Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-10, 16:48
Medlem
Bennehues avatar
Hej!

Det är så att jag följde en guide (http://www.makeuseof.com/tag/nongeeks-guide-safely-uninstall-ubuntu-dualbooting-machine/) hur man skulle ta bort ubuntu från Windows 7 (Dual Boot) och då skulle jag först ta bort grub menyn.

I alla fall så skulle jag då ladda ner ett program EasyBCD och där skulle jag fixa lite grejor o så... och där stod då att jag skulle starta om datorn för att se att jag inte kom till den här grub menyn då... det gjorde jag inte men däremot kom jag till en annat ställe där jag då skulle välja om jag ville boota från antingen Windows 7 eller från Microsoft Windows 7, och detta antagligen för jag lagt till ny "entry" i EasyBCD. Men hur *** får man bort den ena så att datorn bootas automatiskt utan att välja vilken jag vill boota från???!
Citera
2011-06-10, 17:01
Medlem
BenAsslicks avatar
Gud vad du har krånglat till det..

Sätt i din win7-skiva och gå in i repairmode, och nu kommer jag inte ihåg på rak arm vart men du ska in i en terminal/kommandotolk, där inne skriver du bara "fixmbr" så skriver den över mbr, då ska du bara ha en entry att gå på (detta funkar även för att rensa bort grub har jag för mig).
Citera
2011-06-10, 17:45
Medlem
supernalles avatar
bootrec /FixMbr är väl det rätta kommandot som man ska skriva i kommandorutan i repair mode?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in