Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Det här kan nog ta priset.
1. Du och ditt bord kommer att halka efter i stackarna.
2. Hur kan det bli "mer pengar till alla" när du i samma mening nämner att det kommer göra färre rebuys? Faktum är att följden blir den motsatta.
3. Onödigt att spela i början när folk ställer till höger och vänster? Har du inte bollarna att rebuya sitter du med för grund BR. Jag skulle säga att det är i början det handlar om att vara som mest aktiv - precis som alla andra regs.
4. Jag blir arbetslös den 9

nde Juni och då JÄVLAR blir det grind! (och ja, jag gillar kattungar)
Fråga 2 har jag ju redan svarat på.
Annars håller det du säger.
Fråga 1: Samtidigt som risken att någon av oss har åkt ut också har minskat/att man varit tvungen att rebuya.
Generellt tar en turnering 2-3-4 timmar. Att vara något efter i den första timmen är inte så farlig.
Det enda som är positivt är att de sämre spelarna ofta åker ut först (och de vill man ju ha en del av) Men då det är en rebuy så är det ändå bättre att satsa på att spela vanliga no-rebuy turneringar.
Chansen är nog att du finner fler sådana i en vanlig turnering än en rebuy.
Fast det är klart, frågan är väl hur mycket duktigare än alla andra du tror dig att du är för att du tror att du tjänar på att höa din stack när GTDn fortfarande inte är överstigen. Du ska vara jävligt duktig då
Varje rebuy du "har bollarna till att göra" kunde lika gärna vara ett inköp till en vanlig turnering.
Att det möjligtvis har åkt ut några är också relativt till hur liten stack du kommer ha i förhållande till andra när du rebuyar.