Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-16, 15:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jo, men som CD framhävde så bör det ju kanske ändå finnas ett ställe att diskutera äldre hårdvara...vi vill ju inte gärna utesluta sånt bara för att det kanske inte är så vanligt att folk frågar om så gamla prylar.
Iofs funkar givetvis Övriga dator- och IT-diskussioner - Flashback Forum att ta mycket sånt i, men är det hårdvara så är det...jo, jag har lutat över åt andra hållet efter inputen här.
Nu är jag kluven. Det som alltså verkar saknas är ett Övrig Hårdvara/Plattformsoberoende Hårdvara...? Sällan man ser såna trådar.
Citera
2011-06-16, 16:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu är jag kluven. Det som alltså verkar saknas är ett Övrig Hårdvara/Plattformsoberoende Hårdvara...? Sällan man ser såna trådar.
Det kan ju i viss mån bero på att det inte finns någon bra plats att lägga dem.

Problemet kan nog vara lite att om det är kunskap som söks så finns det risk att folk inte söker sig till en del med låg aktivitet.

Jag vet inte, utan spekulerar bara.
Citera
2011-06-16, 17:37
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Iofs funkar givetvis Övriga dator- och IT-diskussioner - Flashback Forum att ta mycket sånt i, men är det hårdvara så är det...jo, jag har lutat över åt andra hållet efter inputen här.

Varför skulle inte hårdvara kunna diskuteras under "övriga dator och IT-diskussioner"?
Citera
2011-06-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tycker det fungerar tillfredsställande som det är. Att blanda Mac-diskussioner med andra fungerar inte, allt slutar dessvärre med pajkastning.

Det är likadant åt andra hållet om jag öppnar en fråga i "mac hårdvara" där jag jämför en mac med en PC då skriker folk bara att PC'n suger osv utan att ens läsa på (det gäller inte bara FB utan alla forum jag hänger på)
Citera
2011-06-16, 18:50
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Sen känns det lite dumt att köpråd: bildskärmar ligger under hårdvara pc.
Känns ju som att även macanvändare köper bildskärmar och dessa är ju plattformsoberoende.
Skulle vara bättre med köpråd: kringutrustning där man kan diskutera skrivare, möss, ritplattor, skärmar, scanner med mera oavsett om man använder pc eller mac.

Hårdvara med underforum: mac, pc, övrigt och kringutrustning tror jag att jag skulle föredra.
Citera
2011-06-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Sen känns det lite dumt att köpråd: bildskärmar ligger under hårdvara pc.
Känns ju som att även macanvändare köper bildskärmar och dessa är ju plattformsoberoende.
Skulle vara bättre med köpråd: kringutrustning där man kan diskutera skrivare, möss, ritplattor, skärmar, scanner med mera oavsett om man använder pc eller mac.

Hårdvara med underforum: mac, pc, övrigt och kringutrustning tror jag att jag skulle föredra.

+1
Då skulle alla trådan som inte behandlar mjukvaran alls hamna i Övrigt.
Citera
2011-06-17, 01:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Det är likadant åt andra hållet om jag öppnar en fråga i "mac hårdvara" där jag jämför en mac med en PC då skriker folk bara att PC'n suger osv utan att ens läsa på (det gäller inte bara FB utan alla forum jag hänger på)
Exakt vad jag tänkte. Men efter närmare eftertanke så hade det ju varit ganska trevligt att kunna diskutera tex Intels senaste plattform utan att prata om hur respektive OS hanterar den.
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
(...)Hårdvara med underforum: mac, pc, övrigt och kringutrustning tror jag att jag skulle föredra.
Något i den stilen låter okej även om Övrigt är lite väl luddigt.
Citera
2011-06-17, 02:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför skulle inte hårdvara kunna diskuteras under "övriga dator och IT-diskussioner"?
Kan kan man ju, men om vi nu har ett delforum vid namn Hårdvara så är det ju lämpligt att ta det där.
Citera
2011-06-17, 17:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Kan kan man ju, men om vi nu har ett delforum vid namn Hårdvara så är det ju lämpligt att ta det där.

Men nu gällde det ett så pass smalt ämne att det inte passade in under någon av hårdvaruforumen.
Då borde ju "övriga dator och it-diskussioner" funka bra. Hårvara är ju en del av "dator" eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in