2011-05-30, 19:41
Medlem
jameslabries avatar
Beror helt på hur han skulle säga det, man skulle kunna klara det med mycket humor
Citera
2011-05-30, 19:42
Bannlyst
Eftersom kalle verkar vara en person som vet vad han tycker om ang tjejers sminkning bör kalle även vara lite insatt i det hela och kunna prata om det..

Denna kvällen bör kalle inte säga något utan låta det vara eftersom det är en efterlängtad kväll och Lisa har antagligen spenderat någon timme framför spegeln för de ska bli bra..

Med tiden bör kalle informera lisa mer om att hon bör kanske ha en ljusare rouge (kindbensfärg smink) och kanske skippa ögonskugga då man egentligen knappt ska se att en tjej har smink.. Kalle tycker om simpelt smink som knappt syns..

Så hade jag gjort iallafall...
Citera
2011-05-30, 19:45
Medlem
Flashbackhorans avatar
Nää håller faktiskt inte alls med er
Jag skulle helt ärligt vilja veta om något ser konstigt ut så jag kan rätta till det, naturligtvis så vill jag veta det på ett snällt sätt men veta vill jag. Skulle jag fråga och min kille skulle säga -du är jätte fin men ögonskuggan och rougen ser lite starkt ut, du kan inte försöka tona ner det lite...så skulle jag bli super glad, först för att han vågar vara ärlig och sen för att jag slipper gå ut och skämma ut mig.

Sen vill jag ha en man jag kan lita på och det gäller allt jag frågar, skulle faktiskt inte fråga om jag inte var berädd på svaret.
Citera
2011-05-30, 19:46
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
+1 Det finns ingen anledning att kritisera sminkningen om man inte är ute efter att såra henne. Dessutom är ju sminkning så absolut ytligt det blir och hur lätt som helst att ändra på, till skillnad från en usel personlighet eller en väldigt låg intelligens.
Sant! Särskilt inte om man är ute efter en trevlig kväll. Han har ju valt tjejen av en anledning. Då får man bortse från sådana saker
Citera
2011-05-30, 19:47
Medlem
Kille: Ett good ol fejkat "najsssssssssssssssssssssssss".

Det hade varit dumt att säga annat om man verkligen inte var "in touch med sin feminima sida" och hade kunnat sminka om henne och samtidigt lägga fram det på ett snällt sätt, och då är chansen ändå 99% att man dejtar killar istället.
Citera
2011-05-30, 20:01
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Nää håller faktiskt inte alls med er
Jag skulle helt ärligt vilja veta om något ser konstigt ut så jag kan rätta till det, naturligtvis så vill jag veta det på ett snällt sätt men veta vill jag. Skulle jag fråga och min kille skulle säga -du är jätte fin men ögonskuggan och rougen ser lite starkt ut, du kan inte försöka tona ner det lite...så skulle jag bli super glad, först för att han vågar vara ärlig och sen för att jag slipper gå ut och skämma ut mig.

Sen vill jag ha en man jag kan lita på och det gäller allt jag frågar, skulle faktiskt inte fråga om jag inte var berädd på svaret.

Jag säger: för denna post!

However, hade tjejen sen kanske sagt att hon själv tycker att det ser snyggt ut så hade det varit ännu bättre. Folk som kan ta ett ärligt svar även om det inte alltid är det trevligaste är bra människor. Folk som kan ta en ärlig åsikt, men ändå stå kvar på sina egna ben och för sina egna åsikter utan att relationen måste bli försämrad är RIKTIGT bra människor.
Citera
2011-05-30, 20:10
Medlem
Oops, dålig belysning där hon sminkar sig kanske? Ligg lågt, och om belysningen är en bov i dramat går det kanske hjälpa med det?

Svår sits alltså, kan faktiskt vara så att hon vill sminka sig så, och då blir det ju fel å påpeka, då är det bara att acceptera och fokusera på nåt annat.

