2011-05-30, 17:45
Medlem
Lensflares avatar
Hej.

Jag tänkte ladda ner firmware från Nikons hemsida och ser till min förvåning att en minneskort-läsare/skrivare är ett måste när firmware ska uppdateras på D7000? Kopplar man in kameran i usb-porten så går det alltså bara att föra över filer från kamera till dator, och inte tvärt om?

Minneskortläsare behöver jag visserligen köpa ändå så det är inte hela världen, dock skulle det vara bra att veta om Nikons uppgifter stämmer.
Det vore ju pinsamt om det första man gör är att förstöra kameran.

Så är det kortläsare som gäller?

Tack.
Citera
2011-06-01, 01:51
Medlem
schletters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Hej.

Jag tänkte ladda ner firmware från Nikons hemsida och ser till min förvåning att en minneskort-läsare/skrivare är ett måste när firmware ska uppdateras på D7000? Kopplar man in kameran i usb-porten så går det alltså bara att föra över filer från kamera till dator, och inte tvärt om?

Minneskortläsare behöver jag visserligen köpa ändå så det är inte hela världen, dock skulle det vara bra att veta om Nikons uppgifter stämmer.
Det vore ju pinsamt om det första man gör är att förstöra kameran.

Så är det kortläsare som gäller?

Tack.

Nu gäller det i och för sig en canon, men jag minns att min farsa var tvungen att använda kortläsare när han uppdaterade sin 1d. Vet inte riktigt varför det inte är möjligt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in