Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-23, 19:11
Medlem
Zwerchstands avatar
Åtminstone sedan nya designen (2010-01-23). Man kan väl se det som att denna tidigare välkomstmorot nu dinglar på öppenhets linje över fiskdammens strand – eller ännu en okopplad funktionstappning, vilket är ett större problem jag inte ser annan lösning till än stambyte. T.ex. måste ju navigationen överst uppdateras manuellt efter foraflora. Om än problemen hålls i schack så måste sådant arbete till eftersom felkällorna ökar.
Citera
2011-06-23, 20:01
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Yttrandefrihet för alla menar du?

Vad är det för mening att ha ett stängt forum där medlemskap krävs om du ändå kan få upp diskussionsämnena på google?
Citera
2011-06-23, 21:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Vad är det för mening att ha ett stängt forum där medlemskap krävs om du ändå kan få upp diskussionsämnena på google?
Google har inte registrerat något konto och kan därför inte se mer än någon som inte är inloggad.
Citera
2011-06-23, 22:00
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Google har inte registrerat något konto och kan därför inte se mer än någon som inte är inloggad.

Nä det förstår jag. men frågan är trots det varför, man måste registrera sig för att ta del av informationen på flashback då den ändå syns öppet på google?
Citera
2011-06-23, 22:14
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nä det förstår jag. men frågan är trots det varför, man måste registrera sig för att ta del av informationen på flashback då den ändå syns öppet på google?
Informationen som Google kan ta del utav behöver man inte registrera sig för att läsa, så din fråga känns rätt otydlig?
Vill man däremot delta i diskussioner måste man registrera sig, vilket är en helt annan sak.
Citera
2011-06-24, 00:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Vem förespråkar ett stängt forum?
Citera
2011-06-24, 12:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
admin verkar enligt de senaste ändringarna ha det som agenda.
Väntar bara på den fortsatta utvecklingen...

Hur som helst så förstår jag inte vitsen med att man ska kunna söka utan att vara medlem, Google är en sak men att FB tillhandahåller sin sökfunktion ser jag bara negativa sidor av.
Citera
2011-06-24, 14:52
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:

Berätta då av vilken anledning det är åldergräns på 18? Är det då inte stängt för personer under 18 år? Men dessa minderåriga kan ta del av allt som skriv via en enkel sökning på google. Så där talar ju en regel emot sig själva.
Citera
2011-06-25, 00:07
Medlem
core_s avatar
Citat:
Berätta då av vilken anledning det är åldergräns på 18? Är det då inte stängt för personer under 18 år? Men dessa minderåriga kan ta del av allt som skriv via en enkel sökning på google. Så där talar ju en regel emot sig själva.

Du kanske borde läsa vad det står istället för att hitta på en egen tolkning av regeln? Det är inte stängt för personer under 18, utan det står ganska exakt:

Citat:
Åldersgräns: 18 år. Det är inte tillåtet att bli medlem på Flashback Forum ifall man är minderårig. Dessa blir avstängda utan varning.

Det är en väsentlig skillnad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in