2018-06-21, 20:40
Medlem
Här har du en gratis länk.
https://aktiekunskap.nu/category/aktiehandel/

Gör nu inget dumt utan att ha koll!
Citera
2018-06-21, 22:18
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daygamer
Lite det jag gör nu, eller håller du inte med?

Inte för att vara elak men nej det du gör nu är att ställa dumma frågor för att du inte läst på. Googla lite på hur aktiemarknaden fungerar, det finns många bra sidor. Eller ännu bättre, köp någon bra bok om aktiehandel. Det är ju ändå dina pengar det handlar om så lägg lite tid på att förstå hur saker funkar INNAN du börjar köpa och sälja saker...
Citera
2018-06-21, 22:20
Medlem
Citat:
Skämtar du? Är det någon individ som köper av mig direkt när jag säljer?

Brukar vara så affärer går till, ja. Vad trodde du hände med aktierna du sålde?
Citera
2018-06-21, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Inte för att vara elak men nej det du gör nu är att ställa dumma frågor för att du inte läst på. Googla lite på hur aktiemarknaden fungerar, det finns många bra sidor. Eller ännu bättre, köp någon bra bok om aktiehandel. Det är ju ändå dina pengar det handlar om så lägg lite tid på att förstå hur saker funkar INNAN du börjar köpa och sälja saker...

Jag tror att jag vet hur marknaden fungerar men jag vet dock inte absoluta grunden.

Visst, låter som en bra idé, vilka böcker rekommenderar du? Man ska heller inte läsa och ta efter andra för mycket heller, det skulle minska kreativiteten eller vad tycker du?

Mitt förslag skulle vara att kolla youtube med.
Citera
2018-06-22, 13:12
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag tror att jag vet hur marknaden fungerar
Det gör du inte, och även när du lärt dig mekanismerna så tar det flera år innan man har en hyfsad förståelse för hur marknaden fungerar och varför.

Vissa verkar aldrig lära sig.
Citera
2018-06-22, 13:19
Bannlyst
Citat:
Jag tror att jag vet hur marknaden fungerar men jag vet dock inte absoluta grunden.

Visst, låter som en bra idé, vilka böcker rekommenderar du? Man ska heller inte läsa och ta efter andra för mycket heller, det skulle minska kreativiteten eller vad tycker du?

Mitt förslag skulle vara att kolla youtube med.
Ett tips är Jan Bolmeson och hans https://rikatillsammans.se

Där finns mycket att läsa och lära.
Citera
2018-06-25, 08:42
Medlem
alienfins avatar
Börjar tröttna på Avanza sidan. Måste logga in flera ggr om dan fast sidan är öppen och aktiv på min dator. Drygt...
Citera
2018-06-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ett tips är Jan Bolmeson och hans https://rikatillsammans.se

Där finns mycket att läsa och lära.

Jag avråder starkt ifrån allt samröre med Bolmeson eftersom han är en drivande kraft bakom Better Globe, som sannolikt är ett Ponzibedrägeri.
Citera
2018-06-25, 13:06
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Börjar tröttna på Avanza sidan. Måste logga in flera ggr om dan fast sidan är öppen och aktiv på min dator. Drygt...
Logga in med tvåfaktor istället.
Citera
2018-06-25, 22:59
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Logga in med tvåfaktor istället.

Ska testa imorgon
Citera
2018-07-20, 04:28
Medlem
En knockad turbo hamnar under övriga värdepapper på min depå, när försvinner dem därifrån?
Citera
2018-07-20, 14:18
Medlem
Avanzas funktion som visar hur många ägare hos Avanza en aktie har är ganska kul. Mitt största innehav har under 100 ägare, och näst största ett tiotal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in