Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-05, 16:49
Medlem
Formaterade då min toshiba laptop precis, ingen aning vad d e för modell eller ngt, men gissar att jag behöver ngn drivrutin till nätverket för jag kan inte komma ut på nätet.. ngn som vet vad jag kan gra och kan beskriva hur jag ska gå till väga?:S
Citera
2011-06-05, 16:54
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Jag hade samma problem häromdan, men med en HP.
Kolla om det finns klistermärken med produktnummer och så.
Sen är det bara att gå till deras hemsida och ladda ner drivrutinerna.
Citera
2011-06-05, 17:15
Medlem
aah, hittade nu, toshiba satellite c650, hittade dricrutinerna på deras hemsida med, men hur gör jag för att installera dem? funkar inte, klickar på setup osv men inget händer, ska man lägga mapparna med drivrutinerna ngn stans eller? är inte alls bra på detta
Citera
2011-06-05, 17:39
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Jag kan i princip ingenting om sånt här, men kan väl berätta hur jag gjorde, tills nån mer kunnig person kommer =)

Några av mina drivrutiner installerades när jag dubbelklickade på dom.
Men just nätverksdrivrutinen, tror jag, fick jag installera manuellt.
När jag försökte installera den genom att klicka så dök det upp en ruta som sa typ "man kan inte installera detta direkt, gör det via enhetshanteraren".
Så jag skrev devmgmt.msc i kör-grejen, dubbelklickade på enheten med gult utrops och frågetecken.
Tryckte på uppdatera drivrutinen.
Kommer inte ihåg om det räckte att jag letade efter den automatiskt eller om jag var tvungen att browsa efter den manuellt, men det hade iallafall skapats en ny mapp nånstans i datorn, som hette HP, där drivrutinen fanns.

Fast, jag har ju en HP-dator, och jag vet inte om du också använder XP, så det kan ju vara en helt annan process.

Spännande att se om en noob kan hjälpa en annan noob
Citera
2011-06-06, 07:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyke
aah, hittade nu, toshiba satellite c650, hittade dricrutinerna på deras hemsida med, men hur gör jag för att installera dem? funkar inte, klickar på setup osv men inget händer, ska man lägga mapparna med drivrutinerna ngn stans eller? är inte alls bra på detta

Jag provade nu med drivrutinen som avser nätverket. Inga problem. Du hämtar hem drivrutinen. Lägger det valfritt, te.x på skrivbordet. Du packar upp filerna med hjälp av WinRaR. Därefter så får du en katalog där installationsprogrammet pekas ut. Du kan lägga drivrutinen på ett USB-minne.

Hämta hem dom drivrutiner som behövs. Följ ovan om uppackningen av fil. Sätt sedan i USB-minnet och påbörjar installationen. Inga märkvärdiga saker.

Sidan som jag provade på var denna -> http://driver-toshiba.blogspot.com/2010/04/toshiba-satellite-c650-driver-for_12.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in