2013-07-29, 10:32
Medlem
Adam211s avatar
Det var ganska mycket problem med många konsoler som släpptes. På min första playstation hade jag problem med lasern. Den kunde inte läsa så bra. Jag skickade in den och fick den lagad. Min Playstation 2 hade problem att läsa minneskort. När jag satt och spelade och sen skulle spara så gick det inte bra. Spelet "sparade" men minneskortet var fortfarande tomt.

Playstation 3 ägde jag i 3 månader innan jag bytte in den och förhandsbokade PS4. Mitt problem med PS3 var att nästan alla spel laggade av nån konstig anledning. Jag löste problemet 2 dagar innan jag bytte in den. Bytte ut hårddisken och installerade om XMB.

offtopic: Min sega genesis 16 bit hade problem att spela vissa kasetter.
2013-07-29, 15:05
Medlem
PS4 Q&A: 10 Of Your PlayStation 4 Questions Answered
Lite gammal skåpmat och ett par nyheter.
-PS4 har party chat
-2000 vänner är max
-Netflix, party chat och F2P-spel kräver inte PS+
-Planer för 3D-spel, mer info kommer
-XMB blir Playstation Dynamic Menu, "customize layout and manage downloads"
Senast redigerad av entvå3 2013-07-29 kl. 15:09.
2013-07-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
PS4 Q&A: 10 Of Your PlayStation 4 Questions Answered
Lite gammal skåpmat och ett par nyheter.
-PS4 har party chat
-2000 vänner är max
-Netflix, party chat och F2P-spel kräver inte PS+
-Planer för 3D-spel, mer info kommer
-XMB blir Playstation Dynamic Menu, "customize layout and manage downloads"

Nice.
Speciellt om 3d-spelen. Med nuvarande gen så spelar jag alltid spel i 3d om spelet har stöd för det.

Tack för infon.
2013-07-31, 11:16
Medlem
Rumor update: PS4 reserves up to 5GB of RAM for games [Update: 'Absolutely false', 6GB hinted]
Citat:
Update: Brian Provinciano, head of confirmed PlayStation 4 developer Vblank Entertainment, has called the Digital Foundry rumors “absolutely false.”
Citat:
Meanwhile, over on NeoGAF, known insider Thuway hinted PlayStation 4 will reserve six gigabytes of RAM for games and two for the operating system (Update within update: “There are games in development that are using 6 GB of RAM.”) BruceLeeRoy, another known insider, and forum admin Kagari corroborated Thuway’s report.
Värt att ha i åtanke är att det fortfarande rör sig om rykten.
2013-08-01, 00:38
Medlem
_Samuelsson_s avatar
I kontrollen finns hål för hörlurar, är det speciella eller kommer vanliga 3,5 fungera?
2013-08-01, 08:15
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
I kontrollen finns hål för hörlurar, är det speciella eller kommer vanliga 3,5 fungera?

Vanlig.
2013-08-04, 23:02
Medlem
Någon som har förbeställt PS4 redan nu eller väntar ni några månader?
2013-08-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover

Jag förbeställde för någon månad sedan, för att känna sig någorlunda säker på att få en vid den svenska releasen..
2013-08-05, 08:45
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:

Jag har inte bestämt mig ännu när jag skall beställa den, men eftersom jag egentligen enbart använder min PS3 som BluRay spelare så är det inte alltför viktigt att vara ute först med den nya. Jag får se i november hur det ser ut med mina bonuspoäng på Discshop (där jag handlar filmer och PS prylar) och se om det är bäst för mig att handla iår eller nästa år
2013-08-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag har inte bestämt mig ännu när jag skall beställa den, men eftersom jag egentligen enbart använder min PS3 som BluRay spelare så är det inte alltför viktigt att vara ute först med den nya. Jag får se i november hur det ser ut med mina bonuspoäng på Discshop (där jag handlar filmer och PS prylar) och se om det är bäst för mig att handla iår eller nästa år

Citat:
Ursprungligen postat av JKVFG
Jag förbeställde för någon månad sedan, för att känna sig någorlunda säker på att få en vid den svenska releasen..

Okej, vart beställde du JKVFG? Från vilken hemsida?
2013-08-05, 23:52
Medlem
häpps avatar
Har förhandsbeställt på gamestop....

Är det nån som sett nått datum på GTA V till ps4?
2013-08-06, 01:47
Medlem
Demandos avatar
Citat:

Den släpps ju om några månader så

Nej men jag skulle vänta och se om tex gamestop eller spelbutiken eller någon annat företag som kommer sälja konsollen har något bundle, så man kanske får mer något spel eller dylikt.
Kan vara värt väntan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in