2011-06-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Måste ju gå att stänga av men annars så sparar den soppa om du kör mycket i stan och då handlar det väll mest om en vanesak.

Kör väldigt lite i stadstrafik vilket gör det lite irriterande när funktionen väl kopplas in. Men det är nog som du säger, man vänjer sig vid detta.
Citera
2011-06-15, 08:35
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Det är bara att vänja sig, teknikfientlige gubbjävel.

Jag hatar folk som gnäller på smart ny teknik. "Men det kan väl inte vara bra för motorn", fuck off. BMW har bättre ingenjörer än att sätta in teknik som äter motor.

Annat batteri och startmotor anpassad/byggd för mer starter är det modifieringar bmw gjorde.
Citera
2011-06-15, 17:16
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Annat batteri och startmotor anpassad/byggd för mer starter är det modifieringar bmw gjorde.

Troligvis det ända dom ansåg behövas för att den skall hålla så länge som dom vill. VAG har gjort ungefär samma ändringar och även svänghjul/startkrans på många modeller. Dock fungerar det hur bra som helst än sålänge även på Taxi som gått 40k mil. Så absolut inget jag skulle oroa mig för.
Citera
2011-08-02, 22:10
Medlem
Gluttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gordon2
Hej har en BMW 320i 2011 med start/stop-funktion. Dvs när man stannar vid rödlyse och lägger in friläge och släpper upp kopplingen så stannar motorn. När det blir grönt ljus och jag trampar ner kopplingen så startar motorn igen. Nu finns det en knapp där jag kan stänga av denna funktion men nästa gång jag startar bilen så är funktionen aktiverad igen.

Jag vill inte ha start/stop-funktionen. Någon som vet hur man permanent kan ta bort denna?

1. Köp inte en bil med en funktion du inte önskar.
2. Knappen du pratar om är knappast jobbig att trycka på för att skippa detta förfärliga elände och är definitivt billigare än att be en verkstad ta bort funktionen.
3. Jag personligen har använt denna funktion på min bil 2 gånger, båda gångerna var för att visa passageraren att denna funktion existerar, förstår inte varför du har ett begär att ligga i neutral de 30 sekunder det tar för stoppljusen att skifta.
Citera
2011-08-03, 01:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Växel i och nedtrampad koppling innebär ett litet litet slitage.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in