2011-06-15, 16:18
Medlem
Zipxs avatar
Funkar riktigt bra

Är inte funktionen "Dra-och-släpp" en HTML5 funktion och därför det inte funkar för personer som sitter med webbläsare som inte stödjer HTML5?

Chrome tillägget fungerar riktigt bra det med när man sitter och surfar runt och kommer över en bild man vill söka på
Citera
2011-06-15, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zipx
Funkar riktigt bra

Är inte funktionen "Dra-och-släpp" en HTML5 funktion och därför det inte funkar för personer som sitter med webbläsare som inte stödjer HTML5?

Chrome tillägget fungerar riktigt bra det med när man sitter och surfar runt och kommer över en bild man vill söka på
Jo, det är nog en HTML5 funktion. Det finns samma Dra-och-släpp funktion på www.mediafire.com
Även rapidshare.com har HTML5 funktioner! Men jag är väldigt intresserad vad google eller andra företag kan komma med nu när det finns HTML5 som har ett sådant unikt gränssnitt.
Citera
2011-06-15, 16:33
Medlem
StefanHeterJags avatar
Hehe.. Kombinera det här med facebooks face-recognition så blir det riktigt ballt!
Jag tog en bild på chefen, laddade upp och då föreslogs hans hemsida direkt. Men manipulerade jag bort bakgrunden bakom huvudet och vred på huvudet 5 grader så hittades inte bilden längre.
Jag provade att bara ta huvudet och göra en ny bild på det, då hittades inte orginalbilden där ju en del av överkroppen var med osv.

Den söker alltså på likhet på hela bilden, inte om ansiktet ingår i en större bild.

Men som sagt, kombinera med lite facerecognition så blir det riktigt ballt.. och hemskt..
Citera
2011-06-15, 16:35
Medlem
StefanHeterJags avatar
En annan skön detalj var att när jag sökte på den här bilden: http://i51.tinypic.com/23ssr4k.jpg
Så var första resultatet San Fransisco. Den uppfattade alltså att bakgrunden var San Fransiscos vy.
Citera
2011-06-15, 16:57
Medlem
Förstår vad som är så coolt egentligen. Ser ingen funktion i det, mer än att det kanske kan vara lite roligt att "spåra" en bild som man själv sänt ut på nätet.

Som någon nämnde blir det mycket "coolare" när det utvecklas till face recognition som kan vara användbart på fejjan t.ex.
Citera
2011-06-15, 17:00
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipx
Funkar riktigt bra

Vad heter det Chrome tillägget?
Citera
2011-06-15, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
En annan skön detalj var att när jag sökte på den här bilden: http://i51.tinypic.com/23ssr4k.jpg
Så var första resultatet San Fransisco. Den uppfattade alltså att bakgrunden var San Fransiscos vy.
Var det San Fransisco? I så fall hade det var häftigt!
Citera
2011-06-15, 17:14
Medlem
duffsters avatar
Fyfan vad soft.
Citera
2011-06-15, 17:20
Medlem
pponmms avatar
Tekniken går framåt Eller vi får i alla fall ta del av den.
Citera
2011-06-15, 17:22
Medlem
funkar ej för mig och jag använder google chrome och är inne på google.com ej google.se
Citera
2011-06-15, 17:22
Bannlyst
Helt plötsligt blev det mycket lättare att avslöja troll!
Citera
2011-06-15, 17:28
Medlem
Efter att ha testat med några bilder så måste jag faktiskt säga att den redan etablerade gratistjänsten tineye.com är mer välutvecklat på så vis att det blir bättre matchningar. Laddade upp en bild på två människor med mycket naken hud i en vit säng med ljus bakgrund. Tineye hittar den exakta bilden medan google finner bilder på ljusa soffor och annat trams.

Tineye>google
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in