2004-10-12, 17:59
Medlem
Dominators avatar
Affelindo: Tack
Du har PM
Citera
2004-10-12, 18:05
Medlem
Dominators avatar
Många är rädda för tandläkaren och läkare i största allmänhet.
Personligen är jag rädd för tandläkare och som Persbrandt skulle sagt "Att när en Dominator är rädd, då är det allvarligt".
Men man skall komma ihåg att man faktiskt är kund hos dem.
Efter tandläkarens misslyckade ingrepp på mig så spärrade jag effektivt hans utgångsväg och sa till han att nu fan får du allt ta och förklara. Han såg skakad ut, kan bero på att jag var kritvit i ansiktet, svettades som en gris, samt att jag av någon lustig anledning fått en "nervös" dallring i ena benet som skulle fått Jerry Williams att bli avundsjuk.
Citera
2004-10-12, 20:55
Medlem
styriskas avatar
Jag kanske inte borde berätta min story..men jag opererade ut en visdomstand i underkäken för ca 4 år sen.Den satt helt dolt så dom fick skära upp tandköttet och bända loss den och plocka bort.Själva operationen gick bra kände inte något alls...men jag åkte på en infektion tyvärr och det var inte roligt.Har aldrig haft så ont i munnen i hela mitt liv...tog nog 6 veckor innan jag kunde käka en macka någorlunda normalt.Såg ut som om jag hade en tennisboll i kinden.Efter 3 dagar fick jag åka tillbaka till tandläkaren och han tog bort lite stygn och rensade så fick jag käka penicillin i 14 dagar.Men får du ingen infektion så kommer det säkert att gå väldigt bra..tror jag betalade 1300 men då drog dom en visdomstand i överkäken samtidigt.
Citera
2004-10-18, 21:52
Medlem
Dominators avatar
Var sista visdomstanden i underkäken bortplockad hos käkkirurgen.
För alla intresserade kan jag berätta att:
-Ingreppet gick på 1414 kr, billigare pga att han inte behövde göra undersökning, vilket han gjorde ändå.
- Fick 2 stesolid denna gången, sov som en gris på de med.
- Efter bedövningen var lagd så tog det ca 5 min.
- Har dock ont som fan i käften. Bedövar detta med en kombination av Ibumetin 600mg och Distalgesic.

Men nu är man klar

Endast en i överkäken kvar, men den har inte ens kommit ut.
Citera
2004-11-28, 20:43
Bannlyst
Precis tagit ut min visdomstand i fredags. No party for me alltså. Jag är så förvånad över att jag skickades hem med bara ett par ipren och några kompresser. Det har blött i över ett dygn, äntligen har det slutat.

Jag är orolig för infektioner - hur vanligt är det att man får infektion efter man tagit ut visdomstand?

Det gick till såhär: Visdomstand överkäken.
1 bedövningsspruta på ena sidan, 1 på andra sidan tanden. (de sprutorna är aldrig sköna.)
Sen rycker tandis ut med nåt som ser ut som en stor mejsel!
Börjar yanka ut min stackars tand. Efter en liten stund tar han fram ett nytt redskap - en tång. Det krasar - det låter som om tanden slits sönder! Jag tänker att nu har de pajat tanden i två delar!
Men tanden kom ut förutom en liten bit rot som tydligen ska lämnas kvar.

Såhär 2 dygn efteråt känner jag mig fortfarande lite konstigt groggy. Men det har inte gjort ont iaf! Men jag fick ingen sugslang så jag undrar om det kan vara nyttigt att svälja såpass mycket blod? (under minst 1 dygn)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in