2004-10-22, 18:42
Medlem
alter egos avatar
En uppdatering för er som inte orkat läsa hela posten:

Innom en veckas tid så kommer det att vara omröstning huruvida de nya smileysarna ska vara kvar eller inte. Alla ni som vill ha tillbaka de gamla: se till att ni deltar!

Vill ni att Flashback ska börja likna Lunarstorm? I så fall, rösta för att behålla de nya smieysarna.

Vi kan inte ha kvar alla dessa idiotiska smileys, de är för stora för texten och de animerade är dessutom väldigt irriterande.

Som tidigare personer har påpekat så finns det många som inte har något användnings område överhuvudtaget. Lär er att uttrycka er med ord istället för att använda de utöver de 15 ursprungliga!

Ni som vill göra er ståndpunkt klar och tydlig redan nu, gör som jag och ett par andra redan gjort: lägg till er protest i signaturen!

EDIT: Omröstningen är nu igång! Rösta NEJ
2004-10-22, 18:46
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagridden
Jaha, ytterligare en ny regel att beivra alltså
Det behövs knappast. Det räcker gott att börja beivra 0.2 och 0.3.
2004-10-22, 18:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alter ego
Innom en veckas tid så kommer det att vara omröstning huruvida de nya smileysarna ska vara kvar eller inte. Alla ni som vill ha tillbaka de gamla: se till att ni deltar!

Titta vad snäll jag är:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=1450123

Redan nu kan du göra din röst hörd.

admin
2004-10-22, 18:49
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Titta vad snäll jag är:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=1450123

Redan nu kan du göra din röst hörd.

admin

Detta uppskattas väldigt mycket! Tack admin!
2004-10-22, 18:50
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Men som jag sagt så har vi nu också fått en massa onödiga smileysar utöver dem som kan användas för att visa att man skämtar; är ironisk; är upprörd; är ledsen; är glad över, utan att behöva förklara det med ord. Många nya fyller ingen funktion alls, men eftersom de finns så kommer folk att använda dem bara för att "de ser roliga ut". De animerade är dessutom riktigt irriterande. Sen som flera, inklusive jag själv, har sagt så är även de enklaste av de nya smileysarna för stora för texten...
Sa han som har en animerad avatar...

Jag tror inte att smiliesarna kommer att få en framskjuten roll i debatterna, de kommer troligtvis att användas lika sparsamt som hittills. Att de fullständigt översvämmar den här tråden hänför jag till nyhetens behag och möjligheten att provocera, det lär ge sig med tiden.
2004-10-22, 18:53
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Sa han som har en animerad avatar...

Jag tror inte att smiliesarna kommer att få en framskjuten roll i debatterna, de kommer troligtvis att användas lika sparsamt som hittills. Att de fullständigt översvämmar den här tråden hänför jag till nyhetens behag och möjligheten att provocera, det lär ge sig med tiden.

Min avatar är inte med i texten, den stör inte när man läser....

Sen så är de nya för stora! De gamla var mycket bättre anpassade till texten...
2004-10-22, 19:00
Medlem
Wolfsies avatar
Citat:
En uppdatering för er som inte orkat läsa hela posten:

Vill ni att Flashback ska börja likna Lunarstorm? I så fall, rösta för att behålla de nya smieysarna.

Vi kan inte ha kvar alla dessa idiotiska smileys, de är för stora för texten och de animerade är dessutom väldigt irriterande.

Som tidigare personer har påpekat så finns det många som inte har något användnings område överhuvudtaget. Lär er att uttrycka er med ord istället för att använda de utöver de 15 ursprungliga!

Ni som vill göra er ståndpunkt klar och tydlig redan nu, gör som jag och ett par andra redan gjort: lägg till er protest i signaturen!

EDIT: Omröstningen är nu igång! Rösta NEJ

En liten dålig uppdatering tycker jag. Alla vill inte ha tillbaka de gamla flinosarna, jag vill t ex inte det.

Sen må jag säga att det krävs betydligt mer än några smiliesar för att göra om Flashback till Lunarstorm (tack och lov),i mitt tycke så är det stor skillnad mellan de båda ställena.

Sen håller jag med dem som säger att flinosarnas spridning över texterna för tillfället beror på nyhetens behag samt eventuellt lite provokationer. Det lär nog inte användas fler smiliesar än tidigare utan allt är som vanligt om några dagar med den skillnaden att vi har nya flinosar.

Men det är klart det är lättare att få folk att tycka samma sak som en själv om man inte ger dem något alternativ samt om man säger att om de har annan åsikt så har de helt fel.
2004-10-22, 19:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Min avatar är inte med i texten, den stör inte när man läser....

Jag måste faktiskt få kommentera detta, och säga att du har forumets utan tvekan snyggaste avatar. Vart har du fått den ifrån?

Jag reagerade första gången jag såg den, men har inte haft orsak att kommentera det tidigare.

Vi må ha olika uppfattning om "mina" nya smilies, men din avatar är jättesnygg!!!

admin
2004-10-22, 19:05
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
Jag måste faktiskt få kommentera detta, och säga att du har forumets utan tvekan snyggaste avatar. Vart har du fått den ifrån?

Jag reagerade första gången jag såg den, men har inte haft orsak att kommentera det tidigare.

Vi må ha olika uppfattning om "mina" nya smilies, men din avatar är jättesnygg!!!

admin

2004-10-22, 19:08
Medlem
alter egos avatar
Citat:

admin

Tack för det admin! Den är tagen från en "Fan Site" till Monster Magnet:

http://www.stonerrock.com/magnet/ (du ser den nog direkt)

Känner att jag borde be om ursäkt för mina hårda ord mot smileysarna... blev lite upprörd att mina tidigare innlägg ändrats...

(försonings smiley)
2004-10-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Det enda jag är skeptisk till är att dessa gubbar kommer slöa ner servern mer och mer?
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Är du låtsasadmin eller låtsasroot
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Va? Vad, i det jag skrev, skulle antyda på det?
:tease: Din omtanke över Flashbacks server är rörande
2004-10-22, 19:12
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
:tease: Din omtanke över Flashbacks server är rörande

Haha.
Ja, men dom (oftast) kvällar som det är segt som fan blir man arg. Och jag vill inte att det ska bli ännu söligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in