
Medlem
Cheezuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachNukeEm
Jag förmedlade bara den kunskapen, att ungar får stryk i koranskolor. Nu kan du ta till dig den kunskapen och förhoppningsvis förstå den.

http://www.youtube.com/watch?v=tZ0rsUofpQM

Som vanligt när det kommer till muslimer så har de två ansikten.
Islam är en vidrig skitreligion som borde förbjudas av FN.

Religionen har inget i ett modernt samhälle att göra, den går emot alla normala demokratiska principer som vårt moderna samhälle baserar sig på.

Den som inte tror mig, jämför amerikanska frihetsdeklarationen med Islams budskap och praktisering. Det är som två olika universum. Det första står för frihet, alla människors lika rätt oavsett ras, bakgrund, etnicitet och liknande. Islam står för medeltida fascistoida idiotprinciper, där kvinnan inte har något värde alls och praktiseras i en skräckväldeform där angiveri är legio.

Förbjud skiten nu, eller se till att araberna får terrorisera sig själva i mellanöstern/Afrika, inte här i västvärlden.
Citera
2011-07-03, 05:28
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheezus
Islam är en vidrig skitreligion som borde förbjudas av FN.

Religionen har inget i ett modernt samhälle att göra, den går emot alla normala demokratiska principer som vårt moderna samhälle baserar sig på.

Den som inte tror mig, jämför amerikanska frihetsdeklarationen med Islams budskap och praktisering. Det är som två olika universum. Det första står för frihet, alla människors lika rätt oavsett ras, bakgrund, etnicitet och liknande. Islam står för medeltida fascistoida idiotprinciper, där kvinnan inte har något värde alls och praktiseras i en skräckväldeform där angiveri är legio.

Förbjud skiten nu, eller se till att araberna får terrorisera sig själva i mellanöstern/Afrika, inte här i västvärlden.

Jag blir så ledsen när jag läser detta, du drar hela Islam över en kam utan någon slags kunnande av Islam och deras historia. Islam har en grej som kallas för jihad, det är en strävan som många muslimer inte gillar. För den har skadat ryktet inom Islam, att Islam är en farlig religion, att det är bara terroirister som är muslim och etc.

Sedan har även Al-Qaida och andra terror organisationer hjälpt till att mörka ner ryktet för Islam, dom tror att det bara ska bli bättre. Har du hört talas om Nation of Islam? Där har vi en riktigt mörk grupp som vill att hela världen ska endast bestå av araber och muslimer, ett äkta rasist förening det. Jag jämför faktiskt Nation of Islam med Al-Qaida, dom vill att Islam ska vara den enda religionen och att muslimer är det enda riktiga folket. Muslimska terror organisationer ser hela världen som sin offer plats.

Muhammeds dotter Fatima och hennes man Ali som för övrigt var en kalif, dom fick en son som hette Hussayn som dog i en revolt i Karbala, efter hans död så såg man han som en martyr och det var där hela kalaset om muslimsk terror drog igång.

Sedan finns de ju även historia att ett par muslimer började ett slags korståg mot övre Afrika och sedan vandrade upp mot Europa men blev stoppad i Frankrike. Deras mål var att skapa en muslimsk värld och att huvudreligionen skulle bli Islam i dessa länder dom stannade i. En imperialistisk korståg skulle man kanske kalla det för istället då.

Men annars är Islam en väldigt fredlig religion, man har fasta för att visa att man bryr sig om människor som inte har råd eller tillgång till mat. Sedan är det en väldigt gemenskap inom Islam. Jag är idag en ateist, men skulle jag konvertera till någon religion så skulle det vara Islam.

Ni som är idag muslim, rätta mig gärna om jag har fel =)
Citera
2011-07-03, 19:19
Medlem
St.Mosess avatar
Drar en gammal repris där det framgår att muslimer verkligen vet vad yttrandefrihet innebär och hur stenskallarna förhåller sig till det demokratiska forumet.
http://www.youtube.com/watch?v=MRAFmjymHok&feature=fvwrel
Citera
2011-07-04, 13:59
Medlem
26543423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Moses
Drar en gammal repris där det framgår att muslimer verkligen vet vad yttrandefrihet innebär och hur stenskallarna förhåller sig till det demokratiska forumet.

Jag bidrar även jag med en klassiker: http://www.youtube.com/watch?v=K7nDcUxIlMA

"...Freedom of expression and respecting the other go hand in hand..." säger muslimen i klippet. Ta inte detta som: Att jag försvarar våldsmännen i ditt klipp eller liknande, för det gör jag inte.
Citera
2011-07-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.Moses

Jag skiljer på muslimer, troende muslimer och extremister. De flesta muslimer är för yttrandefrihet när det gagnar dem själva. När yttrandefrihet används som av Jyllandsposten eller Lars Wilks så är det andra bullar. Med muslimer så verkar det alltid först så bra, sen kommer det där "men" som alltid lurar i vassen. Sen håller jag med Jan Guillou att muslimer är den mest lättretade gruppen som finns. Att reta upp en muslim är enklare än att stjäla godis av ett barn.

