2011-05-17, 19:18
Medlem
Jag undrar helt sonika vart man kan komma över dem lite mer ovanliga delarna som blir över vid slakt, typ hjärta, lungor och njurar. Såg att det fanns lever nere på coop men såg inget av det övriga. Väldigt tacksam för tips runt stockholmsområdet!
Då gärna i ätbart skick!

Om det finns en tråd redan ber jag som vanligt om ursäkt jag sökte via google och sen även på flashback men fick inte upp något vettigt!
Citera
2011-05-17, 19:27
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimpa913
Jag undrar helt sonika vart man kan komma över dem lite mer ovanliga delarna som blir över vid slakt, typ hjärta, lungor och njurar. Såg att det fanns lever nere på coop men såg inget av det övriga. Väldigt tacksam för tips runt stockholmsområdet!
Då gärna i ätbart skick!

Om det finns en tråd redan ber jag som vanligt om ursäkt jag sökte via google och sen även på flashback men fick inte upp något vettigt!

Vilket djurslag?
Citera
2011-05-17, 19:29
Medlem
Fanvilkenpussys avatar
Nån slaktare kan du ju fråga. dom lär ju inte sälja hjärnor på affärn
Citera
2011-05-17, 22:14
Medlem
Lunga får du nog fråga efter. City gross brukar ha nöt-/lammhjärtan och njure mm hemma.
Citera
2011-05-17, 22:23
Medlem
Myrtens avatar
Fråga i köttdisken i din affär. Ofta kan de beställa hem från slakteriet.
Citera
2011-05-18, 09:19
Medlem
Brukar finnas i lite större livsmedelsbutiker, har köpt hjärta både på Coop och ICA Maxi till mina katter.
Citera
2011-05-18, 19:16
Medlem
Menar då hela stycken inget uppdelat, antar att det är det ni menar också? Sen får jag tacka så mycket för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in