Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-10, 13:03
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Registreringsdatum och antalet inlägg är som ålder, IQ eller anställningstid. Fånigt men sant. Intressant dock hur enkla vi människor är. Vi är ju trots allt flockdjur.

Nu är det möjligt att jag lurar mig själv och att det egentligen är flockmentaliteten som får mig att ha fördomar mot användare med lågt antal inlägg, men jag hoppas innerligt att det istället är erfarenheten och det sunda förnuftet som det handlar om...

Saken är den att det ÄR betydligt vanligare att lågpostare skriver skitinlägg och bara tramsar på, det behöver man inte direkt någon doktorstitel i Flasbackologi för att inse och även om jag försöker bedöma användare efter vad de skriver så är det ju ändå helhetsbilden som blir domen.

Nu dyker det då och då upp nya medlemmar som skriver bra saker och beter sig som vuxna människor, men ska man göra ett överslag över t ex alla som reggat sig de senaste tre månaderna så skriver de flesta rent skräp, det tror jag att de flesta håller med mig om.

Och snart är det sommarlov...
Citera
2011-06-13, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nu är det möjligt att jag lurar mig själv och att det egentligen är flockmentaliteten som får mig att ha fördomar mot användare med lågt antal inlägg, men jag hoppas innerligt att det istället är erfarenheten och det sunda förnuftet som det handlar om...

Saken är den att det ÄR betydligt vanligare att lågpostare skriver skitinlägg och bara tramsar på, det behöver man inte direkt någon doktorstitel i Flasbackologi för att inse och även om jag försöker bedöma användare efter vad de skriver så är det ju ändå helhetsbilden som blir domen.

Nu dyker det då och då upp nya medlemmar som skriver bra saker och beter sig som vuxna människor, men ska man göra ett överslag över t ex alla som reggat sig de senaste tre månaderna så skriver de flesta rent skräp, det tror jag att de flesta håller med mig om.

Och snart är det sommarlov...
Vad har sommarlov med det att göra? Ser du ner på folk över 18 som har sommarlov?
Citera
2011-06-13, 22:35
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Vad har sommarlov med det att göra? Ser du ner på folk över 18 som har sommarlov?
Nej, men på alla minderåriga som dyker upp här då med den ena värdelösa trådstarten efter den andra.
Citera
2011-06-13, 22:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Det märks att du tillhör den senaste skaran utan erfarenhet. Sommarlov på FB innebär alltid sjuka mängder trolltrådar, skitinlägg, allmänt djävulskap och annat otyg.
Citera
2011-06-13, 22:45
Medlem
epost72s avatar
Å andra sidan ska man nog inte lasta minderåriga helt för den ökade mängden skräpinlägg under skollov, det är ju även så att andra skriver mindre genomtänkta inlägg i samband med ledigheter som ibland sammanfaller med skolloven.
Citera
2011-06-13, 22:48
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Å andra sidan ska man nog inte lasta minderåriga helt för den ökade mängden skräpinlägg under skollov, det är ju även så att andra skriver mindre genomtänkta inlägg i samband med ledigheter som ibland sammanfaller med skolloven.
Du har aldrig funderat på att bli politiker, käre epost72? Detta var ju så PK och överkammat att man baxnar...

Vilka fler skulle hänge sig åt sagoväsensbeteende när det infaller skollov? Fyror och femmor, som vi?
Citera
2011-06-13, 22:50
Bannlyst
TS känns som en klassisk KFK användare, en massa inlägg som i stort sett är skräp, en massa en-radare, en-radare kan man få på vilken fjortissajt som helst och därmed är TS inlägg i stort sett skräp.

Har de tagit bort KFK regeln förresten? Finns en annan sån här värdelös användare som heter Dao som springer runt och bombar one liners över halva forumet.
Citera
2011-06-13, 23:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du har aldrig funderat på att bli politiker, käre epost72? Detta var ju så PK och överkammat att man baxnar...

Vilka fler skulle hänge sig åt sagoväsensbeteende när det infaller skollov? Fyror och femmor, som vi?

Mjo lite väl diplomatiskt var det kanske.
Men jag tror nog iofs att andra som kanske är lediga skriver något fler inlägg ibland efter ett antal stadiga groggar och då kan de ju bli en del inlägg som man kanske inte skulle gjort annars.
Citera
2011-06-13, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
TS känns som en klassisk KFK användare, en massa inlägg som i stort sett är skräp, en massa en-radare, en-radare kan man få på vilken fjortissajt som helst och därmed är TS inlägg i stort sett skräp.

Har de tagit bort KFK regeln förresten? Finns en annan sån här värdelös användare som heter Dao som springer runt och bombar one liners över halva forumet.
Inte för att vara oförskämd, idiot!
Vafan snackar du om?
Bara för att jag skriver "en-radare" betyder det att mina inlägg är skräp?
Varför skriva massa text när man kan förkorta allt?

"You're an embarrassment to me, you look like a f---ing pig in heat, and if you get raped by a pack of n---ers, it will be your fault. Stop hating!"
Citera
2011-06-14, 00:25
Medlem
JagSkrevs avatar
Intressant att dom som har en användare som är registrerade här på fb under 2011 och skriver i tråden, i alla fall enligt mig, verkar vilja få det att framstå som att "alla inlägg är lika värda, den som säger motsatsen är dum i huvudet."

Ser jag en nyreggad användare som verkar veta vad h*n pratar om brukar jag kolla upp inläggen denne användare har gjort. Då vet man oftast ganska snabbt hur man ska betrakta inläggen som gjorts av användaren.
Senast redigerad av JagSkrev 2011-06-14 kl. 00:53. Anledning: användaren inte användare
Citera
2011-06-14, 00:32
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSaft
Är man mina(och alla andra ny reggade) mindre bara för att jag är reggad för två månader sen?

isf: Hur länge ska man vara reggad för att vara trovärdig?
Börja med att skita i att starta sådana här onödiga trådar så kanske du i framtiden framstår som lite mer trovärdig.
Citera
2011-06-14, 00:41
Medlem
Att bekymra sig över sin trovärdighet gör ju att tvivel är befogat i ditt fall. Är du osäker på det du skriver?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in