Citat:
Ursprungligen postat av Cheezus
Islam är en vidrig skitreligion som borde förbjudas av FN.
Religionen har inget i ett modernt samhälle att göra, den går emot alla normala demokratiska principer som vårt moderna samhälle baserar sig på.
Den som inte tror mig, jämför amerikanska frihetsdeklarationen med Islams budskap och praktisering. Det är som två olika universum. Det första står för frihet, alla människors lika rätt oavsett ras, bakgrund, etnicitet och liknande. Islam står för medeltida fascistoida idiotprinciper, där kvinnan inte har något värde alls och praktiseras i en skräckväldeform där angiveri är legio.
Förbjud skiten nu, eller se till att araberna får terrorisera sig själva i mellanöstern/Afrika, inte här i västvärlden.
Jag blir så ledsen när jag läser detta, du drar hela Islam över en kam utan någon slags kunnande av Islam och deras historia. Islam har en grej som kallas för jihad, det är en strävan som många muslimer inte gillar. För den har skadat ryktet inom Islam, att Islam är en farlig religion, att det är bara terroirister som är muslim och etc.
Sedan har även Al-Qaida och andra terror organisationer hjälpt till att mörka ner ryktet för Islam, dom tror att det bara ska bli bättre. Har du hört talas om Nation of Islam? Där har vi en riktigt mörk grupp som vill att hela världen ska endast bestå av araber och muslimer, ett äkta rasist förening det. Jag jämför faktiskt Nation of Islam med Al-Qaida, dom vill att Islam ska vara den enda religionen och att muslimer är det enda riktiga folket. Muslimska terror organisationer ser hela världen som sin offer plats.
Muhammeds dotter Fatima och hennes man Ali som för övrigt var en kalif, dom fick en son som hette Hussayn som dog i en revolt i Karbala, efter hans död så såg man han som en martyr och det var där hela kalaset om muslimsk terror drog igång.
Sedan finns de ju även historia att ett par muslimer började ett slags korståg mot övre Afrika och sedan vandrade upp mot Europa men blev stoppad i Frankrike. Deras mål var att skapa en muslimsk värld och att huvudreligionen skulle bli Islam i dessa länder dom stannade i. En imperialistisk korståg skulle man kanske kalla det för istället då.
Men annars är Islam en väldigt fredlig religion, man har fasta för att visa att man bryr sig om människor som inte har råd eller tillgång till mat. Sedan är det en väldigt gemenskap inom Islam. Jag är idag en ateist, men skulle jag konvertera till någon religion så skulle det vara Islam.
Ni som är idag muslim, rätta mig gärna om jag har fel =)