2012-08-09, 02:45
Medlem
scooodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Alltså, medulla oblongata eller på svenska, färlängda märgen, upprätthåller ALLA vitala funktioner som blodtryck, hjärtfrekvens, andning etc. och en korrekt utförd hängning förstör ligamentum transversum atlantis (som förhindrar att axis skadar hjärnstammen) och den andra halskotan, axis, förstör förlängda märgen, som förutom upprätthållandet av människokroppens vitala funktioner också utgör ursprung för kranialnerv 6- 12.

Så att någon skulle kunna hänga och filosofera i en halvtimme med bruten nacke efter hängning är bara strunt.

Men jag såg ju en dokumentärskildring om en proffessionell hängning,så det du säger stämmer absolut INTE i alla fall,finns ju dokumenterat dessutom. En sak till,,vem i helskotta har kunnat tala om att den dog direkt och att det var smärtfritt..INGEN! Igen,HÄNG ER ALDRIG!
Citera
2012-08-09, 07:20
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scooody
Men jag såg ju en dokumentärskildring om en proffessionell hängning,så det du säger stämmer absolut INTE i alla fall,finns ju dokumenterat dessutom. En sak till,,vem i helskotta har kunnat tala om att den dog direkt och att det var smärtfritt..INGEN! Igen,HÄNG ER ALDRIG!

Enkelt, det var inte en professionell hängning.
Citera
2012-08-09, 08:02
Medlem
Den korrekta metoden (enligt mig) är att strypas av en snara. Smärtan är försumbar då det bara krävs ett tryck på 3 - 5 kg för att stasa av blodet till hjärnan. Även den mest smärtkänsliga skulle rycka på axlarna av det trycket. Medvetslösheten kommer ögonblickligen dock tar döden någon minut på sig men det är inget man uppfattar, men vem har bråttom.

Så barn. Gå på apoteket och köp en handpumpad blodtrycksmanschett, sätt den runt halsen och pumpa med kraftiga tryck.
Citera
2012-08-09, 13:56
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Den korrekta metoden (enligt mig) är att strypas av en snara. Smärtan är försumbar då det bara krävs ett tryck på 3 - 5 kg för att stasa av blodet till hjärnan. Även den mest smärtkänsliga skulle rycka på axlarna av det trycket. Medvetslösheten kommer ögonblickligen dock tar döden någon minut på sig men det är inget man uppfattar, men vem har bråttom.

Så barn. Gå på apoteket och köp en handpumpad blodtrycksmanschett, sätt den runt halsen och pumpa med kraftiga tryck.

Förutom att du får panik och rent instinktivt försöker slit av dig det som sitter runt halsen så var det en bra idee.
Citera
2012-09-06, 17:24
Medlem
Sniglas avatar
Då är ju nästa fråga VAD man ska hänga sig i? Ett rep antar jag, men vad för rep?

Jag tänkte försöka dö pillerdöden men insåg att det är för riskabelt då jag absolut inte vill misslyckas. Om man stoppar sig full med diverse piller (både sömnpiller/lugnande/smärtstillande) och sen hänger sig, då kan det väl inte gå snett?

Och kom inte och snacka om att jag ska gå till närmsta psyk för det kommer bara orsaka ännu mer lidande.
Citera
2012-09-06, 17:28
Medlem
Hoppas de löser sig för dig, är nog inte värt o hänga sig, inte heller åka till psyket o knapra piller.
Citera
2012-09-22, 23:16
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigla
Då är ju nästa fråga VAD man ska hänga sig i? Ett rep antar jag, men vad för rep?

Jag tänkte försöka dö pillerdöden men insåg att det är för riskabelt då jag absolut inte vill misslyckas. Om man stoppar sig full med diverse piller (både sömnpiller/lugnande/smärtstillande) och sen hänger sig, då kan det väl inte gå snett?

Och kom inte och snacka om att jag ska gå till närmsta psyk för det kommer bara orsaka ännu mer lidande.

Är lite i samma sits, men har kommit fram till att jag ska hänga mig i en internetkabel, dessutom tänker jag dricka mig redigt packad och se till så att ingen hittar mig, så att jag i lugn och ro kan lämna detta liv
Citera
2012-12-18, 12:49
Medlem
FoxHounds avatar
Hur lång tid tar det innan man dör vid strypning med snara? Om man rent hypotetiskt skulle ringa en ambulans och säga att man har hängt sig (pga att man inte vill att anhöriga ska hitta en hängandes) kommer dom hinna dit för tidigt och lyckas få liv i en? Man lär väl få kraftiga hjärnskador isf?
Citera
2012-12-18, 14:39
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Jag tycker inte om att spekulera i suicidsammanghang - men
Citat:
FoxHound skrev: Om man rent hypotetiskt skulle ringa en ambulans och säga att man har hängt sig

WTF - Ringer du med snaran åtdragen eller skickar du ett SMS efter din död? I de flesta fall har man oåterkalleliga hjärnskador efter fem minuter utan syretillförsel till hjärnan.

Diskussionen verkar mer luta åt "om man hittas medan man lever, vad är risken för hjärnskada?"

Då diskuterar vi inte suicid, utan risken för bestående men efter självförvållad skada. Och det är något helt annat.

Min kommentar: Spekulera inte i detta, du har bara ett liv. Lev det.
Citera
2012-12-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Hur lång tid tar det innan man dör vid strypning med snara? Om man rent hypotetiskt skulle ringa en ambulans och säga att man har hängt sig (pga att man inte vill att anhöriga ska hitta en hängandes) kommer dom hinna dit för tidigt och lyckas få liv i en? Man lär väl få kraftiga hjärnskador isf?
Frågan är felställd. När förlorar man medvetandet? Vad som händer därefter spelar ingen roll, i alla fall inte för dig.
Allt beror på tillvägagångssättet. En snara runt en valfri dörrkarm, knuten i nacken (viktigt) sedan bara sjunka ned. Då är du medvetslös innan du hänger fritt i snaran. Det räcker med ett tryck på 3 - 4 kilo.
Citera
2012-12-18, 20:30
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Jag tycker inte om att spekulera i suicidsammanghang - men

WTF - Ringer du med snaran åtdragen eller skickar du ett SMS efter din död? I de flesta fall har man oåterkalleliga hjärnskador efter fem minuter utan syretillförsel till hjärnan.

Menar ju såklart att man ringer precis innan och vill inte riskera att bli en grönsak
Senast redigerad av FoxHound 2012-12-18 kl. 20:33.
Citera
2012-12-18, 21:41
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Varför ringa "precis innan"?

Antingen vill man dö eller så är det ett rop på hjälp, och då finns det givetvis en risk att man blir en grönsak. I det första fallet - RIP. I det andra fallet prata med psykakuten INNAN du hittar på dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in