Hörde något om att gärningsmannen tidigare var verksam inom EYG och att offret har startat någon slags firma vid namn RG på Teknis i Borås. Hurvida detta stämmer kan jag inte svara på.
Någon som vet om det är polisen eller åklagaren som gått till media? Enligt min kompis som känner GM så har han inte ens fått förundersökningen och detta kom som en chock för honom. Han är ruskigt förbannad.
Enligt egna erfarenheter så skall man få förundersökningen först(om det nu är en sådan på alla fall, det vet jag inte) och så får man ett datum då man senast kan ändra/lägga till saker i förundersökningen som t.ex nya bevis eller liknande. Innan detta datum så skall inte åklagaren kunna väcka åtal.
Någon som vet hur detta fungerar? Om media har gått ut med att 19-åringen har åtalats och det inte stämmer, kan man inte stämma median som har gått ut med detta då?
Någon som vet om det är polisen eller åklagaren som gått till media? Enligt min kompis som känner GM så har han inte ens fått förundersökningen och detta kom som en chock för honom. Han är ruskigt förbannad.