2011-05-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Jag är enligt mig i jobbskick och vi har helt annat system här för normal sjukskrivning. På fredag var jag borta utan sjukintyg men om lptn som de tvinga på mig innebär automatisk sjukskrivning den tid den gäller får jag problem om polisen dyker upp och det visar sig att jag inte borde fått jobba.

Jag struntar i deras prioriteringar så länge jag får vara ifred.

Annars, räknas lpt automatiskt som en sjukskrivning och hur länge gäller den?

Har läkaren bedömt dig så pass psykiskt instabil så de vill ha LPT, då bör nog du inte jobba.
Citera
2011-05-23, 14:52
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Har läkaren bedömt dig så pass psykiskt instabil så de vill ha LPT, då bör nog du inte jobba.

Hade jag hållit med läkaren/gjort som läkaren sagt hade jag inte suttit här. Jag vill bara inte bryta mot just den regeln eftersom den kan ha ganska ödesdigra följder för mig och hela arbetsplatsen.
Citera
2011-05-23, 19:16
Medlem
Heaven.girls avatar
De ringde från sjukhuset och sa att jag måste komma in och ta några prover. Tydligen så har jag inte bara lpt utan också tvångsvård eller jag anses inte kunna besluta om min vård själv typ. Oavsett så frågade jag om jag är sjukskriven och det är jag tydligen inte. Men jag lär inte ska få jobba heller hur det nu sen går ihop.
Kan de förbjuda mig från att jobba?
Jag tror inte att de kommer att skicka någon efter mig, hennes hot lät alltför ihåligt.
Citera
2011-05-23, 21:10
Medlem
Citat:
De ringde från sjukhuset och sa att jag måste komma in och ta några prover. Tydligen så har jag inte bara lpt utan också tvångsvård eller jag anses inte kunna besluta om min vård själv typ. Oavsett så frågade jag om jag är sjukskriven och det är jag tydligen inte. Men jag lär inte ska få jobba heller hur det nu sen går ihop.
Kan de förbjuda mig från att jobba?
Jag tror inte att de kommer att skicka någon efter mig, hennes hot lät alltför ihåligt.

Dyker du inte upp och du har tvångsvård så kommer du bli hämtad. Så enkelt är det.
Citera
2011-05-23, 21:49
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Dyker du inte upp och du har tvångsvård så kommer du bli hämtad. Så enkelt är det.

Tydligen är det inte så enkelt då de hotar men gör inget åt saken. Tur nog.
Citera
2011-05-23, 22:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Citat:
Jag struntar i deras prioriteringar så länge jag får vara ifred.

Jag struntar väl i vad du struntar i. Jag förklarar bara hur det ligger till.
Citera
2011-05-24, 15:32
Medlem
Heaven.girls avatar
Är det olagligt att hålla sig undan polisen? Jag borde väl bara få problem med psyket om jag rymmer undan dem?
De ringde nämligen idag och förklara något om prover som ser dåliga ut och måste komma in eller något sådant. Jag vill inte få problem med några register bara för att jag hatar att psyket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in