2021-09-02, 19:34
Medlem
Hur många här är på Avanza respektive Nordnet?

Känns som att de allra flesta använder Avanza, men själv är jag på Nordnet och är nöjd.
Citera
2021-09-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Känns som att de allra flesta använder Avanza, men själv är jag på Nordnet och är nöjd.

Jag använder båda men avanza tycker jag är mest användarvänlig.
De plattformar jag har är avanza/nordnet/lysa
Alla har sina för o nackdelar oftast har jag skaffat en plattform till då de andra inte kunnst erbjuda samms tjänster.

Ex skaffade först avanza men kom på att jag ville investera i guld o då saknade de bra guld aktier så drog ner då nordnet sen ville jag investera brett med en robotfond o fp tillgång till vanguard fonder o då drog jag ner lysa.
Citera
2021-09-03, 10:29
Avslutad
Citat:

Jag tror de har ganska lika marknadsandelar. Däremot kanske kundgrupperna skiljer sig åt. Kan tänka mig att Nordnet har en större andel tjejer och större andel mindre aktiva småsparare.

Jag använder Avanza, men har även Nordnet för att kunna ta del av andras portföljer på deras tjänst Shareville.
Citera
2021-09-03, 10:37
Medlem
constants avatar
Citat:

Har båda, och även Danske Bank.

Hade Avanza först, eller egentligen Danske Bank sedan länge (inte alls bra enligt mig), och kanske därför jag är mest bekväm med den (Avanza).

Nordnet skaffade jag för att kunna göra lite affärer courtagefritt.
Citera
2021-09-03, 10:47
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Har båda men föredrar Avanza. Nordnet har jag för att jag hade en gammal depå hos Aktiedirekt som Nordnet sedan köpte upp. Seriös portfölj hos Avanza, lek och trams hos Nordnet.
Citera
2021-09-03, 14:00
Medlem
smoerreboms avatar
Har nordnet men det var ett beslut som togs när KF:arna var rätt nya.

Är lite missnöjd med vad man får för pengarna och den allmänna oligopolsituationen som de och AVA har arrangerat. Det känns som att det behövs nya aktörer nu. PB erbjudandena har de överhuvudtaget något reellt innehåll undrar man?

En bra grej med nordnets nya sida är att jag vaknade upp ur slummern angående växlingsavgifterna.. Det är helt orimligt att det inte är nåt tak på de där eller att de löser det med manuell växling i så fall.

Finns det verkligen inga alternativ annat än ISK hos Degiro eller Pareto (telefon) och det här etoro som man knappt fattar vad de har på hemsidan, verkar helskumt.
Citera
2021-09-03, 20:24
Medlem
Har konto på Nordnet som tillkom när det hette Aktiedirekt. Bytte till Avanza när det var märkbart billigare courtage. Nu är deras nivåer identiska så nu spelar det mindre roll. Men jag ser ingen anledning att byta tillbaka och börja använda min Nordnetdepå igen.

Avanza är rimligtvis störst av de två på den svenska marknaden då de har ungefär lika många kunder totalt men Nordnet finns även i Norge och Finland (eller var det Danmark?).
Citera
2021-10-20, 21:28
Medlem
Hur tänkte dom när dom plockade bort +/- % kolumnen från bevakningslistan?

Det är ju den enda kolumnen man är intresserad av när man skrollar igenom den listan, suck..
Citera
2021-10-20, 22:37
Medlem
Bapelsins avatar
Det är visst bara näsan som ska pudras när de ska besöka herrarnas/damernas, verkar det som. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjkKBl/oppet-knarkande-pa-storbank--drogtestar-personal
Citera
2021-10-20, 22:38
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
Hur tänkte dom när dom plockade bort +/- % kolumnen från bevakningslistan?

Det är ju den enda kolumnen man är intresserad av när man skrollar igenom den listan, suck..

Se nedan.
Citera
2021-10-20, 22:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Det är visst bara näsan som ska pudras när de ska besöka herrarnas/damernas, verkar det som. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjkKBl/oppet-knarkande-pa-storbank--drogtestar-personal

Här har vi alltså personerna som sponsrar gängkrigen så mycke de hinner. Högavlönade aktieanalytiker som behöver lite snö för att orka med tempot.
Citera
2021-10-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Här har vi alltså personerna som sponsrar gängkrigen så mycke de hinner. Högavlönade aktieanalytiker som behöver lite snö för att orka med tempot.
Tänkte precis samma, här är en av orsakerna till att det skjuts skarpt på gator och torg idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in