Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-04, 21:50
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hallå hjärtat

Har testat att installera om det x-antal ggr, och snart sitter min knytnäve rätt igenom datorn

Använder du själv Rucksack? Om ja, varför?

Jag använder Rucksack. Varför? Det är bäst.
Citera
2011-07-05, 17:24
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har varit tvungen att formatera om datorn och har nu laddat ner unrarx men får inte till det.
Innan när jag hade unrarx kunde jag bara gå in mappen som jag tankat ner och trycka på första filen så vart allt igång, men nu får jag inte detta att fungera, vad gör jag för fel?
Högerklicka -> Öppna med -> Annat... -> välja UnrarX fungerar inte? Eller Visa Info -> Öppna Med -> Annat... -> välja UnrarX -> klicka Ändra Alla... ?

Nu vet jag inte om UnrarX fungerar med Lion, så om du använder det är det kanske därför. Och du är säker på att det är just RAR filerna är i?

Nu vet jag inte heller om det spelar någon roll, men när man laddar ner filmer som är splittade i massa RARs heter de ju .r00, .r01, .r02 osv. Men det finns också en som bara heter .rar. Jag packar alltid upp den sistnämnda, och då rullar det på. Då jag alltid gör det vet jag inte om det går att börja packa upp med t.ex .r01. Om det inte går, så kanske det kan vara något?
Citera
2011-07-05, 17:26
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag använder Rucksack. Varför? Det är bäst.

Det säger du

Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Högerklicka -> Öppna med -> Annat... -> välja UnrarX fungerar inte? Eller Visa Info -> Öppna Med -> Annat... -> välja UnrarX -> klicka Ändra Alla... ?

Nu vet jag inte om UnrarX fungerar med Lion, så om du använder det är det kanske därför. Och du är säker på att det är just RAR filerna är i?

Nu vet jag inte heller om det spelar någon roll, men när man laddar ner filmer som är splittade i massa RARs heter de ju .r00, .r01, .r02 osv. Men det finns också en som bara heter .rar. Jag packar alltid upp den sistnämnda, och då rullar det på. Då jag alltid gör det vet jag inte om det går att börja packa upp med t.ex .r01. Om det inte går, så kanske det kan vara något?

Låt mig återkomma, ska ta mig en titt till, och får jag det inte att fungera får jag testa Rucksack som tzj föreslår.

Citera
2011-07-05, 23:09
Medlem
the unarchiver tycker jag funkar skit bra. klicka på en rar fil å den packar upp direkt!
Citera
2011-07-05, 23:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj

Hej,

Tack för info, men inget av detta fungerade, står t.o.m. att unrar är förval när jag ska packa upp Jag får testa något av de andra alternativen, synd bara då jag vart riktigt nöjd med unrarx.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in