Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-05, 11:50
Medlem
Tjao,

Kan ju börja att säga att jag är ingen hajj på datorer, men det blev igår då jag såg på ett klipp på youtube, ljudet bara stängdes av och jag kunde inte göra något.

Så jag startade om datorn men det blev ingen skillnad, så jag stängde av den och lät den stå över natten för att se om den löste problemet själv:]

De gjorde den ju såklart inte och nu när jag gick in på spotify för att kolla om den funkade så stod de "There is a problem with your soundcard, Spotify can't play music.

Tacksam för hjälp.
Citera
2011-06-05, 11:54
Medlem
Gorillabass avatar
Installera om drivrutinerna. Detta hände mig för ett tag sen också och det, hjälpte mig.
Citera
2011-06-05, 11:55
Medlem
Hur gör man de? (A)
Citera
2011-06-05, 12:13
Medlem
Gorillabass avatar
Ta reda på vad du har för ljudkort, sök efter det installera om det
Citera
2011-06-05, 12:13
Medlem
Fire-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbi29
Hur gör man de? (A)
Först får du ta reda på vad du har för ljudkort.
Eller om ditt ljudkort är integrerat i moderkortet, så behöver du namnet på moderkortet.
Sen får du söka dig fram drivers/drivrutiner för det specifika märket. Och sen installera.
Citera
2011-06-05, 12:15
Medlem
DollarMakers avatar
innan du börjar med dina drivrutiner i enhetshanteraren,så gör en systemåterställning d.v.s
ändra datum tillbaks någon dag då det funkade ,hjälper inte detta så avinstalera drivisarna och instalera om.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/What-is-System-Restore
Senast redigerad av DollarMaker 2011-06-05 kl. 12:19.
Citera
2011-06-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
innan du börjar med dina drivrutiner i enhetshanteraren,så gör en systemåterställning d.v.s
ändra datum tillbaks någon dag då det funkade ,hjälper inte detta så avinstalera drivisarna och instalera om.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/What-is-System-Restore

Taaaaacck för tipset nu funkar de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in