2011-05-20, 16:10
Medlem
cephs avatar
Några veckor skulle jag tippa på. Grejen är ju att vi vet i princip nada om viktiga saker som giftiga insekter/spindlar/smådjur, vilka växter som går att äta, vilka som mördar dig osv. Att hålla större djur som dinosaurier på avstånd lär vara det minsta problemet.
Senast redigerad av ceph 2011-05-20 kl. 16:13.
2011-05-20, 16:50
Medlem
Superkufs avatar
En SEAL skulle ta sin tändare och sätta eld på något brännbart. Djur är livrädda för eld, även rovdinosarurier. Problemet löst.

Sedan är det mycket slump och sannolikheter som spelar in. Tillgång till byte, ätbara växter, virke för hus mm. Bland 50 SEALs borde det finnas en drös överlevnadskufar bland dem som kan göra pilbågar, jaga, virka kläder mm. Hur var tillgången på giftiga småkryp, växter och sjukdomar människor skulle kunna få under denna tid?

Jag skulle gissa att några dör i inledande olyckor men att huvuddelen dör av ackumulerade ålderssjukdomar när de passerat 60-årsstrecket. De mentala problemen är dock omöjliga att föreställa sig, även om SEALs gillar att utmåla sig som rena övermänniskor. Alla kanske får en knäpp efter några år och skjuter skallen av sig.
2011-05-20, 19:39
Medlem
tror nog de överlever tills ålderdom även utan utrustning

de är ju inte bara fysiska exemplar de är män som kan improvisera, klara stress och besitter nog rätt rejäla överlevnads kunskaper

de kan nog till och med ta ner nåt riktigt stort med hjälp utav fällor och dylikt
2011-05-20, 22:57
Medlem
Om man va fast på dinusarietiden, utan någon möjlighet att komma tillbaka, börjar nog folk bli knäpp fort och blåser skallen av sig, sen tror jag som redan sagts, småkryp giftiga växter och eventuella sjukdommar är nog ett större problem än dinosarier.
2011-05-23, 21:36
Medlem
Fieldleafs avatar
Denna tramstråd har levt för länge. Länge än vad dinosaurierna hade överlevt....

tråd låst.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in