2011-06-09, 22:48
Medlem
Olympiuss avatar
Hej där!

Tänkte köpa ny kostym på lördag, men är inte hundra på vad jag vill ha. Har haft en kostym som jag använt ett fåtal gånger, men jag gillar det, och jag klär i kostym.

Den jag hag nu är en billig svart kostym från Dressman.
På lördag bär det av till Serravalle (http://www.mcarthurglen.it/serravalle/) som är en designeroutlet. Mig veterligen så finns alla märken där.

Är 190 cm lång och väger ca 90 kg. Lång och ståtlig, normalt proportionerad.

Vad bör man tänka på när man köper kostym?
Vilka kostymtyper finns och när lämpar de sig?

Kostymen ska fungera på krogen så väl som på fina middagar. Gärna med olikfärgade slipsar och skjortor.

Vill inte ha en frack, men förslag på slipsfärger och mönster samt skjortfärg mottages gärna!

Mycket tacksam för hjälp

Godnatt!
Citera
2011-06-09, 23:02
Medlem
Vad är max du kan tänka dig lägga på denna, om jag får fråga?
Citera
2011-06-10, 00:52
Medlem
The-Rockets avatar
Svart kostym fungerar i ALLA lägen.
Du verkar vara lång och så... Då skulle jag köra på en kostym med smala slag, annars finns det risk att du bara ser stor ut. Byxor kan du välja efter behag.
Citera
2011-06-10, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The-Rocket
Svart kostym fungerar i ALLA lägen.
Du verkar vara lång och så... Då skulle jag köra på en kostym med smala slag, annars finns det risk att du bara ser stor ut. Byxor kan du välja efter behag.

Jag tycker personligen att svart känns lite begravning, jag skulle satsat på en mörkblå eller grå kostym.
Citera
2011-06-10, 12:44
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Vad är max du kan tänka dig lägga på denna, om jag får fråga?

Inte mer än 500 € iaf. En kompis var där nyligen. Han hittade en CK-kostym som var nedsatt till 160, från 400.

Verkar vara rätt bra priser.

Skor då?
Vad gäller där?
Citera
2011-06-12, 16:33
Medlem
Olympiuss avatar
Blev en mörkblå Abital med en vit skjorta, grön slips och mörkröd fluga från samma märke, en grå väst från Angelico, manchesterknappar från John Ashfield och ett par Havianas

Allt som allt under 5k!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in