2011-06-03, 01:33
Medlem
usefulidiots avatar
Jag kan itne stå ut nå längre!!
Var hos läkaren igår efter dagar av smärta från halsen,
Fick en antibio-kur på 10 dagar och blev tillsagd o återkomma om läget inte blir bättre efter 2 dagar.

Dessa symptom har jag:
*Gör ont på ena sidan i halsen bara, 1 halsmandel som är svullen
*Beläggning på halsmandeln
*Klarar inte av att gapa eller röra nacken, smärtan är otrolig
*Känner smärta på hela vänster sida av halsen, ända upp till örat
*Känner en "boll" som är jävligt förstorad på vänster sida. Den gör jävligt ont att röra och känns jävligt svullen!!

Har ätit 6 x Apocillin 660mg sedan läkarbesöket igår ganska så exakt 24h sen och smärtan har bara blivit värre!! Kan knappt sova, spottar alltid ut salivet för jag kan inte svälja och har inte ätit ett skit sedan imorse.

Vad fan är problemet?!?
Citera
2011-06-03, 01:36
Medlem
Wajis avatar
Det är halsböld... Åk till akuten så skär dom bort den.. haft det där en gång med samma symptom...
Citera
2011-06-03, 01:37
Medlem
Timbuktus avatar
Drick te, det är väldigt skönt och hjälper mot att du måste spotta hela tiden. Sockra det rejält så du får i dig lite energi. Om du kan svälja dvs.
Citera
2011-06-03, 01:37
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Kontakta läkare igen genast. Har en bekant som fått halsen uppsprättad akut pga halsböld, ser för djävligt ut. Vi snackar Tjetjensk halshuggning.
Citera
2011-06-03, 01:45
Medlem
knullklassons avatar
Instämmer med föregående talare. En bekant hade en halsböld som sprack vilket gjorde att enorma mängder var forsade ut och andningsproblem uppstod.
Citera
2011-06-03, 01:48
Medlem
usefulidiots avatar
Men helvetes #=*!%*!%
Varför FAAAAN ska jag alltid drabbas av såna eländen
Hur i helvete kunde jag få böldhelvetet, jg bor själv och ingen kunde ha smittat mig, det hela började dessutom out of the blue en dag, vaknade med enorm smärta från ingenstans.. ingen tjuvstart inte..
Någon som kan förklara vad denna halsböld innebär då?
Hur fan skär läkaren ut skiten? Gör det ont? Är man vaken, får man bedövning? Behöver man stanna på sjukan?
Ska dit imorgon bitti för att få bukt me skiten.. angående te: har försökt 3-4 gånger idag att dricka lite te med citron men det går fan inte, det går helt enkelt inte att svälja, jag menar jag har haft halsfluss förut men den här infektionen slår fan allt, så in i helvetes ont att de tinte är sant..
Citera
2011-06-03, 02:01
Medlem
Jag har precis haft samma symptom som dig. Men jag åt mina tabletter i 10 dagar. svullnaden och smärtan började försvinna efter c.a 4 dagar, så mitt tips är bara att fortsätta äta tabletterna och vila
Citera
2011-06-03, 02:29
Medlem
Jag har samma problem, inte för tillfället dock.. peppar peppar..
Började för några år sedan då jag hade ont som faan i halsen.. blev bara värre å värre men till slut gick de över.. i nån månad.. sen kom det tillbaks.. jag hatar doktorer å sjukhus så ville inte åka in alls förrän mamma min tvingade mej.. då åkte vi till husläkaren och eftersom jag inte kunde gapa eller prata så sa hon bara att ja skulle åka upp akut eftersom jag knappt hade några fria luftgångar.
In på sjukan fort som fan å då satte dom mej i en stol direkt, en sköterska höll i mitt huvud och en annan gick in med en liten liten skalpell (vet ej om ja stavat rätt..) och så skar dom lite (med bedövning först) det kändes men GUD vilken befrielse efteråt.. dom gjorde ett litet hål å sen in me nån grej för att vidga ut hålet för att var å blod ska kunna rinna ut.. luktar å smakar förjävligt, höll på att kräkas helt allvarligt.. sen fick jag åka tillbaks två dagar i rad efteråt för att tömma så att verkligen ALLT va borta.. då sa min läkare att jag antagligen kommer att få tillbaks skiten å då skulle ja komma in å då skulle dom plocka halsmandlarna direkt utan en massa kötid å skit.. men jag har säkert haft över 10-15 halsbölder efter dess och om jag dricker vatten med sugrör (när bölden är mogen) så kan jag få hål på den själv, blir nåt speciellt sug liksom, så himla svåt att förklara.. känner hur skiten töms, det är vidrigt men vägrar sjukhus.. dock har jag övervägt nu at plocka mandlarna.. vet att de e ett enkelt ingrepp men ja e en kyckling helt enkelt..

Hoppas att du må bättre snart, vet vilket hlvete det är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in