2012-01-09, 04:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Är det supermods som har möjlighet att se användares IP-adress?
Administratörerna har det vet jag, tror inte det finns något som heter supermod.
Citera
2012-01-09, 11:49
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Nu vet jag att detta är en 8 månader gammal post, men måste bara fråga av ren nyfikenhet. Supermoderator? Är det en officiell titel? I såna fall har jag missat den totalt. Bästa titeln i mina öron.

Fanns ett par officiella supermods förut, det var ett tag sedan men jag vill minnas att de hade vissa extra rättigheter, t.ex att se IP-adresser på användare samt att de kunde moderera alla forum. Tanken var väl att de skulle kunna rycka in om någon t.ex började spamma och ingen admin fanns till hands eller andra situationer där det behövs en snabb punktinsats.
Har för mig att det blev lite bråk hit och dit om saken och det slutade med att den titeln avskaffades, det var ganska länge sedan.
Citera
2012-01-09, 12:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Nu vet jag att detta är en 8 månader gammal post, men måste bara fråga av ren nyfikenhet. Supermoderator? Är det en officiell titel? I såna fall har jag missat den totalt. Bästa titeln i mina öron.
Titeln finns bara kvar internt inom moderatorskåren, länge sen jag läste om det men har för mig titeln tog bort i forumet pga att många medlemmar inte förstod vilka arbetsuppgifter en supermoderator har utan trodde att en supermoderator hade makt över vanliga moderatorer och dom besluts som vanliga moderater hade tagit.
Citera
2012-01-09, 21:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Man måste nog vara en bra polare till admin eller hans bekantskapskretsar för att ens ha en chans. Eller har en mod gått och blivit admin? tror inte det.
Ryktesvis har så skett, men det är givetvis ingenting man skall spekulera allt för mycket i om man vill hålla sig till en viss regel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in