Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-10, 23:42
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle23
Aa hoppas verkligen hon får det, men känns just nu som om jag kommer finnas där för henne ändå, är de bättre ja glömmer henne helt ?

Glöm henne inte bror!
När jag är kär släpper jag inte i taget och till slut lyckas man!
Har inga konkreta tips men du förtjänar att få tillbaka henne, dock är jag lite osäker på om hon är den rätta tjejen..

Lite omoget ( fjortis-stil ) att gå tbx till exet. Anyway, om du är så jävla kär så kan du inte ge upp för fan!!!
Citera
2011-06-11, 00:02
Medlem
Jag håller med den förra, ge inte upp! Hon kanske inte är den rätta för dig, men jag tror att du kommer ångra dig och må ännu sämre om du ger upp utan att kämpa in i det sista. Då vet du att du gjort allt du kunnat iallafall, och kan inte göra mer än så. Då kan du försöka komma över henne utan att tänka "fan, varför gjorde jag inte så? varför sa jag inte det?" No regrets.
Jag tror på att allt händer av en anledning, sen varför vissa saker händer är en annan femma..

Om hon trots dina ansträngningar och försök att få tillbaks henne INTE kommer tillbaks till dig, så är hon nog inte den rätta för dig. Men, som jag skrev tycker också du ska kämpa tills du inte orkar mer, om hon verkligen är en speciell kärlek för dig. Då är det värt det oavsett om du i slutändan står utan henne eller med henne.

En fråga, är hon svensk eller syrian som hennes ex ?
Citera
2011-06-11, 00:14
Medlem
Skullcombo , tror du inte det kan förstöra allt igen och jag börjar om från början ? Men o andra sidan vill jag ha svar på massa frågor. Hon sa ju att jag var det bästa som hänt, hon kan ju knappast kommit över mig redan ?
Citera
2011-06-11, 00:19
Medlem
Ayooshe, aa kan nog vara det bästa , då vet hon vad jag känner och efter ett tag med exet kanske hon förstår att ja var en bra kille trots allt, har gjort allt för den tjejen , tagit stryk och offrat mycket så vore dumt att bara ge upp ? Ett sista möte kan vara bra och kanske får svar på en del frågor . Har alltid varit en stark person men alla kan vara svaga, vill tacka den fina folket som finns där fast ni inte känner mig
Citera
2011-06-11, 00:20
Medlem
Hon är svensk
Citera
2011-06-11, 00:39
Medlem
Ja precis. Jag har varit i en liknande situation med min pojkvän för några år sedan i början då vi var tillsammans, han tog inte oss på så stort allvar så han "lekte runt" med andra, men jag stod ut och gav aldrig upp hoppet om oss och jag visade min kärlek och vad jag ville så gott det gick och (det tog sin tid, 2 år närmare bestämt) tillslut började han se våran relation som något väldigt seriöst och nu senaste halvåret har vi pratat om att gifta oss. Vi har haft många upp & ner gångar därför det ej blivit av ännu men jag har kämpat mycket mycket mer än honom i våran relation och jag har aldrig gett upp trots att jag tusen gånger legat på botten helt utmattad. Och trots allt jag stått ut med och fått gå igenom så ångrar jag inte för en sekund att jag kämpade så fruktansvärt, för nu står jag fortfarande här 3,5 år senare med mitt livs kärlek och vi ska gifta oss.

Så mitt bästa tips är att inte ge upp föräns du hamnar i botten. Då kan du känna att du gjort allt du kunnat. Även fast vägen dit säkert kommer vara ett helvete. - Ha mycket tålamod också. Tack & lov är jag en person med väldigt väldigt mycket tålamod och det krävs i såna här och liknande situationer.

Okej, jag tänkte bara att om hon var syrian så kanske hon gått tillbaks till sitt ex för att hon innerst inne visste att hon inte kunde gifta sig (ha en framtid) med en svensk kille p.g.a släkten.
Men om hon är svensk så är det ju en annan sak.
Citera
2011-06-11, 01:29
Medlem
Djonkos avatar
Första kärleken är superstark, det säger du själv. Och på något vänster sig kände hon väl så för sitt ex när ni gjorde slut.

