2011-06-04, 22:47
Medlem
Blommigs avatar
Jag använder Premiere, och när jag filmat med min DV-kamera (gammal Canon Mini DV MV900) så ska jag försöka få in detta i datorn/programmet. Går in under "File" och väljer "Capture" och då kommer det upp ett fönster. Det konstiga är att det är helt random om det fungerar eller inte. I 80% av fallen fungerar det inte. Vet inte varför. Kameran reagerar när jag trycker på play osv via programmet, men ändå syns det inte någon bild på datorskärmen och det importeras inte någon film.
Är det nån som vet vad som är fel? Jag har kollat alla inställningar och kan inte se att jag gjort nåt fel. Nån som vet vad jag ska göra?
Senast redigerad av Blommig 2011-06-04 kl. 22:50. Anledning: (skrev fel)
Citera
2011-06-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommig
Jag använder Premiere, och när jag filmat med min DV-kamera (gammal Canon Mini DV MV900) så ska jag försöka få in detta i datorn/programmet. Går in under "File" och väljer "Capture" och då kommer det upp ett fönster. Det konstiga är att det är helt random om det fungerar eller inte. I 80% av fallen fungerar det inte. Vet inte varför. Kameran reagerar när jag trycker på play osv via programmet, men ändå syns det inte någon bild på datorskärmen och det importeras inte någon film.
Är det nån som vet vad som är fel? Jag har kollat alla inställningar och kan inte se att jag gjort nåt fel. Nån som vet vad jag ska göra?

Testa detta freewareprogram, använde alltid det när jag körde med DV. Det kan splitta filmen i scener o.s.v. funkade alltid perfekt. http://strony.aster.pl/paviko/hdvsplit.htm
Citera
2011-06-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
Testa detta freewareprogram, använde alltid det när jag körde med DV. Det kan splitta filmen i scener o.s.v. funkade alltid perfekt. http://strony.aster.pl/paviko/hdvsplit.htm

Det programmet är för HDV, inte DV.

För DV använder man http://windv.mourek.cz/
Citera
2011-06-20, 22:34
Medlem
Blommigs avatar
...men om man har Mac då? Läste att det bara fanns för Windows?
Citera
2011-06-20, 22:37
Medlem
Blommigs avatar
..och dessutom har det funkat med Premiere innan, det är bara det senaste året som det av nån anledning inte funkar. För några år sen var det inga problem, och jag har samma kamera och samma programvara!
Citera
2011-06-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommig
..och dessutom har det funkat med Premiere innan, det är bara det senaste året som det av nån anledning inte funkar. För några år sen var det inga problem, och jag har samma kamera och samma programvara!

Först ursäkta min miss, det är ju evigheter sen jag använde DV och det var inga problem att importera som det sen var med HDV.

Har inte något direkt tips och använder inte Mac men något måste ju ha hänt, provat att ta bort och installerat om allt som har med kameran och videoprogramvaran att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in