• 6
  • 7
2011-08-05, 03:09
Medlem
Jag har fortfarande inte ringt henne, har bara stört mig på att hon inte svarat på mina sms och inte hört av sig.. visserligen sköt jag upp på två tillfällen då vi skulle ses, men man borde ändå kunna svara, även om det var fjantigt av mig att skicka sms och inte ringa.

Nu har det gått nästan två månader och det kommer nog bara bli en konstig stämning och allmänt jobbigt att ses igen om jag ringer och frågar henne efter sån här lång tid. Dock var hon ju riktigt intresserad men sedan verkade det bara dö ut på några dagar.

Lika bra att avstå och skita i henne, har ju ändå problem att binda mig med någon. Har ni några erfarenheter av att höra av er till någon efter en lång tid? Hur gick det?
Citera
2011-08-05, 03:34
Medlem
-Wildfire-s avatar
Förstår du inte att hon drivit med dig hela tiden?
Sommaren är snart slut och vad har du åstadkommit med henne? Inte speciellt mycket.

Hon är bara ute efter din och andra killars uppmärksamhet, du är säkerligen inte den enda killen som sitter och väntar på gulliga SMS svar från henne som aldrig kommer.

Proffstips: Ta bort hennes nummer och sök efter en seriös tjej.
Citera
2011-08-05, 03:39
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewaret
Har ni några erfarenheter av att höra av er till någon efter en lång tid? Hur gick det?
Träffade en tjej lite då och då, ofta med långa mellanrum, ½ år som mest. Hördes av på sms kanske 2 ggr/månad. Sen rätt vad det var skrev hon att hon hade pojkvän och slutade därmed höra av sig.
Till saken hör att allt intresse behöver inte dö ut, bara för att det gått ett tag. Det handlar snarare om hur det fungerar när man ses.
Citera
2011-08-05, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wildfire-
Förstår du inte att hon drivit med dig hela tiden?
Sommaren är snart slut och vad har du åstadkommit med henne? Inte speciellt mycket.

Hon är bara ute efter din och andra killars uppmärksamhet, du är säkerligen inte den enda killen som sitter och väntar på gulliga SMS svar från henne som aldrig kommer.

Proffstips: Ta bort hennes nummer och sök efter en seriös tjej.

Fast det är jag som skjutit upp två tillfällen då vi skulle ses igen, och jag tycker faktiskt det är rätt skönt när man inte hör av varann varje dag.. speciellt inte i början då jag gillar att ta det lugnt!

Men vem vet, du kanske har rätt. Däremot sa hon klart och tydligt när vi sågs att hon inte skulle göra mycket i sommar och mest jobba.

Hon väntar väl på att jag skulle höra av mig via telefon och styra upp det eftersom jag skjutit upp på det hela, men man kan ju ändå svara på ett sms då tycker man.

Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Träffade en tjej lite då och då, ofta med långa mellanrum, ½ år som mest. Hördes av på sms kanske 2 ggr/månad. Sen rätt vad det var skrev hon att hon hade pojkvän och slutade därmed höra av sig.
Till saken hör att allt intresse behöver inte dö ut, bara för att det gått ett tag. Det handlar snarare om hur det fungerar när man ses.

Nej det är sant, det behöver inte dö ut.. det kanske kan vara tvärtom att det växer och blir ännu mer intressant? Oftast vill ju många att det inte ska bli för lätt och att allt läggs fram på bordet på en gång. Jag kanske provar att ringa henne ändå!

Det är så konstigt att hon var riktigt intresserad hörde alltid av sig och svarade, hon var den mer drivande, men ibland kom det stunder då jag var tvungen att ta upp kontakten då det kunde gå 1 vecka utan kontakt.

Från riktigt intresserad till att inte höra av sig, och det skedde efter mina två små resor då jag var tvungen att skjuta upp på det hela.
Senast redigerad av Bewaret 2011-08-05 kl. 03:54.
Citera
2016-04-17, 23:44
Medlem
Vet att denna tråd är några år gammal men skriver här ändå. Ursäktar för dålig text och antar att det är lugnt, men är första tjejen jag är riktigt intresserad av så börjar bli lite orolig.

Matchade med en tjej på Tinder för ca2-2,5 mån sedan, vi skrev och tyckte det flöt på bra. Träffades första gången för 4 veckor sedan, tyckte det gick hyfsat bra men hon tyckte det var lite stelt och tyckte som att jag inte var så intresserad av henne. Förklarade som det var, hon svarade: Då vet jag att du är intresserad o så(typ).

Vi fortsatte och sa att vi skulle träffas igen, hon sa ett datum och vi skulle äta hemma hos mig.
Vi skulle träffas förra fredagen, men 3 timmar innan skriver hon att en familjemedlem lärde åka in på sjukhuset så hon vilja inte träffas. Vi skrev och hon tyckte det var tråkigt och hon vilja träffa mig, men på söndagen så ställe jag en fråga(Vanlig fråga om en film). Hon har kollat på frågan men inte svarat, har även nu i torsdags frågat hur hon mådde, men har varken kollat eller svarat

Ska jag ta det Chill och vänta eller ska jag skriva igen? Har inget nr och vet inte om jag ska kolla upp det på hitta.se. Kan ju vara så att hon är upptagen eller bara inte orkar. Vet inte vad jag ska tro

Det är jag som har börjat skriva, hon har börjat max 3-4 gånger. Skriver via Messenger, ser när hon är ute.
Senast redigerad av KundvagnMedGrot 2016-04-17 kl. 23:52.
Citera
2016-04-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KundvagnMedGrot
.

Låter som ett klassiskt scenario av slaget "ignorera tills det rinner ut i sanden". Kontakta henne aldrig igen, lämna det åt henne.
Citera
2016-04-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Låter som ett klassiskt scenario av slaget "ignorera tills det rinner ut i sanden". Kontakta henne aldrig igen, lämna det åt henne.
Ok, det är så uppenbart :/ Lär nog vara fler som skriver det, men hoppas ni har fel.

Är det vanligt att de gör så, varför inte bara skriva det?
Citera
2016-04-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KundvagnMedGrot
Ok, det är så uppenbart :/ Lär nog vara fler som skriver det, men hoppas ni har fel.

Är det vanligt att de gör så, varför inte bara skriva det?

På grund av att många har blivit så ofantligt bekväma. De saknar helt enkelt modet till att säga som det är, ska det dissas, då ska det dissas "utan ett ord". Det är enklast så, det är enklast ifall man inte behöver bemöta den andra personens reaktion. På sin höjd avfärdar människor varandra på SMS, det är så det är. Få vågar ringa och uppge hur det faktiskt ligger till.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in