Det finns ändå möjligheten att hon felbedömer det hon ser och egentligen inte vill att det ska se ut som du ser det, isåfall, om jag var henne, så skulle det vara tacksamt att få höra det.
Citera
2011-05-30, 20:16
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag säger: för denna post!

However, hade tjejen sen kanske sagt att hon själv tycker att det ser snyggt ut så hade det varit ännu bättre. Folk som kan ta ett ärligt svar även om det inte alltid är det trevligaste är bra människor. Folk som kan ta en ärlig åsikt, men ändå stå kvar på sina egna ben och för sina egna åsikter utan att relationen måste bli försämrad är RIKTIGT bra människor.
Det handlar inte om att kunna ta ett ärligt svar eller inte. Det handlar om att i slutändan få en trevlig kväll. Om du ser att tjejen uppenbarligen tycker att hon är jättefin och det lyser om henne av glädje. Varför ska man då döva den känslan? Varför bara inte låte det va och bara gå ut och ha en jättetrevlig kväll
Citera
2011-05-30, 20:31
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det handlar inte om att kunna ta ett ärligt svar eller inte. Det handlar om att i slutändan få en trevlig kväll. Om du ser att tjejen uppenbarligen tycker att hon är jättefin och det lyser om henne av glädje. Varför ska man då döva den känslan? Varför bara inte låte det va och bara gå ut och ha en jättetrevlig kväll

För att jag ser till ett större perspektiv än endast EN trevlig kväll. EN trevlig kväll är bara EN trevlig kväll. Känslan av att man kan vara öppen med en annan människa är dock värd en miljard trevliga kvällar. (minst)
Citera
2011-05-30, 20:35
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73

Men du tänk om det är så att hon har missat att smeta ut sminket, kanske kom något emellan är det då skjyst att inte säga något bara för att hon känner att hon är fin? Jag har vid några tillfällen gått ut och missat att fixat till håret haha inte kul när man sen står vid bussen eller affären, sminkad men håret hänger som en buske
Sen varför ens fråga om man nu tycker att man är fin, är det inte roligare i sånt fall om killen säger det av sig själv och inte för att han måste....frågar jag så är det ju för att jag vill veta sanningen
Citera
2011-05-30, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prancer
Kalle är tillsammans med/dejtar en tjej som heter Lisa. En kväll ska Kalle och Lisa gå på bio och ut och äta. De har länge velat hitta på detta och äntligen är kvällen här.
Lisa fixar till sig, gör sig fin och dyker sedan upp hos Kalle och säger "Tada! Vad tycks? " Kalle spanar in Lisa från topp till tå. Hon är helt oemotståndligt läcker... Förutom en sak!!

Det visar sig att Lisa har gjort nån lustig, omodern kärring-sminkning med typ skrikig grön ögonskugga och jätteflammiga röda kinder. Kalle tycker att Lisa ser ut som en liten flicka som lekt med mammas smink. Lisa står och poserar glatt och väntar ivrigt på ett svar från Kalle, som nu känner mer och mer hur hans attraktion för Lisa sjunker.

Kalle vet att en dålig kommentar kan förstöra hela kvällen som de sett fram så emot. Lisa kan ju bli väldigt sårad, eller alternativt inte bry sig alls. Kalle vet helt enkelt inte hur han ska göra.

- Tjejer: Hade ni, i Lisas sits, velat att Kalle är ärlig och säger vad han tycker?
- Killar: Hur hade ni, i Kalles sits, svarat när Lisa säger "Vad tycks?" ?

Skulle inte bry mig.
Citera
2011-05-30, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För att jag ser till ett större perspektiv än endast EN trevlig kväll. EN trevlig kväll är bara EN trevlig kväll. Känslan av att man kan vara öppen med en annan människa är dock värd en miljard trevliga kvällar. (minst)

Och med öppen menas att man alltid är ärlig i precis varenda detalj oavsett om stämning och annat ev förstörs?

Det är skillnad på känslan att kunna vara öppen och ett nitiskt vurmande för 100% sanning alltid och hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in