2011-05-24, 02:32
Medlem
Om någon här i alla fall tror på demokrati till en liten liten del och inte vill låta sig luras av sina medspelare med olika deals så gör i alla fall detta.

Den första timmen eller halvtimmen: STALLA. Sega ner spelet som fan. Bara om någon gör det per hand så segas det ner otroligt. Det blir färre rebuys (färre som åker ut) och mer pengar till alla. Onödigt att ens spela den första timmen i en rebuy I TEORIN.
Detta om du inte är extremt duktig på early play i förhållande till late. Men då får det stå för dig.

Tack för mig!
Citera
2011-05-24, 02:42
Medlem
Krim1s avatar
Words of great wisdom were told.
Citera
2011-05-24, 02:58
Medlem
skogsbärets avatar
Det är ju bara applicerbart om garantin inte är uppfylld. Hur ofta är den inte det liksom. Annars är det bara dumt att stalla, då det kommer mer pengar i potten och de sämre spelarna fyller på med nya marker som du har fler chanser att vinna om spelet flyter på fort.
Senast redigerad av skogsbäret 2011-05-24 kl. 03:41.
Citera
2011-05-24, 09:17
Medlem
Imaginatiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Om någon här i alla fall tror på demokrati till en liten liten del och inte vill låta sig luras av sina medspelare med olika deals så gör i alla fall detta.

Den första timmen eller halvtimmen: STALLA. Sega ner spelet som fan. Bara om någon gör det per hand så segas det ner otroligt. Det blir färre rebuys (färre som åker ut) och mer pengar till alla. Onödigt att ens spela den första timmen i en rebuy I TEORIN.
Detta om du inte är extremt duktig på early play i förhållande till late. Men då får det stå för dig.

Tack för mig!

Det här kan nog ta priset.

1. Du och ditt bord kommer att halka efter i stackarna.

2. Hur kan det bli "mer pengar till alla" när du i samma mening nämner att det kommer göra färre rebuys? Faktum är att följden blir den motsatta.

3. Onödigt att spela i början när folk ställer till höger och vänster? Har du inte bollarna att rebuya sitter du med för grund BR. Jag skulle säga att det är i början det handlar om att vara som mest aktiv - precis som alla andra regs.

4. Jag blir arbetslös den 9nde Juni och då JÄVLAR blir det grind! (och ja, jag gillar kattungar)
Citera
2011-05-24, 09:20
Medlem
MrFolds avatar
och vad tror du händer med garantierna om spelarna skulle börja sätta i system att spela så där?

Men visst - kan väl funka ett par, tre gånger eller så.
Citera
2011-05-24, 13:41
Medlem
Glömde jag att nämna att jag talar om GTD's som är de enda turneringarna värda att spela om det är rebuys. Det borde nästan vara självklart. Tycker jag i alla fall. Allt annat tar bara mer tid. Dessutom brukar väl nybörjarna och "casual players" har mindre pengar i säcken att spendera på rebuys så det där om att man kan täna på dem är nog inte heller sant, förmodligen tvärtom. Någon tjänar på dig.

Citat:
Vad händer med garantin i lägnden

Det spelar ingen roll. Den kommer ju att i teorin sjunka men samtidigt så kommer färre att gå med i turneringen då många går med just för att de vill "tjäna på det" och väljer istället andra turneringar istället. Inte har du väl fallit i fällan där du tror att "GTDn den blir ändå aldrig värd extra så jag orkar inte bry mig".

Jora den blir det. Speciellt med höga buyins eller på mindre siter.
Citera
2011-05-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Det här kan nog ta priset.

1. Du och ditt bord kommer att halka efter i stackarna.

2. Hur kan det bli "mer pengar till alla" när du i samma mening nämner att det kommer göra färre rebuys? Faktum är att följden blir den motsatta.

3. Onödigt att spela i början när folk ställer till höger och vänster? Har du inte bollarna att rebuya sitter du med för grund BR. Jag skulle säga att det är i början det handlar om att vara som mest aktiv - precis som alla andra regs.

4. Jag blir arbetslös den 9nde Juni och då JÄVLAR blir det grind! (och ja, jag gillar kattungar)

Fråga 2 har jag ju redan svarat på.
Annars håller det du säger.

Fråga 1: Samtidigt som risken att någon av oss har åkt ut också har minskat/att man varit tvungen att rebuya.
Generellt tar en turnering 2-3-4 timmar. Att vara något efter i den första timmen är inte så farlig.

Det enda som är positivt är att de sämre spelarna ofta åker ut först (och de vill man ju ha en del av) Men då det är en rebuy så är det ändå bättre att satsa på att spela vanliga no-rebuy turneringar.
Chansen är nog att du finner fler sådana i en vanlig turnering än en rebuy.
Fast det är klart, frågan är väl hur mycket duktigare än alla andra du tror dig att du är för att du tror att du tjänar på att höa din stack när GTDn fortfarande inte är överstigen. Du ska vara jävligt duktig då

Varje rebuy du "har bollarna till att göra" kunde lika gärna vara ett inköp till en vanlig turnering.
Att det möjligtvis har åkt ut några är också relativt till hur liten stack du kommer ha i förhållande till andra när du rebuyar.
Citera
2011-05-24, 16:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Glömde jag att nämna att jag talar om GTD's som är de enda turneringarna värda att spela om det är rebuys. Det borde nästan vara självklart. Tycker jag i alla fall. Allt annat tar bara mer tid. Dessutom brukar väl nybörjarna och "casual players" har mindre pengar i säcken att spendera på rebuys så det där om att man kan täna på dem är nog inte heller sant, förmodligen tvärtom. Någon tjänar på dig.

Det spelar ingen roll. Den kommer ju att i teorin sjunka men samtidigt så kommer färre att gå med i turneringen då många går med just för att de vill "tjäna på det" och väljer istället andra turneringar istället. Inte har du väl fallit i fällan där du tror att "GTDn den blir ändå aldrig värd extra så jag orkar inte bry mig".

Jora den blir det. Speciellt med höga buyins eller på mindre siter.

Jag vet att det brukar bli övervärden på Pacific rätt ofta, eftersom min sambo lirar en del där. På Ongame däremot är det mycket sällan och då bara marginellt. Skälet är att de hela tiden kalibrerar sina garantier. En strategi som din skulle därför aldrig funka där, bortsett från i en enskild turnering.
Citera
2011-05-24, 22:17
Medlem
Snowsmiles avatar
Hallå det e ju så jefla korkat så det sjunger om det, rabjas höjer värdet eftersom det är muppar och gamblers som rabajar 200 ggr.

Tighta upp och välj dina fighter så har du en bra stack när rebaj perioden är över.

Att stalla spelet är nästan aldrig värt, undantaget kan möjligen vara satelliter och om du spelar turnering som är way over din vanliga limit och är jefligt nära deg annars är det aldrig lönsamt typ
Citera
2011-05-26, 15:50
Medlem
skönt att se att det finns värde på borden fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här