2004-10-17, 19:05
Medlem
mirakel är något som religösa fån går och väntar på
det har inget ting med vetenskap att göra
Citera
2004-10-17, 19:11
Medlem
Aftonbladet är lite sena tycker jag. Det här såg jag på TV att man gjorde försök med för ett par år sedan. Där fanns det en förlamad man som kunde skriva och spela spel med tankekraft.
Citera
2004-10-17, 19:23
Bannlyst
Jag är helt förlamad i hela kroppen men tack vare den där jävla saken så kan jag trycka ner tangenterna med tanken.

Nej då fan, tekniken går framåt
Citera
2004-10-18, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Marleys Spöke
Återigen..
Kopplingen till ett Mirakel är definationen på Mirakel.
Är du så lat att du inte ens orkar slå upp betydelsen av ordet, så kan jag ju alltid hjälpa dig på traven lite.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/
Betydelsen av att kunna använda sig av sin hjärnkapacitet på ett trådlöst sätt öppnar, i alla fall i mina ögon, upp för oanade möjligheter.

Jag vet inte riktigt hur du tänker, men att kunna skicka mail, sms och skit med tanken är något ganska fascinerande.

Nu ber jag dig ha tålamod med mig, för jag misstänker att jag för tillfället kan vara ganska korkad. Men hör följer mina synpunkter:

1. När jag slår upp ordet mirakel så hittar inte jag någon betydelse som är icke-religiös och som passar in här. Har du lust att peka med hela handen?

2. Återigen? Jag har alltså missat att du tidigare har påpekat att du inte pratar om "mirakel" på det vis vi andra är vana vid?

3. När har jag sagt att detta inte är fascinerande? Det är helt klart spännande, jag vände mig bara mot det jag uppfattade som religiöst pladder.
Citera
2004-10-18, 03:26
Medlem
fet&elak, säga vad man vill om muslimer, men de muslimer jag känner är i varje fall inte ordblinda rasister.
Citera
2004-10-18, 17:30
Medlem
#fet&elak, säga vad man vill om muslimer, men de muslimer jag känner är i varje fall inte ordblinda rasister.#
jaså men dom stenar gärna 13 åriga ungar om det är flickor när dom blir lite äldre typ 16 då hänger man dom, och om inte det räcker så mördar heders farsan systimtiskt sinna döttrar, samtidigt som han jagar ut på grupp våldtäckts uppdrag,,
sen att du påstår att ja är rasist är fel ja har inga ras fördomar då ras inte är något man väljer, men lust mord och religon är valt av veder börande och om dom då inte gillar dom fakta som hela tiden flytter upp då kan dom bytta religon,
vi civiliserade klarar oss utan att lyssna på en präst fan som svammlar skit och vi skulle ju inte mörda bara för att prällen säjer det,
Citera
2004-10-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#fet&elak, säga vad man vill om muslimer, men de muslimer jag känner är i varje fall inte ordblinda rasister.#
jaså men dom stenar gärna 13 åriga ungar om det är flickor när dom blir lite äldre typ 16 då hänger man dom, och om inte det räcker så mördar heders farsan systimtiskt sinna döttrar, samtidigt som han jagar ut på grupp våldtäckts uppdrag,,
sen att du påstår att ja är rasist är fel ja har inga ras fördomar då ras inte är något man väljer, men lust mord och religon är valt av veder börande och om dom då inte gillar dom fakta som hela tiden flytter upp då kan dom bytta religon,
vi civiliserade klarar oss utan att lyssna på en präst fan som svammlar skit och vi skulle ju inte mörda bara för att prällen säjer det,

...och kristna våldtar barn...jag menar...skärp dig!
Citera
2004-10-18, 19:35
Medlem
nä det är katoliker där är det ett måste att prällen är pedos, katolska kyrkan har betalat milljoner i skadestånd, så till den milda grad att poven oponerar sig,,
ja behöver int skärpa mig ja är mycket skärpt ja notera direkt präst fan i knuts by en typiskt svensk prälle,,

sen är det så att rödingar är lika danna du vet att kommunisternas nya parti ledare är en präst son med stalilisik läggning vet du varför han valde kommunismen,, ju dom har mördat över 100 miljoner männikor och han hoppas att få mörda lite till, det går ju inte att bränna folk på bål längre, så han försöker med en annan lust mördar klubb, det är därför han dyrkar stalin som stor ledare
Citera
2004-10-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
nä det är katoliker där är det ett måste att prällen är pedos, katolska kyrkan har betalat milljoner i skadestånd, så till den milda grad att poven oponerar sig,,
ja behöver int skärpa mig ja är mycket skärpt ja notera direkt präst fan i knuts by en typiskt svensk prälle,,

sen är det så att rödingar är lika danna du vet att kommunisternas nya parti ledare är en präst son med stalilisik läggning vet du varför han valde kommunismen,, ju dom har mördat över 100 miljoner männikor och han hoppas att få mörda lite till, det går ju inte att bränna folk på bål längre, så han försöker med en annan lust mördar klubb, det är därför han dyrkar stalin som stor ledare

1. Det jag försökte för fram var det att generaliseringar är ganska puckat, men vi kan väl vänta ett par år med den diskussionen kanske...

2. Senast igår tog Ohly offentligt avstånd från Stalin iofs...
Citera
2004-10-18, 20:49
Medlem
#Senast igår tog Ohly offentligt avstånd från Stalin iofs...#

ungefär som musllimer när du vänder ryggen till hugg otrogna hund trode du på det,,
om rödingarna faktiskt skulle få makt då bygger dom ett gullak i norrland,,
Citera
2004-10-18, 22:38
Medlem
Bob Marleys Spökes avatar
Nu kan moderatorn låsa tråden.
Den har ballat ut fullständigt.
Hade tänkt mig ett seriöst meningsutbyte av nyttan av neurotekniska implantat.
Vad hade ni kunnat tänka er som lukrativa branscher inom en sådan verksamhet??
Om man blir trådlös, så vilka tjänster kommer man troligtvis använda sig av??
Men som sagt, tråden har spårat ur..
Lås. :mad:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här