2011-06-13, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Den dagen jag kan bli accepterad för mina övernaturliga förmågor,
Det är dagen jag kan lägga ner strids yxan!

För att bli accepterad för dina förmågor krävs ju att du på något sätt kan bevisa dem. Eller åtminstone förklara för oss andra hur du bär dig åt.

Du kan börja här: https://www.flashback.org/sp31141586

Varför måste du kriga för dina värderingar, låt folk hellre tro vad dom vill. Man kan aldrig och åter aldrig tvinga någon att tro si eller så. Ju hårdare du går ut med det du berättar, ju mer kommer folk backa tillbaks och tro att du är galen samt avfärda det du har att berätta helt och hållet. Det är så det fungerar, tråkigt nog.
Senast redigerad av 1st 2011-06-13 kl. 13:53.
2011-06-13, 14:08
Medlem
Citat:
Som titeln låter,

Jag har märkt att rappare, Olika politikers och andra högst uppsatta i samhället har paranormala förmågor.

Tänkte om någon kunde bidra så ska jag göra eftersökningar, Bidra med namn på lyckade personer så ska jag kolla upp om dom är paranormala av något slag!

Tackar i förskott

Kom ut ur PSYKOSEN...
2011-06-13, 14:09
Medlem
pizzaskinkas avatar
NordLandeRs, det har aldrig slagit dig att du kanske är skogstokig!? Att alla dina paranormala upplevelser egentligen är symptom på mer eller mindre allvarlig sinnessjukdom? En ganska populär bild av t.e.x. seriemördare är ju människor som hör "röster" och upplever sig vara sända av Gud etc. Tänk om allt det här bara finns i ditt huvud!?

Använder du droger?

En annan tanke är, om du nu är så spirituell och lever när den andra sidan, varför är du då så aggresiv och hatisk? Att leva nära de döda borde väl leda till en ganska ödmjuk och förstående syn på sin omvärld?
2011-06-13, 14:18
Medlem
blowns avatar
Här har du en kille som inte har en världsbild som inte är allt för långt ifrån din, Nordlanders.

Rekommenderar alla att lyssna på dokumentären. Det är ganska intressant!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=4119504

Edit: Kanske behöver förklara kopplingen med topic. Killen i dokumentären är alltså en musiker som är övertygad om en paranormal kraft som styr honom. Precis som TS säger andra musiker blir.
2011-06-13, 14:22
Medlem
Att vara musiker är högst politiskt, för att det når ut som ett budskap.

Kundskap är inget som kommer gratis.
2011-06-13, 15:08
Medlem
Nordlanders:

du skriver att du hör andliga referenser och sånt i låttexter och drar slutsatsen att sångarna är övernaturliga. Vad jag undrar är hur du kommer fram till det, de artisterna du nämner får betalt av låtskrivare för att sjunga dessa låtar, de har inte varit med o skrivit dessa texter med andliga referenser. Är det inte då snarare låtskrivarna som är övernaturliga? Likadant för talskrivare för politiker osv
2011-06-13, 15:37
Bannlyst
Det jag tror att NordLandeRs menar är att det finns dolda budskap i väldigt många låttexter. Budskap som lätt blir begripliga när man har "vaknat". Googla eller YouTube:a upp "Global Awakening". Jag tror att låttexter med dolda budskap antingen skrivs medvetet eller undermedvetet för att få fler att inse att vi alla delar samma medvetande. Vi alla är en, övernaturligt eller ej.

Lyssna på detta: http://www.youtube.com/watch?v=Z7wdVzkV1I4

Man kan tolka hans mening "we're all one" som en klyscha och som någonting man bara säger, eller så kan man lära sig att förstå innebörden utav det. När man väl förstått sig på innebörden så börjar man förstå hur saker och ting i denna värld fungerar, hur folk blir kända, drar in massor med pengar osv utifrån principen av att vi alla är en.

Samhället är uppbyggt på sättet att det inte går att förstå sig på det, om man själv inte använder sin fria vilja till att inse det. Somliga lever väldigt gott på grund av andras ignorans, helt enkelt.
Senast redigerad av 1st 2011-06-13 kl. 15:41.
2011-06-13, 15:42
Medlem
Eight08s avatar
Citat:
Du får ursäkta mitt tillväga gångs sätt

Du kan ju prova att ta över själen på en kändis som kan SKRIVA IHOP när du ändå håller på.
2011-06-13, 15:46
Medlem
Citat:
Han gav mig livet, Jag vill bara visa min tacksamhet..

Du dyrkar gud för att h*n gav dig ett underbart liv eller?
2011-06-13, 15:47
Medlem
lustgas2s avatar
Kan någon svara mig varför jag har läst till sida 26, när jag kunde få samma perception av vad TS har att säga om jag enbart hade läst första inlägget.

Det är något som vi inte förstår som du vill hjälpa oss med. Jag är redo nu, shoot!
2011-06-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Det jag tror att NordLandeRs menar är att det finns dolda budskap i väldigt många låttexter. Budskap som lätt blir begripliga när man har "vaknat". Googla eller YouTube:a upp "Global Awakening". Jag tror att låttexter med dolda budskap antingen skrivs medvetet eller undermedvetet för att få fler att inse att vi alla delar samma medvetande. Vi alla är en, övernaturligt eller ej.

Lyssna på detta: http://www.youtube.com/watch?v=Z7wdVzkV1I4

Man kan tolka hans mening "we're all one" som en klyscha och som någonting man bara säger, eller så kan man lära sig att förstå innebörden utav det. När man väl förstått sig på innebörden så börjar man förstå hur saker och ting i denna värld fungerar, hur folk blir kända, drar in massor med pengar osv utifrån principen av att vi alla är en.

Samhället är uppbyggt på sättet att det inte går att förstå sig på det, om man själv inte använder sin fria vilja till att inse det. Somliga lever väldigt gott på grund av andras ignorans, helt enkelt.

NordLandeRs skriver att han finner "andlighet" i hiphop texter som mestadels består utav våld, droger och hur man attraherar motsatta kön osv. Michael Jackson hade många låtar om bra budskap, men även låtar av sämre budskap. Sedan förstår inte NordLandeRs att vi alla är en, det ligger bortom hans verklighet, då han dyrkar en gud. Så länge man dyrkar en gud är man inte medveten om oändligt medvetande, och oändlig enhet.
2011-06-13, 16:21
Medlem
Jingos avatar
Ganska kul att läsa , ändå har man inte lärt sig någonting nytt nu efter ett antal sidor.

Religiösa fanatiker! you gotta love em' Han har tagit något och gjort det till sitt eget, det är väl bra...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in