Muslimen = Den vanlige araben som arbetar och är rätt avslappnad människa.
Troende muslimen = Som wipe´n, hetsig, vet allt, en diskussion måste ske efter deras villkor, argsint och rasistisk.
Extremisten = Dom som inte drar sig för nåt gällande islam. Dödar allt och alla i allahs namn.
Senast redigerad av spandido 2011-07-05 kl. 11:16.
Citera
2011-07-05, 11:37
Medlem
St.Mosess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spandido
Jag skiljer på muslimer, troende muslimer och extremister. De flesta muslimer är för yttrandefrihet när det gagnar dem själva. När yttrandefrihet används som av Jyllandsposten eller Lars Wilks så är det andra bullar. Med muslimer så verkar det alltid först så bra, sen kommer det där "men" som alltid lurar i vassen. Sen håller jag med Jan Guillou att muslimer är den mest lättretade gruppen som finns. Att reta upp en muslim är enklare än att stjäla godis av ett barn.

Troende muslimen = Som wipe´n, hetsig, vet allt, en diskussion måste ske efter deras villkor, argsint och rasistisk.
Extremisten = Dom som inte drar sig för nåt gällande islam. Dödar allt och alla i allahs namn.

Visst går det att yxa till tre olika nivåer, men problemet är att den inte är statisk utan högst flytande. Detta "men" gör att över en natt så radikaliseras dessa avslappnade pizzabagare. Lojalitet och identitet bland dessa moderna nasare ligger alltid hos korantolkarna.

Har man förlikat sig med att islam är politik så måste man även ta steget och behandla dess anhängare som om de vore kommunister eller dyl. Det är en tickande bomb då de drömmer om revolution dvs jihad. De ska även skapa paradiset kosta vad det kosta vill. Marxister/muslimer kan vara trevliga på individnivå men de ligger alltid i startgroparna och ska organisera revolution.

Vi har idag koncentrerat detta pack till div getton i tron att om vi förpassar dem till förorten så blir allt frid och fröjd. Denna idé är lika korkad som när Sydafrika skickade terroristen Mandela ihop med övriga ANC till Robben Island eller när Israel skickade jihadisterna till Libanon. Man hjälper dem bara att komma nära varandra och utbyta strategier. Dessa avskum och avskräde till folk måste helt enkelt skickas till Saudi, Kuba eller skjutas.

Se upp gott folk. Odjuret har kommit till Europa och börjat förkunna sitt evangelium.
Citera
2011-07-07, 12:31
Medlem
Cheezuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spandido

Bra skrivet! För att sammanfatta ligger en latent våldsam galenskap hos varje muslim, hur fredliga de än försöker framställa sig. Som sovande agenter eller något.

Fast istället självmordsbombare, flick-snittarre, barn-agare, gifta-bort-dottern-till-kusinen, stena bitchen som blev våldtagen eller sitta på torget och spela lycklig med gubbarna, medans dottern blir mördad av sonen för att hon visade handleden i fel sammanhang. Allt för att upprätthålla hedern och i Allahs namn.
Citera
2011-07-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheezus
Bra skrivet! För att sammanfatta ligger en latent våldsam galenskap hos varje muslim, hur fredliga de än försöker framställa sig. Som sovande agenter eller något.

Fast istället självmordsbombare, flick-snittarre, barn-agare, gifta-bort-dottern-till-kusinen, stena bitchen som blev våldtagen eller sitta på torget och spela lycklig med gubbarna, medans dottern blir mördad av sonen för att hon visade handleden i fel sammanhang. Allt för att upprätthålla hedern och i Allahs namn.

Man ska alltid ha en sak klart för sig, muslimer är i regel opålitliga. Det spelar ingen roll vad, muslimer kan ta tillbaka allt på ett ögonblick. Det skiljer på heder och heder. För oss är heder positiva saker som betecknar vår goda karaktär och pålitlighet. För muslimerna så är det omvänt. Man brukar våld så fort man är kränkt.
Sen har jag märkt att troende muslimska kvinnor är värre än männen. tack o lov så begränsas det av deras klenare fysik. En troende muslimsk kvinnas raseri i en vältränad manskropp, där har ni den perfekta terroristen!
Sen verkar det vara så inom islam att alla tittar bara på vad andra gör. De håller koll på allt utom sig själva.
Senast redigerad av spandido 2011-07-13 kl. 09:15.
Citera
2011-07-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZachNukeEm
Offerrollen är islam-kramare bra på att axla i alla fall. Muslimerna är såååå missförstådda. När man filmar in i moskerna med gömd kamera och man får se hur imaner och andra hantlangare misshandlar barn på löpande band är de "missförstådda" och "bilderna är tagna utan kontext". Var har man hört det förut.

