2011-06-08, 20:08
Medlem
HitMedPengarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vet att han spelat mycket mittback också, men tycker att Eric Abidal är grym. Evra och Baines är också starka kandidater. Men fasen svårt att hitta några solklart superba vänsterbackar där man på andra positioner enkelt kan välja spelare som Vidic, Xavi och Messi som står ut något oerhört.

Abidal är väl i grunden mittback? Rätta mig om jag har fel. Tror barca spelar honom då han är så pass bra att han kan axla rollen utan att vara renodlad.

Resonemanget om att det är svårare att hitta solklara kandidater på den här positionen köper jag.
Citera
2011-06-08, 20:13
Medlem
HitMedPengarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Vanligtvis är Lahm vänsterback som bara spelar till höger tillfälligt, på vänsterkanten är han faktiskt mycket bättre. Och Boatengs egentliga position är faktiskt mittback, bara att han även kan spela ytterback.

Ok, har också för mig att Lahm spelat vänsterback merparten av karriären. Boateng där emot hade jag ingen aning om, lirade väl vänsterback för landslaget i VM? Var har han spelat i Man C?
Citera
2011-06-08, 20:29
Medlem
Jotuns avatar
Ingen som nämnt Clichy? Han hör ju till topp-10 iaf.

Även Balzaretti i Palermo kan jag tycka.
Senast redigerad av Jotun 2011-06-08 kl. 20:32.
Citera
2011-06-08, 20:42
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitMedPengarna
Ok, har också för mig att Lahm spelat vänsterback merparten av karriären. Boateng där emot hade jag ingen aning om, lirade väl vänsterback för landslaget i VM? Var har han spelat i Man C?

Boateng har fått några matcher som vänsterback i landslaget, har inte 100% koll på vad han har gjort i City, men tror att han har spelat högerback där(?). När Tyskland vann u21-em och i Hamburg spelade han mest mittback och det är som sagt där han är som bäst.
Citera
2011-06-08, 21:36
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun

Roligt att du nämnde Balzaretti, helt klart en bubblare! Jag tycker i allefall att han tillhör en utav Serie A's bästa vänsterbackar, kanske till och med den bästa i Italien. Rivig stil och följer mer än gärna upp i anfallen längs sin kant, bra skott och inlägg dessutom.
Citera
2011-06-08, 21:38
Medlem
Crucifixions avatar
Stefan Larsson och Lahm får mina röster. Sistnämnde motiverar andra bra, förstnämnde får du/ni fundera ut själva.
Citera
2011-06-08, 21:39
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Nej.
Citera
2011-06-08, 21:47
Medlem
4522s avatar
Citat:

Inte en chans.

Evra har länge varit och är fortfarande min nummer ett, Cole har jag inte sett så mycket av den senaste säsongen men innan dess var han den främste utmanaren. Men det är i alla fall en svår position, det finns ingen som är solklar egentligen.
Citera
2011-06-08, 22:11
Medlem
a2dgs avatar
Jan Tauer!
Citera
2011-06-08, 22:32
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:

Håller helt klart med om Balzaretti, Serie A's bästa vänsterback. Världens bästa vet jag dock inte.

Tycker att Bastos gjort en riktigt bra säsong. Lämnar med största trolighet Lyon.
Citera
2011-06-08, 22:34
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2dg
Jan Tauer!

Lite offtopic kanske, men det är lustigt för till och med den tyske kommentatorn i kvalmatchen mellan Osnabrück och Dresden sa "Jan Tauer Beckenbauer".
Citera
2011-06-08, 23:03
Medlem
Jag skulle vilja säga att Lahm är bäst, de som ligger snäppet under honom är väl Marcelo, Evra och kanske någon till. Sen tycker jag även att Lahm är den bästa högerbacken också!

På tal om vänsterbackar; har ni sett Brasiliens uttagning till Copa America? Varken Marcelo, Bastos eller Filipe är uttagna i truppen. Istället har man med Adriano och Andre Santos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in