Man målar upp en überdrömbild och ser bara de positiva sakerna. Det är rätt vanligt att det tar slut efter 1½-2 år när den där galna förälskelsen lägger sig och förhållandet förändras.

Jag har själv sagt och tänkt det varje gång det tar slut med någon: "Jag kommer ALDRIG hitta någon bättre". Och så dyker det upp någon bättre hux flux. Minnet av det underbara exet tynar bort (om man nu älskade exet när det tog slut).

Såvida du inte plågar dig själv i all oändlighet med facebook-stalkande, fototittande à la memory lane, läsning av meddelandet etc så kommer du över henne till slut och går vidare. Så är det bara.

Du är ung och fäster dig vid attribut som "hon var stans snyggaste brud". I slutändan så blir ens älskling den vackraste i världen även om andra inte tycker det. Och varför ska man bry sig om vad andra tycker?
Citera
2011-06-11, 01:58
Medlem
Har med hört mycket om att första kärleken är något extra men det kanske beror på att ja inte vet bättre ? Om jag kände i slutet att det inte är rätt då kanske det inte är det ? Vi var väldigt olika osv, men att hon var stans snyggaste och jag även klaga på massor i min hjärna, är inte ytlig egentligen och hon var underbar , kanske jag som inte är mogen för ett seriöst förhållande än ? Men fortfarande skulle jag springa jorden runt för den tjejen
Citera
2011-06-11, 19:29
Medlem
Tror ni det kommer funka mellan hennes ex, och henne nu det var 3 år sedan dom var tillsammans och hon och jag var tillsammans i 2 år ca. Eller kan jag trösta mig med att hon inser att hon betett sig illa som fan och att det tar slut mellan dom ?
Citera
2011-06-11, 20:46
Medlem
skullcombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle23
Skullcombo , tror du inte det kan förstöra allt igen och jag börjar om från början ? Men o andra sidan vill jag ha svar på massa frågor. Hon sa ju att jag var det bästa som hänt, hon kan ju knappast kommit över mig redan ?

Nej det förstör ingenting! det blir/kommer bli mycket bättre, jag lovar. Har befunnit mig i exakt samma situation som dig för inte alls länge sedan. och det har hänt ett par gånger före det.
Och Nej hon har antagligen inte kommit över dig. Och om hon har det, är ditt ex störd eller aldrig varit kär.
Jag sågar alla andra som säger att du ska köra på och försöka få tillbaka henne efter egna erfarenheter.
Citera
2011-06-11, 21:10
Medlem
hon var ju överdrivet kär första 1,5 åren och jag lika så. så då borde hon inte bara kunna släppa allt . Okej då ska jag nog fan göra det.
Kan ju knappast bli värre och då vet hon hur jag känner osv.
men ska ja skilja mig som vänn med henne efter det hon gjort mot mig, inte visat mig någon form av respekt alls vilken hon verkligen lovade för hon "bryr sig så mycket om mig".
så det kan ju bara vara enkelt för henne att gå tillbaka till honom, men inser nog snart att hon begått ett stort misstag vilket jag hoppas. Men när man sett männsiskan igen, tror du inte det kan riva upp en massa sår igen om man ses, har hört att man inte ska höra av sig eller någonting just därför ?
Citera
2011-06-11, 23:02
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
Sometimes good things fall apart so that better things can fall together -M. Monroe

Ni kommer med största sannolikhet inte att bli tillsammans igen, vilket är bra för dig då du behöver bygga upp din självkänsla och bli självständig. Tids nog hittar du någon annan, och en dag kommer du tänka tillbaks och inte känna ett skit för den första tjejen.

TS, ovanstående har rätt, även om det känns tungt nu. Kom ihåg att din karriär som fotbollsspelare räcker 15 år till, medan din karriär som man räcker tills du dör dvs minst 60 år till.

Tänk på vad du gillar med fotboll, varför du gör det över huvud taget och var glad att du kan det.

Släpp tjejen, hon kommer kanske tillbaka, troligtvis inte och om en tid har du glömt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in