Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-17, 17:01
Medlem
Hej. Ska försöka vara så kortfattad som möjligt. Det hela började igår med att jag spelade en Starcraft 2 match, och helt plöstligt slutade tangentbordet att fungera, inga tangenter överhuvudtaget fungerade, och när jag använde google chrome så användes bara snabbkommandon.

Musen verkade också trasig med tanke på att när jag skulle välja ett program på skrivbordet så öppnades fler program samtidigt när jag bara klickade på ett. Och när jag scrollade i webläsaren så zoomade den in/ut istället för att scrolla upp/ner.

Det hela slutade med att jag stängde av datorn och gick o la mig. Dagen efter när jag startar datorn så rebootar den innan OS hinner börjar ladda och det finns ingen möjlighet att komma in på felsäkert läge. Den rebootar om och om igen.

Vad kan det vara för fel?
Citera
2011-06-17, 18:51
Bannlyst
Får du en BSOD?
Funkar musen/tangentbordet som det ska? (kan du t.ex trycka F8/F10 etc så du kommer in på inst. från moderkortet?
Citera
2011-06-17, 20:10
Medlem
Vad är det för dator och hur gammal är den?

Gör den samma sak om du tar bort ALLA hårddiskar, DVD, SATA/IDE kablar?

Ser/Hör du på fläktarna hur den startar om?
För då kan du ta bort ALLT utanför chassit utom strömkabeln till nätagget. Det händer att småsaker som tangentbord osv orsakat konstiga fel. Grafikkortet kan du ta bort också då.

Det här är för att testa om du bara råka ha virus, korrupt Windows mm på hårddisken eller om det är hårdvara.
Senast redigerad av panpo98 2011-06-17 kl. 20:12.
Citera
2011-06-17, 21:44
Medlem
Tack för era tips! Det var tydligen tangentbordet som det var något fel på då allt fungerar galant utan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in