Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-22, 12:38
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSaft
Jag kan iaf inte se vad som är trams i mitt inlägg då jag bara påpekar:
1: det är äckligt.
2: man kan få aids(andra sjukdomar också)

Det inte trams, ni vägrar erkänna det, ni är rädda!
Vad är folk rädda för? Det är ingen stor konspiration bland användare, moderatorer och admins som orätt försöker peka ut dina inlägg som trams, även om du själv har den uppfattningen.

Vad du sa ordagrant var "Det är äckligt.. antagligen kommer ni få aids snart.". Det påståendet är felaktigt, det är ej antagligt. Antagligt innebär att det är ungefär 50% sannolikhet att det kommer att inträffa. Därmed är det du säger trams.

Personligen anser jag att det bör vara hårdare tag mot tramsinlägg som "first post!" eller "du kommer få aids!!1"
2011-06-22, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du kanske ska läsa regel 0.03...

Gjorde det just. En subjektiv bedömning av vad som är trams är kanske inte bästa vägen att gå. Men ja, då fattar jag
2011-06-22, 12:51
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Men hur fan definierar ni det till trams? Om nu 100 användare tycker att det är trams, så betyder det inte att det är trams. Ni förstör våran(läs: min) yttrrandesfrihet!
Antagligen har ni denna grova påhopp på mig, bara för att jag har en annorlunda ursprung.

Om nu en en kille med aids har massa blod på händerna, torkar sig på handduken, sen kommer det någon och torkar händerna, sen pilar han i munnen. Då skulle han få aids!

Jag kan iaf inte se vad som är trams i mitt inlägg då jag bara påpekar:
1: det är äckligt.
2: man kan få aids(andra sjukdomar också)

Det inte trams, ni vägrar erkänna det, ni är rädda!

Och ni moderatorer och sådant accepterar OT om man har med sig lite/ ev. något OnT, vilket ni erkänner att jag har, att det är äckligt. Räcker inte det som OnT? Om ni nu inte accepterar allt som ontopic
Jag hoppas detta inte ses som OT men jag anser att det behöver sägas, mest för att lugna TS.
Om det nu hade varit så att handdukarna var indränkta i blod från en aidssjuk och du, med dina stora öppna blödande sår, skulle torka just dessa stora öppna blödande sår med handduken skulle du med största sannolikhet inte få hiv/aidsviruset i vilket fall. Detta viruset är inte förknippat med en så stor smittorisk som det allmänt antas vara. Ta bara aidsmannen, James Kimball, han hade sex med 130 kvinnor och två män varav noll (0) smittades, detta gäller i och för sig vid sexuell kontakt men sannolikheten att smittas via blod borde vara samma. rätta mig om jag har fel.

För övrigt förstår jag inte varför du skulle torkade dig med en blodig handduk.
2011-06-22, 12:57
Medlem
Citat:
Den 20 juni 17:45 fick jag tillsägelse från en gutegirl(moderator).

/Massa text/

Vilken fantastiskt tråd detta är. Först och främst är det folk som postar och undrar hur man orkar. Hur orkar ni posta i den här tråden bara för sakens skull, låt den självdö om ni tycker det är meningslöst?

Angående det som tråden handlar om så kan jag säga såhär, i min värld är det;
1. Trams att skriva om att "trådskaparen ANTAGLIGEN kommer få AIDS" i tråden. Hade TS enbart varit intresserad av att skriva om förebyggande av smittkällor och smittskydd i allmänhet skulle det gjorts på ett annat, mer moget sätt. Delen om att det är äckligt dock ett svar på den trådens fråga och därmed On-topic.
2. Uselt förklarat av moderatorerna. Jag har all respekt för att de har mycket att göra, men det är mer tidskrävande att få tjata in svar och replikera i trådar som denna än att direkt ge ett klart och tydligt och vuxet svar.

Men det är bara vad jag tycker.
2011-06-22, 13:03
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Trams.
Om du inte fattar att det du skrev var trams så är det nog du som skall bli av med titeln Medlem och byta ut den mot den alla gånger så vackra Avstängd.
Gör oss nu alla en tjänst och kamma till dig, be om ursäkt till Gutegirl & Admin5 och i framtiden när du inte har någonting att tillföra, håll käft!
2011-06-22, 13:04
Medlem
Bokhyllans avatar
Vänta en liten stund här. (För att även den här forumdelen ska få lite diskussion )

TS inlägg må ha varit korkat, men att såväl mod, admin som samtliga i tråden definierar "trams" som något som inte är vederhäftigt tyder på en viss inkonsekvens. Med den definitionen skall ju större delen av forumets poster raderas med hänvisning till regeln om trams. Juridikforumet, där jag själv brukar läsa, torde närmast raderas i sin helhet då det nästan uteslutande, bortsett från ett fåtal individer som knappt orkar svara i trådarna, består av okvalificerade individer som postar gissningar.

