2011-05-18, 10:04
Medlem
Hejsan!

Har nyss avslutat min prenumeration hos Börsveckan och jag behöver er hjälp med att välja en ny tidning.

Har kollat lite på dessa:
Fokus
Affärsvärlden
The Economist

Har ni läst någon av dessa? Något att rekommendera?
tackar på förhand
generalfarfar
Citera
2011-05-18, 12:03
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Har nyss avslutat min prenumeration hos Börsveckan och jag behöver er hjälp med att välja en ny tidning.

Har kollat lite på dessa:
Fokus
Affärsvärlden
The Economist
Jag har tidigare prenumererat på Fokus, som jag tyckte var en trevlig och allsidig tidning.

Men eftersom du postar i den här forumdelen och nämner Börsveckan, måste jag ställa motfrågan vad du är ute efter.

Börsveckan är ju egentligen inte en vanlig tidning utan snarare ett analysblad som enbart ägnar sig åt aktieanalyser, så ingen av ovanstående kan egentligen ersätta denna.
Citera
2011-05-18, 13:39
Medlem
Aa, blev nog lite konstigt frågat.
Låt mig ställa det så här då:
Vad hade du valt om du ville lära dig mer om ekonomi och på vad man ska investera i?
Citera
2011-05-18, 17:26
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Aa, blev nog lite konstigt frågat.
Låt mig ställa det så här då:
Vad hade du valt om du ville lära dig mer om ekonomi och på vad man ska investera i?
Det är förstås alltid bra att läsa mycket och hålla sig allmänbildad, men när det gäller att lära sig investera framgångsrikt tror jag det är begränsat vad man kan lära från ekonomijournalister.
Hade de varit framgångsrika över en längre tid på börsen, hade de förmodligen inte jobbat kvar som journalister.

När det gäller specifika bolagsanalyser har det i princip bara varit BV som klarat av att komma med någorlunda meningsfulla råd:
http://www.e24.se/business/bank-och-finans/usla-aktierad-lurar-lasarna_84287.e24

Vill du ha lite bredare område men ändå inriktat på börsen, skulle jag nog rekommendera Aktiespararen.
Citera
2011-05-18, 17:45
Medlem
vad du än gör, undvik stockpicker. deras främsta marknadsföringsgrej är deras modellportfölj som är rent ljug.

för en gångsskull håller jag med ksv. aktiespararen är bra för ditt syfte tror jag.
Citera
2011-05-19, 12:24
Medlem
Varför inte köra på Financial Times eller Wall Street Journal? Jag kanske inte ska snacka dock, orkar inte läsa tidningar själv. De skrivs enligt mig av folk som sitter för långt från marknaden.
Citera
2011-05-19, 12:41
Medlem
Occultuss avatar
Samma här. Ska gärna vara lättläst för en nybörjare och finnas tillgänglig på en välsorterad pressbyrå
Citera
2011-05-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Samma här. Ska gärna vara lättläst för en nybörjare och finnas tillgänglig på en välsorterad pressbyrå

då tror jag aktiespararen är ett bra val
Citera
2011-05-19, 17:19
Medlem
Jag köper Privata affärer lite då och då.. Jag tycker det är en bra och allsidig tidning..
Citera
2011-05-22, 14:02
Medlem
har kollat in the economist, tror nog det blir den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in