När man får se de fruktansvärda förhållanden som barn lever under i Koranskolorna med nästan daglig prygel så är de missförstådda.

Islam = Teokratisk diktatur i 95% av fallen. Med eller utan västlig inblandning.

Du är lååååångt ute och cyklar.. du är förmodligen en vänsternisse som tycker att det är "fashion" eller "inne" med att skydda islam mot alla dessa "rasister", "trångsynta", "sverigedemokrater".. du har förmodligen aldrig läst koranen tidigare eller läst andra nyheter än aftonblaskans, eller exblääääässens.. Du måste nog förstå att det inte finns någon moderat islam.. de som säger det är dumma i huvudet, de är inte insatta i islam.. sluta upp med ditt skitsnack gå läs lite innan du snackar.. jag är trött på ignoranta idioter som inte vill fatta.. och till er muslimer som säger att men du har inte läst den rätta koranen.. hur många koraner finns det.. 1.. ni som säger att bibeln är ändras så många gånger men inte koranen.. vilken är den rätta koranen? och säg inte den arabiska för då håller ni med mig.. mina ståndpunkter är hämtade ifrån den arabiska.. inte den rätta? ska vi köra en indiana jones lr och hitta den som ni snackar om?
Citera
2011-07-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Jag blir så ledsen när jag läser detta, du drar hela Islam över en kam utan någon slags kunnande av Islam och deras historia. Islam har en grej som kallas för jihad, det är en strävan som många muslimer inte gillar. För den har skadat ryktet inom Islam, att Islam är en farlig religion, att det är bara terroirister som är muslim och etc.

Sedan har även Al-Qaida och andra terror organisationer hjälpt till att mörka ner ryktet för Islam, dom tror att det bara ska bli bättre. Har du hört talas om Nation of Islam? Där har vi en riktigt mörk grupp som vill att hela världen ska endast bestå av araber och muslimer, ett äkta rasist förening det. Jag jämför faktiskt Nation of Islam med Al-Qaida, dom vill att Islam ska vara den enda religionen och att muslimer är det enda riktiga folket. Muslimska terror organisationer ser hela världen som sin offer plats.

Muhammeds dotter Fatima och hennes man Ali som för övrigt var en kalif, dom fick en son som hette Hussayn som dog i en revolt i Karbala, efter hans död så såg man han som en martyr och det var där hela kalaset om muslimsk terror drog igång.

Sedan finns de ju även historia att ett par muslimer började ett slags korståg mot övre Afrika och sedan vandrade upp mot Europa men blev stoppad i Frankrike. Deras mål var att skapa en muslimsk värld och att huvudreligionen skulle bli Islam i dessa länder dom stannade i. En imperialistisk korståg skulle man kanske kalla det för istället då.

Men annars är Islam en väldigt fredlig religion, man har fasta för att visa att man bryr sig om människor som inte har råd eller tillgång till mat. Sedan är det en väldigt gemenskap inom Islam. Jag är idag en ateist, men skulle jag konvertera till någon religion så skulle det vara Islam.

Ni som är idag muslim, rätta mig gärna om jag har fel =)

Är du på riktigt? alltså finns du verkligen? skojar du med mig eller är du hög?

Vad menar du att han drar hela islam över en kam? Menar du att det finns flera delar av islam och dessa motsäger varandra? Va fan är det för religion då? När det gäller religion så kan du inte göra samma jämförelser som du gör när det gäller en folkgrupp. Där kan du inte dra alla över en kant för en person talar inte för de resterande, alla har en egen åsikt och därför är det dumt att dra alla över en och samma kant. När det gäller religion however då kan du dra religionen över en kant, för att religionen har en ståndpunkt en röst, som inte kan ändras och den rösten finns i det här fallet i koranen.. och på det sättet kan man dra hela islam över en kant.

Men sedan när du säger att man har fasta för att man bryr sig om människor låter för mig inte rätt.. själva fastan i sig har man för att komma närmare sin tro och religion, inte för att man bryr sig om människor. Visst tycker jag att det är bra att man ger mat till människor som inte har råd under fastan, men är det bara då det ska gälla eller? Läs sura 9:5 då förstår du vad jag menar.. jag kan klistra in den också..

sura 9:5 "När de helgade månaderna gått till ända skall ni döda avgudadyrkarna, var ni än träffar på dem; tag dem till fånga och omringa dem och lägg er i försåt för dem. Men om de visar ånger och [villighet att] förrätta bönen och betala allmoseskatten, lämna dem då i fred - Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. "

Inte mycket fredens religion längre va? Att det skulle vara någon gemenskap inom islam är jag säker på, men att den skulle vara vänlig är jag inte lika säker på, läs:

www.dn.se/nyheter/varlden/sjalvmordsbombare-slog-till-mot-moske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in