Slutsatsen är att TS inlägg i och för sig var korkat, men knappast torde ligga inom ramen för vad som avses med bestämmelsen. Tramsigt är snarast sådant som inte tillför något till diskussionen ("en turk haha!!", "tar hon den i tvåan?" etc) och inte sådant som faktiskt har någon substans, även om det är fel.
2011-06-22, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bokhyllan
Vänta en liten stund här. (För att även den här forumdelen ska få lite diskussion )

TS inlägg må ha varit korkat, men att såväl mod, admin som samtliga i tråden definierar "trams" som något som inte är vederhäftigt tyder på en viss inkonsekvens. Med den definitionen skall ju större delen av forumets poster raderas med hänvisning till regeln om trams. Juridikforumet, där jag själv brukar läsa, torde närmast raderas i sin helhet då det nästan uteslutande, bortsett från ett fåtal individer som knappt orkar svara i trådarna, består av okvalificerade individer som postar gissningar.

Slutsatsen är att TS inlägg i och för sig var korkat, men knappast torde ligga inom ramen för vad som avses med bestämmelsen. Tramsigt är snarast sådant som inte tillför något till diskussionen ("en turk haha!!", "tar hon den i tvåan?" etc) och inte sådant som faktiskt har någon substans, även om det är fel.

Bra skrivit, snacka om att du borde få titeln Admin5 ... Det här är det jag försökt säga fast pga av att jag är blatte så har jag lite problem med att uttrycka mig men jag buggar och tackar för din välformulerade inlägg.
2011-06-22, 13:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Det jag vill!
1: Tillsägelsen skall tasbort.
2: Mitt inlägg ska komma tillbaka i samma plats (#).
3: Gutegirl ska inte ha kvar titeln som moderator.
4: Gutegirl ska be om ursäkt, ett välskrivet PM till mig.
5: admin5 ska inte ha kvar titeln som Administrator.
6: admin5 ska be om ursäkt, ett välskrivet PM till mig.

7: Jag ska få en bra förklaring av Admin5.
8: Jag ska få en bra förklaring av gutegirl.

Tack!
Ojojoj! Ännu en rättshaverist som fått en tillsägelse och blivit så kränkt av det att han till varje pris är beredd att kämpa för att få bort den

Jag har svårt att förstå att folk kan bli så kränkta över att få en tillsägelse. Ditt svar var trams och inget annat. Du kunde ha klarat dig om du utvecklat ditt svar lite. Hade du istället skrivit några rader om att det finns en risk, förvisso väldigt liten sådan, att få hiv om man råkar utbyta kroppsvätskor med varandra så hade du klarat dig. Att bara skriva "Det är äckligt.. antagligen kommer ni få aids snart" är rent trams och man är idiot om man inte begriper bättre.

Nu har Flashback ingen tydlig regel om att trams inte är tillåtet så moderatorerna kallar det vanligen OT, även om det inte alltid är så. Däremot har forumet ett tydligt mål att uppnå kvalitet framför kvantitet och ditt inlägg var inte nobelprisnivå direkt.

Och varför skulle en tillsägelse vara så farligt? Vanligs skötsamma debattörer får någon gång emellanåt en tillsägelse. Ibland kan den kännas helt rätt och ibland lite tveksam. Men betänk att de flesta av oss nog många gånger förtjänat tillsägelser, men ändå klarat oss och då känns det lite konstigt att man ska sitta och lipa när man väl fått en tillsägelse. Sä jäkla farligt är det inte, eller hur?
2011-06-22, 13:13
Medlem
Bokhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det som irriterar mig med din argumentation är avsaknaden av argumentation. Du påstår bara att det inte är trams trots att både användare, moderatorer och t o m admins argumenterat för att det är trams. I verkliga livet, när det handlar om bevisning, har båda parter alltid ett ansvar. I det här fallet har du (kanske omotiverat) lagt hela bevisbördan på din motpart utan att själv ens först göra sannolikt att du har rätt. Nåväl, din motpart (gutegirl och admin5) har svarat. Rimligt är nu att bevisbördan går över på dig, och att du inte bara gör sannolikt, utan faktiskt bevisar att du har rätt. Att hela tiden bara kräva motparten på argument och själv bara sitta med armarna i kors och gnälla känns jäkligt, ja, småaktigt.

Om vi nu ska fåna oss med juridik, falsk bevisbörda och annat trams som inte hör hemma i en diskussion (dock i en rättssal), torde en bättre analogi att dra snarare vara den om åklagarens bevisbörda i brottmål, då det ju i båda fallen handlar om ingripande åtgärder från överheten mot en enskild. I det läget ligger bevisbördan på åklagaren, ex analogia moderatorn. Och eftersom du svänger dig med tjusiga resonemang om falsk bevisbörda så vet du säkert också att det inte räcker att säga att "han gjorde det!" ("det var trams!") för att bevisbördan skall gå över, utan det krävs mer substans än så. I det läget glider vi istället in på det resonemang jag förde i posten ovan.

2011-06-22, 13:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nu har Flashback ingen tydlig regel om att trams inte är tillåtet så moderatorerna kallar det vanligen OT, även om det inte alltid är så. Däremot har forumet ett tydligt mål att uppnå kvalitet framför kvantitet och ditt inlägg var inte nobelprisnivå direkt.

0.03 är uppdaterad

Citat:
0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

I övrigt har jag inget att tillföra, TS hänger sig själv utan min hjälp.
2011-06-22, 13:16
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Föreslår att trådskaparen helt enkelt kastar in handduken (med lämplig skyddsutrustning) i den här diskussionen och återgår till att göra något annat.

Instämmer med admin5 och gutegirl i frågan och låser härmed tråden då ärendet får ses som avslutat.

admin4
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in